استانی 00:31 - 04 اردیبهشت 1393
مدیرکل روابط عمومی کانون پرورش فکری:
مدیرکل روابط عمومی کانون پرورش فکری کشور گفت: توسعه مطبوعات کودک مطالبه خانواده‌ها است.

توسعه مطبوعات کودک مطالبه خانواده‌ها است

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از کمیته اطلاع‌رسانی جشنواره ملی مطبوعات، خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مجازی کودک و نوجوان، محسن حموله در حاشیه برگزاری یازدهمین دوره جشنواره مطبوعات کودک و نوجوان، اظهار داشت: این رویداد فرهنگی، فرصتی مهم را برای تعمیق نگاه تخصصی به این حوزه فراهم می‌کند.

وی بیان داشت: در واقع این جشنواره می‌تواند در سالی که با عنوان اقتصاد و فرهنگ نام‌گذاری شده زمینه‌ساز اتفاقات بسیار ارزشمند در این عرصه باشد.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مشارکت مستقیم کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به مطبوعات را در برگزاری این جشنواره اقدامی دانست که می‌تواند جشنواره را به اهداف خود نزدیک‌تر کند و گفت:‌ به نظرم در دوره‌های بعد می‌توان بخشی از جشنواره را به این موضوع اختصاص داد.

وی ‍پیشنهاد کرد: ارتباط رو در روی نویسندگان مطبوعات با مخاطبان خود به عنوان زمینه‌ای برای شناخت متقابل و توسعه و تعمیق ارتباط بین‌ آنها است که در دوره‌های قبل مورد توجه قرار نمی‌گرفت چرا که سیاست کانون در عرصه مطبوعات کودک و نوجوان بر این مبنا استوار شده است.

حموله با بیان اینکه رشد کمی و کیفی نشریات داخلی کانون در سال‌های اخیر قابل انکار نیست، حضور این نشریات در جشنواره امسال را اقدامی مبارک و یکی از بارزترین ویژگی‌های این دوره از جشنواره دانست.

وی گفت: در سال‌های اخیر شاهد تولید آثار به واقع ارزشمندی در کانون هستیم که از سوی استان‌ها و ستاد منتشر شده و جشنواره امسال خوش‌بختانه به بحث و بررسی این نشریات داخلی ورود پیدا کرد که این امر می‌تواند علاوه بر ایجاد انگیزه مضاعف برای همکاران کانون باعث ارتقای نشریات داخلی کانون در سال‌های آینده شود.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون فکری کشور اضافه کرد: نگاه نویسندگان این نشریات به مخاطبان خود، یک نگاه کاملاً تخصصی، کارشناسی شده و متناسب با نیازهای کودکان و نوجوانان است و این موضوع هم در بحث نشریات کاغذی و هم نشریات اینترنتی کانون صادق است.

وی اذعان داشت: فعالیت صدها وبلاگ که توسط مراکز کانون در سراسر کشور ایجاد شده در تربیت افراد علاقه‌مند، چه عضو و چه مربی در این عرصه  موثر بوده و از سوی دیگر زمینه بسیار مناسبی را برای بهبود کیفی نشریات داخلی کانون فراهم کرده است.

این مسئول با یادآوری اینکه جشنواره مطبوعات کودک و نوجوان مبتنی بر نیازهای ضروری و واقعی کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود، تأکید کرد: این جشنواره هر اندازه به لحاظ کیفی و کمی اهداف بزرگ‌تری را مدنظر داشته باشد به همان نسبت اعتماد مخاطبان خود را به عنوان سرمایه‌ای گران‌بها به همراه دارد.

حموله عنوان داشت: رسانه‌های مجازی و خبرگزاری‌ها می‌توانند نقش جدی‌تری در تولید فرهنگی حوزه‌ی کودک و نوجوان ایفا کنند و در این راه جشنواره مطبوعات و کانون می‌توانند این عرصه را بیشتر مورد توجه قرار دهند.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد: مطبوعات کودک و نوجوان بتوانند بخش اصلی سبد خرید خانواده‌ها را به خود اختصاص دهند.

به گزارش فارس، یازدهمین جشنواره مطبوعات، رسانه‌های مجازی و خبرگزاری‌های کودک و نوجوان طی روزهای اول تا چهارم اردیبهشت 1393 در ساری برگزاری می‌شود.


3561608
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه‌شنبه ۴ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است