فرهنگی‌هنری 17:02 - 26 مهر 1396
ورودش به عرصه تصویر با سریال «پس از باران» سعید سلطانی بود و بعد از آن جلوی دوربین کارگردانانی چون کمال تبریزی برای «شهریار»، کیانوش عیاری برای «روزگار قریب»، ضیاالدین دری برای «کیف انگلیسی» و سعید آقاخانی برای «خوش‌نشین‌ها» رفت. حضورش تنها در تلویزیون نبود و در چند فیلم سینمایی نیز بازی کرد. صبا کمالی این روزها مشغول بازی در نمایش «دولت ضعیفه» اصغر خلیلی است.

در این نمایش که هر روز ساعت19 در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه می‌رود، علاوه بر صبا کمالی، 18بازیگر دیگر حضور دارند.

این بازیگر درباره حضورش در «دولت ضعیفه» به همشهری می‌گوید:«اجرای نمایش «نظمیه زنان» اصغر خلیلی توجه مرا به‌خود جلب کرده بود و پیشاپیش این آمادگی ذهنی را داشتم که با او همکاری داشته باشم و اتفاقا پیشنهاد از سوی گروه به من ارائه شد و با خواندن نقش، بازی در نمایش را قبول کردم.»

او که 2هفته‌ای را در تمرین‌های نمایش گروه حضور داشته، به متن و نوع نمایش‌های تاریخی اشاره کرده و با عنوان این مطلب که برای تمرین آثار تاریخی بازیگر نیازمند زمان بیشتری است، گفت:«نمایشنامه دولت ضعیفه مرا جذب خود کرد، چراکه در این اثر حرف‌های قابل تاملی زده می‌شود. همواره تلاشم این بود که با گروه همراه شوم. برایم درانتخاب نقش‌ها، متن بسیار مهم است و پس از آن جایگاه نقش نیز مدنظر قرار می‌دهم.»

کمالی با اشاره به این موضوع که شاید به سبب جایگاه نقش «انیس» و موقعیت اجتماعی که آن زمان داشته و یا حجم نقشی که این شخصیت در این کار دارد، اینگونه تصور شد که این شخصیت نقش اصلی اثر است، توضیح می‌دهد: «به‌نظرم به سبب ارزشمند بودن دیالوگ‌ها در این اثر، این نقش روزنامه چی است که در این داستان کلیدی است و در ادامه نقش خواجه تکمیل‌کننده است.»

بازیگر فیلم «متولد‌ماه مهر» تصریح می‌کند:« شکل و شمایل کار قجری برایم جذاب است و همواره دوست داشتم در اثر قجری بازی کنم که صرفاً سرگرم‌کننده نباشد، بلکه حرف ارزشمندی در آن زده شده باشد که خوشبختانه آنچه دلم می‌خواست در این اثر اتفاق افتاد و من نیز خوشحالم که در این گروه هستم، چرا که اعضای بسیار خوبی دارد.»

او با اشاره به این نکته که نگاه تک‌بعدی به تئاتر ندارد، توضیح می‌دهد: «برتری کار تئاتر، ‌مفهوم انسانی است که دارد. کارگروهی در تئاتر به خوبی دیده می‌شود و نمایشی موفق است که گروه با هم مشارکت خوبی داشته باشند.»


9484961
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» جلد هفتم مجموعه کتاب «طعم شیرین خدا» به قلم محسن عبّاسی ولدی به شکر عملی و رابطه قناعت و شکر خدا می‌پردازد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نورالدین خانزاده در فضل جدید سریال «نون‌.خ» روایت متفاوتی از مجموعه مختارنامه را مطرح کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» روز ۱۸ آوریل (۳۰ فروردین) از سوی شورای بین‌المللی بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی به عنوان «روز جهانی بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی» گرامی داشته می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام قائمی‌نیا گفت: باید اطلاعاتی که از هوش مصنوعی به دست می‌آید، اعتبارسنجی شود. چون اطلاعات درست و نادرست در این فضا زیاد است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک کارشناس مذهبی با اشاره به سالگرد تخریب قبور بقیع درمورد دلایل این اتفاق توضیحاتی داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» «شکست»، «کلاسیکو»، «شبی در میامی»، «آلبرت و سرقت الماس»، «روزی در تونگ یانگ» و «گنج»، فیلم‌های جدیدی هستند که از قاب شبکه‌های سیما پخش می‌شوند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» افخمی گفت: به نظرم به آوینی ایدئولوژیک بودن نمی‌چسبد، نمی‌شود کسی ادعا کند فهم ایدئولوژیک دارد و در عین حال پدیدارشناس هم باشد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: از وزرای فرهنگ کشور‌های دوست و همسایه برای حضور در نمایشگاه کتاب امسال دعوت کرده‌ایم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» آیین پایانی دهمین دوره هفته هنر انقلاب اسلامی و معرفی چهره سال ۱۴۰۲،برگزار شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تهران گفت: مرمت بخشی از حرم شاه عبدالعظیم را در دستور کار داریم و طی ۶ ماه آینده مرمت آن انجام می‌شود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است