علمی فناوری 21:54 - 07 خرداد 1394
ارتش ایالات متحده در حال آزمایش کاغذدیواری‌های مقاوم، ضدانفجار و نازکی است که می‌تواند هر ساختمان آسیب‌دیده‌ای را به سنگری محکم تبدیل کند.

این کاغذدیواری نازک، ساختمان‌های ویران را به سنگری مستحکم تبدیل می‌کند

سیناپرس نوشت:

کاغذدیواری ساخته‌شده از الیاف مقاوم دیوارها را در برابر امواج انفجار حفظ می‌کند.

استفاده سربازان از کاغذهای دیواری بسیار نازک جهت در امان بودن از امواج انفجار کمی باورنکردنی به نظر می‌رسد؛ اما این محصول جدید که همچنان در بخش مهندسی ارتش آمریکا در حال آزمایش شدن است، با استفاده از الیافی ویژه مانع از تخریب دیوار در اثر انفجار می‌شود.

شما در عکس‌های باقی‌مانده از جنگ جهانی اول بقایای ساختمان‌های آسیب‌دیده‌ای را مشاهده می‌کنید که سطح شیشه پنجره‌های آن‌ها با استفاده از چسب‌های نواری به‌صورت ضربدری پوشانده شده است. این چسب‌ها باعث می‌شوند تا هنگام وقوع انفجار شیشه‌ها شکسته نشده و از این طریق جان افراد ساکن ساختمان حفظ شود؛ دقیقاً مشابه کاری که این الیاف هم‌اکنون در برابر انفجار برای دیوارها انجام می‌دهد.

به گفته نیک بون یکی از مهندسان مکانیک فعال در این پروژه در مرکز تحقیقات و توسعه ایالت می‌سی‌سی‌پی، سربازان در زمان جنگ در درون ساختمان‌های ویرانه و یا نیمه‌کاره‌ای پناه می‌گیرند و ازآنجا با دشمن مبارزه می‌کنند، ساختمان‌هایی معمولی که از آجر و بلوک ساخته‌شده‌اند و در صورت برخورد هرگونه ماده منفجره و یا موشک به‌راحتی واژگون و تخریب می‌شوند.

این کاغذدیواری که اردیبهشت امسال از آن رونمایی شد، به‌راحتی قابل‌حمل بوده و با سرعت‌بالا روی هر نوع دیواری اجرا می‌شود و مقاومت دیوار موردنظر را به میزان قابل‌توجهی افزایش می‌دهد. روی رول این کاغذ لایه‌ای نازک از چسب وجود دارد که به‌صورت شطرنجی با الیاف این پارچه درهم‌آمیخته شده است. به گفته نیک بون این کاغذدیواری می‌تواند با سرعتی بسیار بالا بقایای هر نوع دیواری را کاملاً مستحکم کرده و آن را به سنگری مقاوم تبدیل نماید.

به گفته محققان و دانشمندان تیم طراحی این محصول اکنون در فاز آزمایشی و مطالعاتی خود قرار داشته و به‌زودی می‌تواند در میدان‌های جنگ مورداستفاده قرار بگیرد.

5353


6462599
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نیک فرجام گفت: سیستم هوشمند گلخانه مستقل در مناطق مختلف گلخانه و یا به صورت یکپارچه با سیستم مرکزی جهت پایش و کنترل پارامترهای مختلف به کار گرفته می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» شرکت مایکروسافت قابلیت جدیدی را تحت عنوان ترجمه هوشمند پیام‌ها در مکالمات Microsoft Teams معرفی کرده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: علت مرگ پزشک جوان هنوز از سوی پزشکی قانونی تعیین نشده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: از آغاز طرح سلامت نوروزی تاکنون ۴۰ هزار و ۶۵۵ عمل جراحی اورژانسی در کشور انجام شده است.  
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سازمان فناوری اطلاعات اعلام کرد که در سال گذشته بیش از ۴۰ هزار تغییر کاربری غیرمجاز توسط سامانه پنجره واحد زمین، شناسایی شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اداره پایش زنجیره مصرف دارو، از توزیع ۲۰ میلیون عدد وارفارین وارداتی طی ۴ ماه خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش جدیدترین آمار ثبت نام نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳ را اعلام کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سیاه‌چاله مرکزی کهکشان راه شیری جرمی حدود ۴.۳ میلیون برابر خورشید دارد و یک سیاه‌چاله فعال است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف روزانه سرکه به افراد دارای اضافه وزن کمک می‌کند تا هشت کیلوگرم وزن کم کنند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» شیائومی در اولین حضور خود در بازار پرطرفدار خودرو‌های برقی چین، رشد خود را تقویت می‌کند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است