استانی 11:38 - 04 خرداد 1398
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان گفت: پرونده ثبت جهانی ماسوله در حال پیگیری است و در سال ۲۰۲۰ ثبت جهانی می‌شود.

پرونده ماسوله برای ثبت جهانی در حال پیگیری است

به گزارش ایسنا، امیر انتخابی بابیان این مطلب گفت: پرونده ماسوله برای ثبت جهانی درحال پیگیری و ارسال است و سال ۲۰۲۰ ماسوله را ثبت جهانی می‌کنیم.

وی افزود: در تلاش هستیم تا جشنواره عزا هم در سال ۲۰۲۰ بعنوان سال بازدید از گیلان ثبت کنیم.

انتخابی ادامه داد: سه هزار آثار و محوطه تاریخی در استان گیلان شناسایی شده است که حدود ۱۰۸۰ اثر ثبت ملی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان گیلان با اشاره به اینکه استان گیلان بعنوان پایلوت اطلس میراث فرهنگی گردشگری استان شده است ،افزود:اطلس میراث شش شهرستان به اتمام رسیده و شهرهای رودسر، رضوانشهر تالش، آستارا و روربار درحال انجام است.

انتخابی در پایان اضافه کرد: مابقی شهرستان ها در دستور کار و همچنین شیوه نامه طرح شناگاهای ساحلی از سوی استانداری گیلان تهیه و آماده اجرا است.

به گزارش ایسنا،شهرک تاریخی ماسوله با توجه به ویژگی‌های معماری خود و همچنین حفظ حیات خود چند سالی است که یکی از نامزدهای ایران برای ثبت در فهرست میراث جهانی یونسکو شده است.

هیأت کارشناسی یونسکو نخستین بار در سال ۸۳ برای بازدید از شرایط  شهرک تاریخی ماسوله جهت ثبت در میراث جهانی به گیلان سفر کردند و پس از آن، در سال ۸۹ با حضور نماینده منطقه‏‌ای یونسکو اولین نشست کارگروه طرح جامع مدیریتی منظر فرهنگی ماسوله برگزار و به‌دنبال آن در سال ۹۰ هم دفتر ثبت جهانی ماسوله از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تشکیل شد، اما همچنان ماسوله به‌عنوان میراثی که قابلیت ثبت در فهرست جهانی را دارد، در لیست انتظار باقی مانده است. 



انتهای پیام


10135867
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست معاونت طرح‌های اشتغالزایی اشتغال محور بنیاد برکت گفت: ۵ طرح اشتغالزایی خرد از جمله نانوایی تمام اتوماتیک، کارواش و قالیشویی، نیروگاه خورشیدی متمرکز و.. با ظرفیت ایجاد اشتغال برای ۵۸ نفر در شهرستان کاشان به بهره برداری رسید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه شنبه ۲۸ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است