اجتماعی 16:38 - 29 مرداد 1396
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با ابلاغ بخشنامه‌ای به واحدهای آموزشی این دانشگاه، نرخ شهریه سال تحصیلی ۹۷ - ۹۶ برای رشته‌های تحصیلی غیرپزشکی و علوم پزشکی از کاردانی تا دکتری تخصصی را اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، در بخشنامه فرهاد رهبر آمده است: با توجه به مصوبات مورخ 18/ 12/ 1395 و 22/ 5/ 1396 شانزدهمین و بیست و دومین اجلاس هیات امنای دانشگاه مبنی‌ بر تعیین نرخ شهریه دانشجویان، مقرر شد نرخ شهریه شامل شهریه پایه (ثابت) و متغیر تمامی دانشجویان به شرح زیر اعمال شود:

به منظور جذب نخبگان و کمک به تحصیل دانش‌آموزان مناطق محروم و کاستن از بار مالی خانواده‌ها، شهریه پایه و متغیر رشته‌ محل‌های گروه غیر پزشکی بدون آزمون مقاطع کاردانی و کارشناسی که در نقشه جامع علمی کشور دارای اولویت بوده و کمبود دانشجو دارند، تا 50 درصد کاهش می‌یابد.

این کاهش 50 درصدی شهریه برای سال 97 - 1396 بعد از اعمال افزایش تا 10 درصدی شهریه این رشته محل‌ها نسبت به سال 95 (قبل از هرگونه کاهش)، محاسبه می‌شود.

پیشنهاد دقیق ارقام کاهش یافته شهریه پایه و متغیر هر رشته محل با رعایت شرایط فوق‌الذکر در اختیار رئیس واحد دانشگاهی و تصویب نهایی بر عهده کمیسیون دائمی هیات امنای استان است.

برای دانشجویان قدیم (شامل ورودی‌های سال 1395 و ما قبل) رشته‌های غیرپزشکی،شهریه پایه بدون افزایش در نظر گرفته می‌شود.

شهریه متغیر این دانشجویان نیز بر اساس نرخ 10 درصد افزایش نسبت به شهریه متغیری که هر ورودی در سال 1395 پرداخت کرده است، می‌باشد.

شهریه پایه دانشجویان رشته‌های علوم پزشکی که قبل از مهر 96 وارد دانشگاه شده‌اند، افزایش نمی‌یابد و شهریه متغیر، نرخ 10 درصد افزایش نسبت به شهریه متغیری که هر ورودی در سال 1395 پرداخت کرده اند، است.

شهریه سالانه دانشجویان پردیس‌های خودگردان علوم پزشکی با نرخ 10 درصد افزایش نسبت به شهریه سالانه‌ای که هر ورودی در سال 1395 پرداخت کرده است.

در مورد دانشجویان جدید الورود (از مهر 1396) غیرپزشکی، نرخ افزایش شهریه پایه و متغیر در کلیه مقاطع تحصیلی نسبت به شهریه پایه و متغیر پرداختی در سال 1395 به میزان 10 درصد تعیین می‌شود.

برای دانشجویان علوم پزشکی نیز نرخ افزایش شهریه پایه و متغیر در مقاطع تحصیلی نسبت به شهریه پایه و متغیر پرداختی در سال 1395 در شهرستان‌ها (غیر از شهر تهران) به میزان 10 درصد و در شهر تهران 12 درصد تعیین می‌شود.

شهریه سالانه دانشجویان پردیس‌های خودگردان علوم پزشکی با نرخ 10 درصد افزایش در شهرستان‌ها (غیر از شهر تهران) و 12 درصد افزایش در شهر تهران نسبت به شهریه سال قبل می‌باشد.

شهریه رشته محل‌های جدید که در واحد دانشگاهی دایر شده است و این رشته‌ها در واحدهای دیگر همان استان یا استان همجوار موجود بوده‌اند بر اساس شهریه رشته‌های هم‌نام واحد دانشگاهی تعیین شود.

شهریه پایه و متغیر دکترای پژوهش محور همانند شهریه دکترای آموزشی و پژوهشی با احتساب 10 درصد افزایش نسبت به سال قبل تعیین شود.

مجموع اعتبار تخفیفات شهریه برای هر واحد دانشگاهی حداکثر 75 درصد شهریه محاسبه شود که نحوه اجرای آن طی بخشنامه‌ای متعاقبا ابلاغ خواهد شد.

در چارچوب مصوبات هیات‌های امنای استانی، میزان و نحوه محاسبه شهریه واحدهای برون مرزی، واحدهای بین‌الملل داخلی و دانشجویان غیر ایرانی متعاقبا از طریق اداره کل بین‌الملل دانشگاه، بخشنامه مربوطه ابلاغ خواهد شد.

در صورت تصویب رشته با عنوان جدید برای سال تحصیلی 97- 96 میزان شهریه آن با بررسی در دبیرخانه کمیته شهریه سازمان مرکزی دانشگاه متعاقبا اعلام خواهد شد.

مکاتبات لازم در رابطه با موضوع شهریه لازم است صرفا با دبیرخانه کمیته شهریه واقع در دفتر برنامه و بودجه معاونت برنامه‌ریزی و امور اقتصادی (شماره تماس 47353612-021) صورت پذیرد.

مسئولیت اجرای بخشنامه با روسای واحدها و مراکز آموزشی و نظارت بر حسن اجرای آن بر عهده روسای واحدهای مراکز استان‌ (دبیر هیات امنای استان) است.


9377140
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس پارک ملی توران گفت: اعلام آمادگی و مشارکت مردم در طرح حفاظت از یوز در ایام نوروز بی سابقه و تاریخی بود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جانشین پلیس راهور تهران بزرگ گفت: همکاری بسیار مناسبی بین پلیس راهور تهران بزرگ با دستگاه‌های اجرایی و دخیل در برگزاری روز جهانی قدس در سال ۱۴۰۳ وجود دارد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از تصادف پژو پارس با تریلر خبر داد و گفت: راننده خودرو سواری در این حادثه جان باخت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ با اعلام تهمیدات ترافیکی شب‌های قدر گفت: تردد کامیون‌ها در هر سه شب و فعالیت‌های عمرانی و حفاری ممنوع است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس راهور فراجا از چندبرابر شدن نرخ جریمه در تخلفات حادثه‌ساز خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس راهور فراجا از چندبرابر شدن نرخ جریمه در تخلفات حادثه‌ساز خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: معابر و بزرگراه‌های پایتخت همچنان خلوت است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام موحدی گفت: با اصلاح قانون انتخابات شاهد اتفاقات خوبی بودیم. همچنین با توجه به قانون شفافیت مالی تا حدودی از اسراف و تبذیر جلوگیری شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون خدمات شهری و محیط زیست شهری منطقه یک گفت: تونل نوری در پیاده راه باغ فردوس به عنوان یکی از نقاط پر تردد گردشگری منطقه یک با هدف زیباسازی محیطی و بصری، اجرا و نصب شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: دستگاه قضائی مقابل زمین خواری ۳۰۰۰ میلیارد تومانی در گیلان ایستاد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است