استانی 09:30 - 29 فروردین 1400

قرنطینه خانگی ۱۷ هزار مبتلا به کرونا در اردبیل

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر بهنام‌جو صبح یکشنبه در جلسه قرارگاه شهید سلیمانی در اردبیل اظهار کرد: با اوج گرفتن بیماری کرونا در اردبیل فاز دوم طرح شهید سلیمانی در استان نیز آغاز شد که طبق بررسی‌های دقیق و انجام مستمر این طرح تست کرونای ۱۷ هزار اردبیلی مثبت بوده که این تعداد هم‌اکنون در قرنطینه خانگی به سر می‌برند.

وی با اشاره به آخرین آمار بستری‌های کرونا در اردبیل گفت: متأسفانه با عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و خود مراقبتی از سوی مردم شاهد افزایش تعداد بستری‌های کرونا در مراکز درمانی استان هستیم به طوری که این تعداد در روزهای اخیر تا مرز ۶۰۰ نفر هم رسیده است.

استاندار اردبیل ضمن تاکید بر لزوم شکستن زنجیره کرونا و کاهش اثربخشی موج چهارم این بیماری افزود: همکاری مردم در کاهش تعداد مبتلایان به کرونا شرط است چرا که با حضور مردم در بیرون از خانه و عدم رعایت شیوه نامه بهداشتی شاهد اوضاع وخیم کرونا در استان خواهیم بود.

بهنام‌جو همچنین به کمبود تعداد تخت‌های بیمارستانی در اردبیل اشاره و تصریح کرد: ظرفیت بیمارستان‌های اختصاص داده شده به درمان کرونا در استان رو به اتمام و تکمیل است که از مردم عاجزانه تقاضا داریم تا با بی‌احتیاطی و ادامه عادی‌انگاری‌های خود سبب تشدید وضعیت این بیماری در منطقه نشوند.

به گفته وی هم‌اکنون ۵۰ درصد تخت‌های بیمارستانی استان اردبیل به درمان بیماران کرونایی اختصاص داده شده است که اگر چه ظرفیت افزایش تعداد تخت‌ها هست اما با تداوم افزایش تعداد مبتلایان وضعیت می‌تواند حاد و بحرانی‌تر هم شود.


11029815
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است