بین‌الملل 10:07 - 03 اسفند 1395
وزارت امور خارجه ترکیه در پی اظهارات بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه کشورمان واکنش تند و سخیفی نشان داد.

واکنش سخنگوی وزارت خارجه ترکیه به اظهارات قاسمی

به گزارش خبرآنلاین به نقل از خبرگزاری آناتولی وابسته به دولت این کشور گزارش داد:  حسین مفتی‌اوغلو، سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه در رابطه با اظهارات بهرام قاسمی سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان، مدعی شد: قابل درک و پذیرش نیست کشوری (ایران) که حتی از به میدان جنگ فرستادن پناهجویانی که به کشور آنها پناه برده اند، نیز دریغ نمی کند، دیگران را به مسئول بودن در ایجاد تنش و بی‌ثباتی در منطقه متهم می‌کند.



وی افزود: اظهارات سخنگوی وزارت امور خارجه ایران مبنی بر اینکه سیاست‌های منطقه‌ای کشورش مورد ستایش قرار می گیرد و عادلانه ارزیابی می شود نیز در تناقض با شکایت‌ها و نگرانی‌های ابراز شده نسبت به این کشور در پلتفرم‌های بین‌المللی از قبیل سازمان ملل متحد و سازمان همکاری اسلامی است. ایران باید به جای متهم کردن کشورهایی که از آن انتقاد می کنند، گام‌های سازنده‌ای بردارد و سیاست‌های منطقه‌ای خود را مورد بازبینی قرار دهد.



سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در کنفرانس خبری روز گذشته خود در واکنش به ادعاهای اردوغان در بحرین و همچنین وزیر خارجه ترکیه در کنفرانس امنیتی مونیخ گفته بود: «ترکیه از همسایگان مهم ماست و بعد از کودتا بخصوص از کمک‌های زیادی از ما برخودردار بودند اما وضعیت نامطلوب در این کشور باعث شده تا رفتار ناهنجاری داشته باشند و این رفتار بیشتر از روی عصبانیت از گیر افتادن در یک گرفتاری است که ناشی از مشکلات داخلی و مشکلات خارجی شان است. ما علاقه‌مند نیستیم که این گفتمان وجود داشته باشد و ما صبوری می‌کنیم اما صبر ما هم حدی دارد و امیدوارم با ذکاوت و هوشیاری بیشتری رفتار کنند و امیدوارم این مسائل تکرار نشود که اگر چنین شود ما قطعا سکوت نخواهیم کرد».



وی همچنین در واکنش به ایده ترکیه برای ایجاد منطقه امن در سوریه گفت: «نشست آستانه به معنای آن نیست که همه دیدگاه‌ها درباره سوریه یکسان است. این ایده ترکیه غلط است و مشکلات را بیشتر خواهد کرد و از جانب ما قبول نیست و ما ان را مردود می‌دانیم».

52310


8836875
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در پی برگزاری نشست کمیته عربستان و پاکستان ابعاد همکاری در حوزه نظامی و تحقیق و توسعه دفاعی دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» برخی رسانه‌ها از گمان زنی دفتر سیاسی حماس برای تغییر احتمالی مقر خود از قطر به کشور دیگری خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور اوکراین که در شرایط نامناسبی قرار دارد، از کشور‌های عضو ناتو که ادعا می‌کنند متحد اوکراین هستند درخواست سلاح بیشتر کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور آمریکا از تولید اولین اورانیوم غنی شده ۹۰ کیلویی در این کشور خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در پی جنایات صهیونیست‌ها در کرانه باختری اتحادیه اروپا ۴ شهرک‌نشین و ۲ گروه صهیونیستی را تحریم کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» اداره موشکی کره شمالی روز جمعه (به وقت محلی) در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک کلاهک بزرگ موشک کروز و یک موشک ضدهوایی جدید خود را با شلیک به سمت دریای غربی شبه جزیره کره آزمایش کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» آمریکا در ادامه اقدامات یکجانبه خود علیه همکاری‌های دفاعی سایر کشور‌ها و با ادعای تقویت طرح عدم اشاعه سلاح‌های هسته‌ای، چهار نهاد خارجی را به اتهام همکاری با پاکستان در حوزه برنامه‌های موشک بالستیک و دوربرد آن تحریم کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مقاومت اسلامی عراق بامداد شنبه از حمله پهپادی به یک هدف مهم در ایلات واقع در فلسطین اشغالی خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) بامداد شنبه گزارش‌ها درباره حمله هوایی این کشور به یک پایگاه نظامی در استان بابل عراق را رد کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دبیرکل جنبش مقاومت کتائب سیدالشهدا عراق در واکنش به انفجار در یک پایگاه نظامی در شمال استان بابل تهدید کرد که حتما به این حمله پاسخ داده می‌شود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است