بین‌الملل 13:24 - 19 مرداد 1399
جنبش مقاومت اسلامی (حماس) اقدامات رژیم صهیونیستی در حرم ابراهیمی واقع در شهر الخلیل را تجاوز به مقدسات اسلامی دانست.

حماس: اقدامات اسرائیل در حرم ابراهیمی نقض آشکار قوانین بین المللی است

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، عبداللطیف القانوع، سخنگوی این جنبش در بیانیه ای اعلام کرد، تصمیمات اخیر رژیم صهیونیستی برای تغییر در مسجد ابراهیمی تجاوزی آشکار به مقدسات اسلامی و نقض آشکار قوانین بین المللی است.

حماس پس از آن این واکنش را نشان داد که دادگاه رژیم صهیونیستی دادخواست شهرداری الخلیل در جنوب کرانه باختری درباره منع شهرک نشینان از ساخت پل برقی در حرم ابراهیمی را رد کرد.

القانوع افزود، اقدامات جدید رژیم صهیونیستی به تغییر آثار مسجد ابراهیمی که روز به روز بیشتر می شود گواهی بر پافشاری رژیم بر اجرای طرح های تبعیض آمیز خود در حق مقدسات اسلامی و یهودی سازی آن است که باید با این اقدامات مقابله کرد و آنها را دست کم نگرفت.

وی تاکید کرد، تلاش های رژیم صهیونیستی برای تغییر واقعیت شهر الخلیل و تحریف تاریخ آن هرگز موجب تغییر ماهیت مسجد ابراهیمی یا وارونه کردن حقایق ثابت شهر الخلیل نخواهد شد.

ژوئیه ۲۰۱۷ کمیته میراث جهانی یونسکو حرم ابراهیمی را میراث فلسطین اعلام کرد.

در پی شهادت ۲۹ مسلمان هنگام اقامه نماز صبح در مسجد ابراهیمی در ۲۵ فوریه ۱۹۹۴ به دست یهودیان اسرائیل، این مسجد به دو قسمت، یک قسمت برای مسلمانان و قسمت دیگر برای یهودیان تقسیم شد.

انتهای پیام


10658729
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» روزنامه چاپ ترکیه با اشاره به سفر ماه آینده اردوغان به آمریکا از سنگ اندازی اسرائیل برای لغو آن خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سردبیر روزنامه لبنانی الاخبار در سخنانی پاسخ تنبیهی ایران به رژیم صهیونیستی را بخشی از نبرد جاری علیه رژیم صهیونیستی در منطقه ارزیابی کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در ادامه گسترش اعتراضات دانشجویی علیه جنایات رژیم صهیونیستی، دانشجویان دانشگاه سیدنی نیز با برنامه ویژه‌ای به این اقدامات اعتراضی پیوستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سرویس مخفی آمریکا در حال آماده سازی طرحی برای محافظت از ترامپ در صورت زندانی شدن است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس از اعزام ۱۶ هزار نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون این کشور به لهستان خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سنای آمریکا به لایحه‌ای رای داده است که اگر شرکت چینی مالک تیک‌تاک آن را در ۹ ماه آینده واگذار نکند، در آمریکا با ممنوعیت روبرو می‌شود.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» به گفته یک مشاور ناتو تصویب کمک مالی آمریکا برای اوکراین بیشتر به سود آمریکاست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» خبرگزاری کره شمالی از سفر یک هیئت اقتصادی این کشور به ایران خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» استاد دانشگاه استنفورد گفت صدور حکم بازداشت علیه نخست وزیر رژیم اسرائیل می‌تواند جنایات آن در غزه را برای مردم جهان آشکار کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سنای آمریکا به اتفاق آرا لایحه بسته کمک‌ها به اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان را تصویب کرد و بعد آن را برای بایدن ارسال خواهد کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است