اجتماعی 17:58 - 08 خرداد 1399

سرمایه‌گذاری ۱۴ هزار میلیاردی بنیاد مستضعفان در صنعت نیروگاهی

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن امیری در مراسم افتتاح و بهره‌برداری از واحدهای اول و دوم فاز نخست نیروگاه سیکل ترکیبی خرم‌آباد اظهار کرد: هلدینگ برق و انرژی صبا وابسته به بنیاد مستضعفان، در سال ۹۸ با رشد ۲ درصدی نسبت به سال قبل و با تولید بیش از ۱۴ میلیون و ۳۹۴ هزار مگاوات‌ساعت برق در شبکه سراسری کشور، گامی بلند در جهت تأمین برق پایدار و پیشگیری از بروز خاموشی و قطع برق برداشته است.

وی ادامه داد: در سال جهش تولید نیز این گروه نهایت تلاش خود را به منظور افزایش ظرفیت آماده نیروگاه‌ها و تولید برق پایدار به کار گرفت که در نتیجه آن، طی دو ماه ابتدایی سال ۹۹ میزان تولید نیروگاه‌های گروه صبا با رشد چشمگیر ۱۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به رقمی بالغ بر ۲ میلیون مگاوات‌ساعت رسیده است.

مدیرعامل هلدینگ برق و انرژی صبا افزود: علاوه بر بهره‌برداری از نیروگاه‌های موجود، گروه صبا در راستای تأمین مصرف رو به رشد برق در کشور، پروژه‌های مختلفی را در دست اجرا دارد که از آن جمله می‌توان به نیروگاه سیکل ترکیبی خرم‌آباد اشاره کرد.

امیری با اشاره به ظرفیت نیروگاه خرم‌آباد گفت: این نیروگاه در فاز اول با ظرفیت نامی ۴۸۴ مگاوات و هزینه سرمایه گذاری ۳۱۰ میلیون یورو با شبکه سراسری برق کشور سنکرون می‌شود.

وی اضافه کرد: میزان تولید سالیانه این نیروگاه بالغ بر ۳،۴۰۰،۰۰۰ مگاوات ساعت است و این نیروگاه توانایی تأمین حدود ۱% از پیک مصرف برق کشور و ۱۰% از تولید برق غرب کشور را دارا است.

به گفته وی، دو پروژه بزرگ ملی بخش بخار نیروگاه چابهار و نیروگاه خرم آباد هر یک به ظرفیت ۱۶۰ مگاوات، پروژه به‌سازی نیروگاه شهید مدحج زرگان و افزایش ظرفیت قابل بهره برداری نیروگاه از محل افزایش بهره وری به میزان ۱۵۰ مگاوات از پروژه‌های در دست انجام هلدینگ صبا در سال جهش تولید است.

مدیرعامل هلدینگ برق و انرژی صبا افزود: با اجرای پروژه‌های مذکور در سال جهش تولید مجموعاً ۵۱۱ مگاوات به ظرفیت قابل بهره برداری برق کشور افزوده خواهد شد که گام مؤثری در راستای تحقق شعار سال می‌باشد.

امیری تاکید کرد: علاوه بر پروژه‌های مذکور، چهار پروژه اجرای بخش بخار نیروگاه خرمشهر به ظرفیت ۴۸۰ مگاوات، فاز دوم نیروگاه خرم آباد به ظرفیت ۳۲۴ مگاوات، نیروگاه گازی بندر عباس به ظرفیت ۱۶۷ مگاوات در دستور کار گروه قرار گرفته است که در سال ۹۹ آغاز و بهره برداری از آنها طی سال‌های آتی به انجام خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: هزینه سرمایه گذاری این پروژه‌های ۵ ساله مجموعاً بیش از ۱۴ هزار میلیارد تومان است که از این مقدار بیش از ۳ هزار میلیارد تومان آن در سال ۹۹ سرمایه گذاری خواهد شد.


10550645
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرتضوی با بیان اینکه با جدیت پیگیر بحث امنیت شغلی کارگران هستیم، گفت: کار جوهره توسعه اقتصاد هر کشوری است و ما به کارگران ایران اسلامی افتخار می‌کنیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون حج مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر گفت: استطاعت ۹۸ درصد زائران حج تمتع امسال مشخص و کمیسیون‌های تخصصی پزشکی استانی و کشوری برای برخی زائران برگزار شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده انتظامی شهرستان ری از دستگیری یک قاچاقچی حرفه‌ای موادمخدر در جنوب تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سردار احمدرضا رادان گفت: پلیس در موضوع خودروهای توقیفی که در طرح نور دستور توقیف دارند اصراری به انتقال با جرثقیل ندارد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سردار احمدرضا رادان گفت: پلیس در موضوع خودروهای توقیفی که در طرح نور دستور توقیف دارند اصراری به انتقال با جرثقیل ندارد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت ساماندهی مشاغل و صنایع شهر تهران گفت: در حال حاضر پنج هزار دستفروش در بازار‌های محلی شناسایی و کد‌ ملی آنها و اطلاعاتشان ثبت شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا تمهیدات این یگان در مورد اعزام زائران به عمره را تشریح کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرکز رصد جمعیت کشور سازمان ثبت احوال اعلام کرد: در سال ۱۴۰۲ میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری به ترتیب ۳۲/۱ و ۲۷/۳ سال بوده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» طبق پژوهشی افراد در اواسط دهه ۶۰ سالگی معتقدند که پیری از ۷۵ سالگی شروع می‌شود، در حالی که افراد مسن‌تر فکر می‌کنند سن پیری دیرتر از این شروع می‌شوند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس اداره دانشجویی سازمان جوانان از برگزاری انتخابات کنگره سراسری اعضای شورای مرکزی جوانان هلال احمر خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است