اجتماعی 08:01 - 23 آذر 1397
معاون درمان وزیر بهداشت با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای افزایش رضایتمندی بیماران از خدمات درمانی بیمارستان‌های دولتی در کشور، گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است ۷۵۰ تخت مراقبت ویژه جدید به ظرفیت بیمارستان‌های دولتی کشور اضافه شود.

اقدام برای افزودن ۷۵۰ تخت مراقبت ویژه در بیمارستان‌های دولتی

دکتر قاسم جان‌بابایی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه امروزه مفهوم رضایتمندی بیماران در تمام دنیا در حوزه مراقبت‌های پزشکی اهمیت بسیار ویژه‌ای یافته است، گفت: چراکه بیماران و همراهان آنها مشتریان اصلی و نهایی بیمارستان‌ها بوده و وظیفه اصلی ارائه‌دهندگان خدمت، برآوردن نیازهای واقعی و محسوس این مشتریان است.

وی افزود: در حقیقت رضایتمندی بیمار نشان‌دهنده ارائه صحیح خدمات مطلوب در بیمارستان است؛ رضایتی که مسلما نمی‌تواند صرفا با ارائه خدمات حرفه‌ای و بهره‌مندی از فناوری‌های پیشرفته محقق شود، بلکه کیفیت، تنوع خدمات هتلینگ و رفتار کارکنان بیمارستان‌ها، سهم عمده‌ای در ایجاد رضایت در بیماران دارد. حال هرچه خدمات ارائه‌شده در بیمارستان‌ها متنوع‌تر و با کیفیت بهتر ارائه شوند، رضایت بیماران و احتمال انتخاب مجدد بیمارستان توسط آنها نیز بیشتر می‌شود.

وی با بیان اینکه هدف وزارت بهداشت ارائه خدمات مناسب و با کیفیت و به‌هنگام به مردم در هنگام بیماری است، گفت: در عین حال همواره تاکید می‌کنیم از منابع موجود در بخش درمان کشور اعم از نیروی انسانی، تجهیزات، فضای فیزیکی، تخت‌های بیمارستانی و ... استفاده بهینه‌ای شده و هزینه - اثربخشی خدمات در حد بالاترین کیفیت افزایش یابد. در عین حال کاهش نابرابری و ایجاد عدالت در بهره‌مندی از خدمات درمان و افزایش رضایتمندی مردم از دیگر اهداف حوزه درمان وزارت بهداشت در بیمارستان‌های کشور است.

معاون درمان وزیر بهداشت با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای افزایش رضایتمندی بیماران، گفت: در این راستا در قالب طرح تحول نظام سلامت، تخت‌های مراقبت‌های ویژه در کشور از ۵هزار و ۸۲۰ تخت به ۸هزار و ۲۷۳ تخت افزایش یافت که این میزان افزایش، رشدی ۴۲ درصدی را در حوزه تخت‌های مراقبت ویژه نشان می‌دهد.

جان‌بابایی ادامه داد: در عین حال قرار است طبق برنامه‌ریزی‌هایی که انجام داده‌ایم،  ۷۵۰ تخت مراقبت ویژه جدید دیگر نیز به ظرفیت بیمارستان‌های دولتی کشور اضافه شود.

وی با بیان اینکه ساخت ۱۵۰۰ واحد اختصاصی زایمان نیز در راستای افزایش رضایتمندی بیماران در بیمارستان‌های دولتی بوده است، اظهار کرد: در عین حال ۲۰۲ بخش اورژانس در بیمارستان‌های تروما و اصلی کشور ساخته شد و یا توسعه یافت. در سایر بیمارستان‌ها نیز نوسازی اورژانس‌ها را انجام دادیم و ۱۸۰۰ تخت اورژانس هم به ظرفیت اورژانس‌های کشور اضافه شد.

وی ادامه داد: ایجاد ۱۷ مرکز جدید درمان ناباروری با تمرکز بر مناطق محروم به ویژه در شش استان فاقد این مراکز، توسعه و تجهیز ۲۴ مرکز درمان ناباروری موجود و ساخت ۲۵۰ پلی‌کلینیک تخصصی جدید شامل ۶هزار و ۴۴۰ مطب برای فعالیت این پزشکان از دیگر اقدامات‌مان در جهت افزایش رضایت بیماران از خدمات درمانی دولتی بوده است. در عین حال توسعه خدمات سلامت روان نیز با ایجاد ۱۳۰۰ تخت جدید بستری و روانپزشکی و ۱۵ بخش اورژانس روانپزشکی همراه با بازسازی بخش‌های موجود و راه‌اندازی ۸۳ مرکز جامع خدمات سلامت برای بیماران خاص از دیگر کارهای وزارت بهداشت در این زمینه بوده است.

انتهای پیام


9999407
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر شورای ترافیک استان تهران گفت: از ابتدای شروع فعالیت ستاد خدمات سفر تا ۷ فروردین ماه ۳ میلیون و ۲۷۷ هزار و ۴۰۴ حجم تخلفات ناشی از سرعت غیرمجاز در استان ثبت شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جمعیت هلال احمر با صدور اطلاعیه‌ای از سوی ستاد نوروزی، جزئیات خدمات‌رسانی در این روز‌ها و عملیات‌های امدادی این نهاد را تشریح و استان‌هایی را که بیشترین و شدیدترین تصادفات نوروزی را داشتند، معرفی کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرهنگ سیدرضا جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان ری از اجرای طرح امنیت محله محور پلیس و پاک سازی نقاط جرم خیز، خبر داد و گفت: ۹۰ معتاد متجاهر جمع آوری شدند. 
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا گفت: قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری بر اقتصاد کشور وارد می‌کند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با تاکید بر اینکه قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری بر اقتصاد کشور وارد می‌کند، افزود: امنیت و احساس امنیت قاچاقچیان کالا را سلب می‌کنیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری یکی از اتباع کشور‌های همسایه به همراه دو مالخر خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرکلانتر چهارم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارق انباری منازل مسکونی در شمال شرق تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس پلیس فتای تهران از هموطنان خواست در ایام نوروز هنگام خرید از فروشندگان سیار نکات ایمنی را در استفاده از کارت‌های بانکی رعایت کنند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امداد و نجات هلال احمر استان تهران از نجات خانم ۳۵ ساله که در ارتفاعات دربند دچار ضعف و بیحالی و افت فشارخون شده بود، خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور گفت: از ابتدای طرح نوروزی ۴۶۹ میلیون تردد در جاده‌های کشور ثبت شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است