علمی فناوری 14:52 - 30 دی 1398

۸۰ درصد امکانات صنعت مخابرات داخلی است

به گزارش خبرگزاری مهر، سید مجید صدری با تاکید بر اینکه اقتصاد ما باید از وابستگی خود به نفت جدا شود و در بخش صادرات غیرنفتی قدرتمندتر ظاهر شویم، گفت: حمایت از تولید داخل جزو برنامه‌های شرکت مخابرات قرار داشته و طی دو سال گذشته نیز اقداماتی در این خصوص انجام داده‌ایم.

وی یکی از راههای نجات کشور را تقویت بخش تولیدات داخلی و صادرات محصولات ایرانی عنوان کرد و افزود: با کاهش فروش نفت به دلیل تحریم‌های یکجانبه، صادرات غیرنفتی یکی از اصلی‌ترین راه‌هایی است که می تواند مشکلات اقتصادی را حل کند.

صدری با تاکید بر سیاست حمایت از کالای ایرانی به عنوان یکی از مولفه های صادرات غیرنفتی، خاطرنشان کرد: تولید کیفی علاوه بر فراهم کردن مقدمات صادرات بیشتر، زمینه‌ساز تولید بهتر و باکیفیت‌تر است که در نهایت به بهبود وضعیت اشتغال و توسعه اقتصادی می انجامد.

مدیرعامل مخابرات ایران با بیان اینکه حدود ۸۰ درصد امکانات صنعت مخابرات، داخلی است و آمادگی لازم برای استفاده از تولیدات داخل در ۲۰ درصد باقیمانده نیز وجود دارد، اضافه کرد: با اقداماتی که طی یک سال گذشته در صنعت مخابرات انجام شده، ۷۵ میلیون یورو صرفه‌جویی ارزی برای کشور صورت گرفته است.

وی بر لزوم توجه تولیدکنندگان داخلی به نیاز کشورهای منطقه نیز تاکید کرد و گفت: اگر مشکلات داخلی مانند تعرفه‌ها برطرف شود، می‌توانیم در حوزه تولیدات مخابراتی، صادرات نیز داشته باشیم. از این رو نمایشگاهی مانند نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران (ایران اکسپو) می تواند زمینه ساز آشنایی و ورود شرکت ها به عرصه بین المللی باشد.

صدری با بیان اینکه یکی از اصلی ترین مسیرهای اقتصاد مقاومتی در کشور، ورود شرکت های فنی و مهندسی به بازارهای بین المللی است، ادامه داد: یکی از راههای ارتباط گیری شرکت‌های خدماتی و تولیدی داخلی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات با تجار و بازرگانان خارجی و معرفی توانمندی های صادراتی این شرکت ها، می تواند حضور در نمایشگاه هایی مانند نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران باشد.

چهارمین نمایشگاه توانمندیهای صادراتی ایران  ۱۵ تا ۱۸ بهمن ماه با تاکید بر ضرورت توجه به فرامین رهبری، اقتصاد مقاومتی، حمایت از کالای ایرانی و همچنین افزایش تولید داخلی و ایجاد اشتغال، در نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب با حضور کشورهای مختلف برگزار می شود.


10354344
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» طبق اسکرین‌شات فاش‌شده، هواوی گوشی‌های سری P70 را در تاریخ ۲ آوریل (۱۴ فروردین ۱۴۰۳) معرفی خواهد کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون تربیت بدنی و سلامت گفت: کمتر از ۱۰ درصد مدارس کشور به فضاهای ورزشی استاندارد مجهز هستند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: به دلیل تنوع اقلیمی در ایران، شروع آلرژی بهاره در سراسر کشور در یک زمان نیست.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان اداری و استخدامی گفت: امسال بیشترین استخدام‌ها در آموزش و پرورش و وزارت بهداشت انجام خواهد شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» یک دستگاه مبتنی بر هوش مصنوعی که در «دانشگاه لستر» ابداع شده است، در آزمایش‌ها توانست ضربان قلب نشان‌دهنده آریتمی بطنی را با موفقیت تشخیص دهد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نیک فرجام گفت: سیستم هوشمند گلخانه مستقل در مناطق مختلف گلخانه و یا به صورت یکپارچه با سیستم مرکزی جهت پایش و کنترل پارامترهای مختلف به کار گرفته می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» شرکت مایکروسافت قابلیت جدیدی را تحت عنوان ترجمه هوشمند پیام‌ها در مکالمات Microsoft Teams معرفی کرده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: علت مرگ پزشک جوان هنوز از سوی پزشکی قانونی تعیین نشده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: از آغاز طرح سلامت نوروزی تاکنون ۴۰ هزار و ۶۵۵ عمل جراحی اورژانسی در کشور انجام شده است.  
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سازمان فناوری اطلاعات اعلام کرد که در سال گذشته بیش از ۴۰ هزار تغییر کاربری غیرمجاز توسط سامانه پنجره واحد زمین، شناسایی شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است