علمی فناوری 17:06 - 03 مهر 1397
در جلسه شورای دانشگاه تصویب شد
در نشست شورای دانشگاه تربیت مدرس، برنامه تفصیلی بالندگی و توانمندسازی اعضای هیأت علمی بررسی شده و به تصویب رسید.

برنامه دانشگاه تربیت مدرس برای توانمندسازی اعضای هیأت علمی

به گزارش ایسنا،   دکتر کلباسی، معاون آموزشی دانشگاه با توضیحاتی درباره "برنامه تفصیلی بالندگی اعضای هیات علمی" گفت: این برنامه در دفتر برنامه‌ریزی، گسترش و بازنگری زمان زیادی را به خود اختصاص داده و با توجه به تحولات جهانی و سرعت تولید علم و دانش در دنیا و برای عقب نماندن از صحنه رقابت علمی دنیا باید استمرار آموزش و فرایند یادگیری و یاددهی داشته باشیم زیرا دانشگاه هایی موفق هستند که هرم مناسبی میان اساتید، دانشیاران و استادیاران را تشکیل دهند و بتوانند آن را حفظ کنند که حفظ این هرم نیازمند برنامه است.

در ادامه دکتر مینایی، مدیر دفتر برنامه ریزی، گسترش و بازنگری دانشگاه تربیت مدرس، با توضیحاتی درباره این برنامه اظهار کرد: برای توسعه فرصت‌های یاددهی- یادگیری در محیط‌های دانشگاهی، ضرورت دارد برنامه‌هایی تدوین شود که از این برنامه‌ها در دانشگاه با عناوینی چون توسعه هیات علمی، دانش افزایی، بالندگی، توانمندسازی، ارتقای دانش و مهارت‌ها و عناوینی مشابه یاد می شود که مخاطب آن، اعضای هیات علمی و در برخی مقوله‌ها سایر دانشگاهیان محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: ارتقای عضو هیات علمی به عنوان کلیدی‌ترین عنصر مداخله‌گر در کیفیت دانشگاه، وابسته به میزان توسعه و نهادینه شدن فرهنگ یاددهی- یادگیری مستمر در فضای دانشگاه است که البته در ارتقای جامعه نیز موثر است.

مدیر دفتر برنامه‌ریزی، گسترش و بازنگری دانشگاه تربیت مدرس، گفت: بدون شک ایجاد فضا و فرهنگ یادگیری و بالندگی مداوم هدف غایی همه برنامه‌ها و اقدامات در این حوزه است و اجرای این برنامه گامی بلند برای تحقق این هدف خواهد بود. مطالعه و تدوین این برنامه با عنوان برنامه تفضیلی بالندگی و توانمندسازی اعضای هیات علمی دانشگاه و در راستای تحقق اهداف مندرج در روال راهبردی " پویایی و بالندگی مستمر اعضای هیات علمی (ایجاد مرکز پویای اعضای هیات علمی و توسعه فناوری های یاددهی- یادگیری) و بسته‌های موفقیت ذی ربط انجام شده است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تربیت مدرس، دکتر مینایی در پایان در خصوص اصول مهم در فرایند برنامه ریزی بالندگی و توانمندسازی، موانع اثربخشی برنامه‌های بالندگی و توانمندسازی، انواع روش‌های بالندگی و توانمندسازی، دسته‌بندی مقوله‌های کلان و خرد بالندگی اعضای هیات علمی و مهارت‌های آموزشی، پژوهشی، فردی و اجتماعی و معرفتی، مدیریتی و تخصصی و برنامه ویژه بالندگی استادان جدید الاستخدام مطالبی را عنوان کرد سپس اعضای شورا، نظرات خود را اعلام کرده و برنامه تفصیلی با اصلاحاتی مورد تصویب قرار گرفت.

انتهای پیام


9919066
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» پژوهشگران نانوحسگر زیست‌الکترونیکی ساختند که می‌تواند به صورت مستمر روی سلول‌های قلب نظارت داشته باشد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نسخه جدید Grok از ۱۲۸ هزار توکن پشتیبانی می‌کند و عملکردش به GPT-4 نزدیک‌تر شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» بیدارشدن از خواب با دست‌های سفت یک مشکل نسبتا شایع است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» به‌زودی با یک قابلیت جدید می‌توانید میزان رم مصرفی مرورگر مایکروسافت اج را محدود کنید.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» برای اولین‌بار فیلمی از ربات انسان‌نما Unitree که بدون عملگرهای هیدرولیک پشتک می‌زند را مشاهده می‌کنید.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون آموزشی وزارت علوم گفت: پذیرش یک دانشجوی ایرانی در پردیس‌ها‌ی بین المللی به ازای هر ۴ دانشجوی خارجی است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» طبق اسکرین‌شات فاش‌شده، هواوی گوشی‌های سری P70 را در تاریخ ۲ آوریل (۱۴ فروردین ۱۴۰۳) معرفی خواهد کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون تربیت بدنی و سلامت گفت: کمتر از ۱۰ درصد مدارس کشور به فضاهای ورزشی استاندارد مجهز هستند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: به دلیل تنوع اقلیمی در ایران، شروع آلرژی بهاره در سراسر کشور در یک زمان نیست.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان اداری و استخدامی گفت: امسال بیشترین استخدام‌ها در آموزش و پرورش و وزارت بهداشت انجام خواهد شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است