علمی فناوری 13:42 - 07 تیر 1396
عضو هیات علمی دانشکده پست و مخابرات از برنامه ریزی برای ایجاد مراکز آموزش کارآفرینی به منظور آموزش فناوری اطلاعات و ارتباطات به دانش آموزان در مناطق دور افتاده خبر داد.

خانه کارآفرینی فناوری اطلاعات و ارتباطات راه اندازی می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا هدایتی اظهار داشت: به عنوان پایلوت این پروژه، در تابستان امسال، نخستین خانه کارآفرینی فناوری اطلاعات و ارتباطات را در منطقه دربند تهران راه اندازی می کنیم.

این عضو هیات علمی دانشکده مخابرات، با اشاره به شعار سال جاری با عنوان «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال»، بر ظرفیت بالای حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در اشتغالزایی تاکید کرد و گفت: ۷۵ درصد مشاغل آینده دنیا در حوزه ICT خواهند بود، که با برنامه ریزی و سرمایه گذاری مناسب می توان با بهره گیری از ظرفیت های موجود این بخش، موجب تحول در زمینه اشتغال شد.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته درخصوص ایجاد اشتغال در این بخش ادامه داد: حوزه توریسم و صنایع دستی ظرفیت بسیار بالایی جهت ایجاد اشتغال دارد که در این خصوص با طراحی اپلیکیشن هوشمند جامع توریسم با قابلیت معرفی جاذبه های گردشگری ایران به گردشگران خارجی و تضمین سفر امن و بی مخاطره، توانستیم بیش از ۵۰۰ شغل ایجاد کنیم.

هدایتی با بیان اینکه در صورت حمایت و معرفی بیشتر به جامعه هدف، امکان گسترش خدمت رسانی در سراسر کشور و اشتغال زایی بیشتر هم فراهم می شود، گفت: در جهت افزایش اشتغال، ایجاد مراکز آموزش کارآفرینی در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات را در دستور کار قرار داده ایم.

وی افزود: تولید انبوه رباتهای آموزشی برای مدارس و دبیرستان ها توسط دانشجویان از دیگر پروژه هایی است که توسط دانشجویان انجام شده است؛ توجه به تعطیلات تابستانی پیش رو، رباتهای آموزشی گزینه مناسبی برای گروههای مختلف سنی است تا همزمان همراه با بازی، در زمینه علم الکترونیک دانش کسب کنند.

عضو هیات علمی دانشکده مخابرات با بیان اینکه دانشکده علمی کاربردی پست و مخابرات به دنبال ثبت شرکت تعاونی دانش بنیان است، گفت: پروژه پایش و سلامت سنجی فیبرنوری در سه بخش بررسی های قبل از نصب، حین نصب و پایش دوره ای بعد از نصب و نیز عیب یابی زیردریایی از دیگر پروژه های انجام شده توسط دانشکده مخابرات است که برغم تاکید مکرر وزیر ارتباطات مبنی بر استفاده از تولید داخل، اراده ای جهت بهره گیری از این پروژه تاکنون مشاهده نشده است.


9209914
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: برنامه ریزی برای تزریق واکسن هپاتیت سی در وزارت بهداشت انجام شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور گفت: در دانشگاه فنی و حرفه‌ای ۲۷۰۰ دانشجوی خارجی مشغول به تحصیل هستند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» ناسا یک انیمیشن را از قمر «آیو» سیاره مشتری منتشر کرده که با استفاده از داده‌های کاوشگر «جونو» ساخته شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» با ارائه ابزاری به منظور نقشه‌برداری از نانوحفره‌های موجود روی غشاء، می‌توان در آینده از این نقشه‌ها برای بهبود عملکرد ادوات تصفیه آب استفاده کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» انتخاب رشته بیش از ۱۲۵ هزار نفر از پذیرفته شدگان اولیه و آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D.» (نیمه‌متمرکز) سال ۱۴۰۳ از امروز شنبه اول اردیبهشت آغاز می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» دانشمندان دانشگاه کرنل آمریکا بر این باورند که گام بزرگی در راستای جستجوی موجودات فضایی برداشته اند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت آموزش‌وپرورش از افزایش تا دو میلیون تومانی حقوق سرایداران علاوه بر افزایش حقوق سالانه خبر داد و گفت: در حال حاضر حقوق سرایداران در حدود ۱۰ میلیون تومان است و تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» دستاورد جدید محققان ایرانی در تولید مخلوط آسفالتی یکی از راهکار‌های مناسب برای دفع بهداشتی پسماند تصفیه روغن موتور است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» اگر از جمله کسانی هستید که از خالی شدن سریع باتری ساعت هوشمند خود رنج می‌برید، حتما اشتباهاتی در مورد استفاده از آن انجام می‌دهید.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت گفت: وزارت بهداشت برنامه جامعی را برای ارتقای سواد سلامت افراد تهیه کرده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است