استانی 13:32 - 06 شهریور 1393
ساری - ایرنا - رئیس سازمان امور اراضی کشور از تخصیص 400 میلیارد ریال اعتبار برای حفاظت و جلوگیری از تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در کشور خبر داد.

ˈقباد افشارˈ روز پنجشنبه در حاشیه آغاز بکار گشت های ویژه شناسایی، پیشگیری و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی در گفت و گو با خبرنگاران در ساری افزود: از این میزان 20 میلیارد ریال اعتبار برای حفاظت و جلوگیری از تغییرکاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی مازندران تخصیص یافت.



وی با اشاره به فعال شدن یگان حفاظت از اراضی کشاورزی در کشور گفت : هم اکنون بخش وسیعی از اراضی زراعی و باغی به علت ساخت و سازهای غیرمجاز در معرض تخریب قرار گرفته است.



وی افزود: حفاظت و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی از جمله رویکردهای اصلی دولتمردان است و برای تحقق این مهم از هیچ تلاش و کوششی دریغ نمی شود.



وی اظهارداشت: با هدف جلوگیری از تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغی یگان حفاظت از اراضی کشاورزی به صورت آزمایشی در 15 شهر راه اندازی و فعال شد که این تعداد تا آخر سال به 130 شهر افزایش می یابد.



رئیس سازمان امور اراضی کشور اظهارداشت: در آینده بسیار نزدیک با هدف جلوگیری از ساخت و سازها و تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی، بسیاری از این اراضی در قالب طرح حفاظتی مورد حمایت قرار می گیرند.



افشار از تغییر کاربری غیرمجاز 100 هزار هکتار از اراضی کشاورزی در 18 سال گذشته در کشور خبرداد و گفت: به طور میانگین سالانه شش هزار هکتار از اراضی زراعی و باغی در کشور به صورت غیرمجاز تغییر کاربری می یابد که این خود یک معضل عمده محسوب می شود.



وی ادامه داد: با فعال شدن گشت های سیار شناسایی، پیشگیری و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی، روند تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در آینده 25 تا 30 درصد کاهش می یابد.



وی ابراز امیدواری کرد تا با تعامل دستگاههای اجرایی ذیربط و همکاری دستگاه قضا و نیروی انتظامی، روند تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در کشور تا 50 درصد نیز کاهش یابد.



وی با بیان اینکه دولت مصمم به حفظ کاربری اراضی کشاورزی است، گفت: برای تحقق این مهم از تمامی ظرفیت ها و امکانات به شکل مطلوب استفاده خواهد شد.



وی از مردم خواست تا از هرگونه خرید و فروش زمین های کشاورزی بدون گرفتن استعلام از جهاد کشاورزی محل سکونت خود خودداری کنند.



وی همچنین ابراز امیدواری کرد تا با مجموع اقدامات صورت گرفته و طرح های در دست اقدام ، روند تغییر غیرمجاز اراضی کشاورزی در کشور در چند سال آینده کنترل شود.



مازندران 460 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی دارد.ک/3



2501/506/ 605

انتهای پیام /*


4586779
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است