استانی 16:56 - 02 مهر 1396
معاون امور توانبخشی بهزیستی استان زنجان:
زنجان-معاون امور توانبخشی بهزیستی استان زنجان گفت:جمعیت استان زنجان یک میلیون و ۵۷ هزار و ۴۶۱ نفر بوده و جمعیت سالمندان ۱۰۴ هزار و ۴۵۱ نفر و نرخ رشد جمعیت ۹.۸ درصد برآورد شده است.

زنجان ۱۰۴ هزار و ۴۵۱ نفر سالمند دارد

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد میرزایی ظهر یکشنبه در جلسه شورای سالمندی استان زنجان، افزود: طی سالجاری توسعه اجرای طرح توانمندسازی سالمندان در شهرستان‌های ابهر و خدابنده از اقدامات صورت گرفته توسط دبیرخانه شورای ساماندهی سالمندان است. 

وی اظهار کرد: نرخ رشد سالمندی در کشور با توجه به افزایش امید به زندگی بالاتر رفته و طبق استعلام دبیرخانه از اداره کل ثبت احوال، جمعیت استان یک میلیون و ۵۷ هزار و ۴۶۱ نفر، جمعیت سالمندان استان ۱۰۴ هزار و ۴۵۱ نفر و نرخ رشد جمعیت ۹.۸ درصد برآورد شده است.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان زنجان گفت: تشکیل جلسات شورای ساماندهی سالمندان در شهرستان‌های تابعه، برگزاری نمایشگاه آثار نقاشی سالمندان توسط مرکز شبانه‌روزی فرزانگان سالمند زنجان و ارسال ابلاغ‌های مختص کمیته‌های تخصصی به سازمان‌های مربوطه از اقدامات دبیرخانه شورای ساماندهی سالمندان است. 

میرزایی به جمعیت سالمندی در استان زنجان اشاره کرد و افزود: جمعیت سالمندی استان زنجان در سال ۹۰ حدود ۸.۸ درصد بود که در سال ۹۵ به ۹.۸ درصد رسیده است که این آمار برای سالمندان بالای ۶۰ سال سن است. 

معاون امور توانبخشی استان زنجان گفت: یکی از برنامه‌های مهم و  پیش روی بهزیستی، ایجاد محیط‌های دوست‌دار سالمند و توانمندسازی سالمندان است و با افزایش جمعیت سالمندان، از تعداد جمعیت فعال کم می شود واز این‌رو سالمندان باید از آموزش‌های لازم برخوردار شوند تا بعد از ۶۰ سالگی از جامعه کنار گذاشته نشوند.

وی افزود: جمعیت کشور رو به سالمندی است و باید فعالیت های اجتماعی سالمندان در جامعه تقویت شود و با اجرای طرح توانمند سازی سالمندان آرامش و روان این افراد هم تقویت می شود و بهزیستی استان زنجان با اجرای این طرح به سلامتی سالمندان کمک می کند.


9435626
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است