استانی 17:26 - 30 مهر 1397

۳ آمبولانس و ۶ تکنسین فوریت های پزشکی مرکزی در ایلام مستقر شدند

به گزارش خبرنگار مهر، حسن طاهر احمدی روز دوشنبه در جلسه ستاد اربعین حسینی سال ۹۷ استان مرکزی در اراک که با هدف ارائه گزارش روسای کمیته های ۱۲ گانه با حضور استاندار مرکزی برگزار شد، اظهار داشت: طی ده روز گذشته کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین حسینی، فعالیت خدمات رسانی درمانی و بهداشتی را آغاز کرده و نخستین گروه اورژانس استان مرکزی جهت استقرار به شهرستان ایلام اعزام شد.

رئیس کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین حسینی استان مرکزی افزود: دومین گروه پزشکی استان هم در آماده باش هستند تا به محض نیاز بلافاصله اعزام شوند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین یک نفر جراح مغز و اعصاب و سه نفر جراح عمومی استان معرفی شدند که در صورت نیاز به این متخصصین، به مراکز درمانی که اعلام نیاز کنند اعزام می شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در مورد تامین داروهای مورد نیاز زائران اربعین هم بیان داشت: حدود ۲۰ میلیون تومان اعتبار برای این امر در نظر گرفته شده است.

طاهراحمدی ادامه داد: به رغم اینکه ردیف خاصی برای این منظور تعریف نشده، ولی تلاش کردیم تا این اقدام صورت بگیرد.

رئیس کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین حسینی استان مرکزی تصریح کرد: همچنین یک بخش از بیمارستان حضرت امیرالمومنین(ع) اراک آماده شده که اگر احتمالا برخی از زائران موقع بازگشت به بیماری‌های اپیدمی از جمله تنفسی و گوارشی دچار شدند، بلافاصله تا رفع مشکل در این بیمارستان تحت درمان قرار بگیرند.

طاهراحمدی خاطرنشان کرد: تیم های بازرسی بهداشتی هم از موکب ها بازرسی به عمل می آورند تا اگر در زمینه های بهداشتی مواردی پیش آمده باشد در رسیدگی به آن اقدام کنند.

وی بیان داشت: دانشگاه علوم پزشکی به عنوان متولی کمیته درمان و بهداشت ستاد اربعین حسینی تا پایان ایام از هر نظر آماده خدمت رسانی بهداشتی و درمانی به زائرین حسینی است.


9951068
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه‌شنبه ۴ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است