اجتماعی 12:40 - 27 شهریور 1398
در حالی که آتش‌سوزی‌ها در جنگل‌ آمازون همچنان ادامه دارد، حریق در جنگل‌های اندونزی در حال نابودیِ پوشش گیاهیِ ارزشمند در بخش دیگری از کره زمین است.

تداوم آتش‌سوزی‌های جنگلی از آمازون تا اندونزی

به گزارش ایسنا، هزاران مورد آتش‌سوزی که بیشتر آن‌ها با هدف تصرف اراضی به منظور تولید روغن پالم رخ داده موجب شده ابرهایی از دود سیاه آسمان اندونزی را دربرگیرد و اختلال در پرواز هواپیماها و بیماری ساکنان را به همراه داشته باشد.

آتش‌سوزی‌های اخیر در جنگل‌های استوایی آمازون  که ریه‌های زمین شناخته می‌شود برزیل را در کانون توجهات بین‌المللی قرار داده‌ است. اکنون نیز تصرف اراضی و پاکسازی زمین از پوشش جنگلی در اندونزی نگرانی‌های فزاینده‌ای را با خود همراه کرده‌ است.

روز گذشته (سه‌شنبه) مناطق مختلف بورنئو و سوماترا در اندونزی شاهد صدها مورد حریق بودند که موجب شد ابری از دود، آسمان را فراگیرد و مانع از پرواز هواپیماها شود. همچنین این اقدامات تعطیلی مدارس و بیماری هزاران نفر را به دنبال داشته است. تجهیزات ناکافی آتش‌نشانان شرایط را برای اطفای حریق‌های جنگلی مشکل کرده‌ است.

به گفته مقامات اندونزی حدود ۸۰ درصد از این آتش‌سوزی‌ها به عمد رخ داده تا فضا برای کاشت درخت پالم فراهم شود.

آتش‌سوزی‌های جنگلی در اندونزی و آمازون با تولید کربن دی‌اکسید بیشتر که از اصلی‌ترین گازهای گلخانه‌ای به حساب می‌آید، همراه بوده و انتشار آن در جو به تشدید پدیده تغییرات اقلیمی کمک می‌کند.

به گزارش نیویورک تایمز، این آتش‌سوزی‌ها در این دوره از سال اتفاق می‌افتد که به موضوع بحث برانگیزی میان اندونزی و کشورهای همسایه آن تبدیل شده زیرا آلودگی ناشی از آن برای سنگاپور و بخش‌هایی از مالزی دردسرساز است. هرچند، آتش‌سوزی‌های اخیر در اندونزی طی سال‌های گذشته شدیدتر بوده که بخشی از آن به دلیل شدت خشکی هواست.

انتهای پیام


10240908
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» توافقنامه سازمان تاکسیرانی تهران و یک شرکت خودروسازی برای جایگزینی ۲ هزار دستگاه خودروی برقی با تاکسی‌های فرسوده شهر تهران امضا شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری مستمری رفع شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرد زندانی که از ۱۲ سال قبل به جرم قتل زن همسایه به قصاص محکوم شده و به خاطر پیگیری نشدن پرونده‌اش از سوی اولیای دم همچنان بلاتکلیف در زندان است طی نامه‌ای از قضات دادگاه کیفری یک استان تهران درخواست کرد تا به وضعیتش رسیدگی شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرماندهی انتظامی کشور در پیامی سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را گفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از صدور هشدار زرد فعالیت سامانه بارشی توسط سازمان هواشناسی خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور گفت: نام پدر از روی کارت‌های هوشمند ملی حذف نمی‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهر تهران در بازدید از پروژه‌های حمل و نقلی منطقه یک شهرداری تهران از پیشرفت قابل توجه این منطقه در اجرای پروژه‌های ترافیکی خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» اداره کل خدمات رفاهی صندوق بازنشستگی کشوری در اطلاعیه‌ای درباره بیمه تکمیلی بازنشستگان این صندوق توضیح داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری مستمری رفع شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهردار منطقه ۱۵ در آیین زنگ تحرک و ورزش که در بوستان خلیج فارس برگزار شد، از احداث ۲ مجموعه ورزشی در محلات هاشم آباد و کیانشهر خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است