وبگردی 10:00 - 29 مهر 1393
کلیب ماپین یک روزنامه‌نگار و فعال سیاسی آمریکایی است. او می‌گوید: از پیوستن به افق‌نو احساس غرور می‌کنم. برخلاف نیویورک، بیلبوردهای تهران مملو از زنان برهنه برای تبلیغ محصولات تجاری سرمایه‌داران، نیست. ایران کشوری تمامیت‌خواه نیست.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،کلیب ماپین یکی از شرکت‌کنندگان در دومین کنفرانس افق نو بود. کنفرانسی که در هفته‌های گذشته در تهران برگزار شد و با واکنش عجیبی در میان رسانه‌های دنیا مواجه شد. ماپین در یادداشتی نظرات و ارزیابی خود از این حضور را بیان کرده است. متن آن را در ادامه می‌خوانید:

من به عنوان یک خبرنگار و تحلیلگر سیاسی به دومین کنفرانس افق نو تهران- کنفرانس متفکران و فیلمسازان مستقل- دعوت شدم. این کنفرانس، گردهمایی نویسندگان و فیلمسازان و خبرنگاران و فعالان، جهت بررسی جنایتهای صهیونیسم و امپریالیسم در سرتاسر جهان بود. مطبوعات ایالات متحده و اسرائیل با امید خدشه دار کردن مذاکرات در حال انجام ایالات متحده و جمهوری اسلامی ایران مبادرت به بدنام کردن این کنفرانس کرده اند. من از پیوستن به این گردهمایی احساس غرور می کنم و درسهای بزرگی از آن گرفته ام.

صهیونیسم = نفرت

چرا تصمیم به شرکت در این کنفرانس گرفتم؟ به عنوان فردی که در محله بروکلین نیویورک سیتی زندگی می کنم، به طور مستقیم نظاره گر صهیونیستها بوده ام. سحرگاه ماه مبارک رمضان که مسلمانان برای عبادت به محله بِی‌بریج می رفتند، مورد هجوم پی در پی تخم مرغ های گروه نوجوانان صهیونیستی قرار می گرفتند. نوجوانان صهیونیستی همچنین مساجد را با اتومبیل های خود احاطه می کردند و پیش از طلوع آفتاب که مسلمانان برای زنان و کودکان فلسطینی دعا می کردند، سرود اسرائیل را فریاد می زدند.

پامِلا گِلِر میلیونر صهیونیست که این روزها با همکاری موشه یلعون حرکت‌های ضد اسلامی زیادی را در دنیا مدیریت می‌کند، روزی که برای خرید مجموعه ای از تبلیغات هنری حومه نیویورک سیتی به مترو رفته بود گفت: "در جنگ میان انسان‌های متمدن و وحشی، حامی مردم متمدن باش". پست ریاست مجمع عمومی ایالت نیویورک، مجمعی که نماینده من خواهد بود، برعهده یک تروریست است. داو هیکیند با افتخار اذعان داشته که او یکی از اعضای اتحادیه دفاع یهودیان، سازمان صهیونیستی بیرحمی که بمب گذاری‌ها و ترورها و دیگر خشونت های افراط گرایانه انجام می‌دهد، است.

او در اداره پلیس نیویورک سیتی، که مسئولیت حفاظت از من را برعهده گرفته است، دفتری در تل آویو افتتاح کرده است. اداره پلیس نیویورک سیتی برای آموزش مأموران خود فیلم ضد اسلامی (ای) با عنوان "جهاد سوم" نمایش می‌دهد. آزارها و بازداشت ها و رصد امنیتی گروه‌های مسلمان توسط اداره پلیس نیویورک سیتی یه دفعات متعدد افشا شده است.

من در این کنفرانس مهم شرکت کردم چراکه به عنوان فردی که در نیویوک سیتی زندگی می‌کند می‌دانم که صهیونیست چیست و این مهم مرا آزار می‌دهد. صهیونیست، نژادپرستی است. سیطره آن‌ها را بر بخش بخش زندگی و شهرم می‌بینم. صهیونیسم، ایدئولوژی استعمارگران و ساکنان سفید پوستی است که به قربانیان خود به عنوان افرادی پست می‌نگرند. صهیونیسم برابر با نفرت است. صهیونیسم، از دست دادن صفات انسانی و سرکوب مردم به دلیل قومیت و یا باورهای مذهبی است.

قضاوت اولیه درمورد ایران

آنچه در ایران می‌بینم، بسیار متفاوت با ادعاهای رسانه‌های ایالات متحده و اسرائیلی درباره ایران است. ایران کشوری تمامیت‌خواه و دیکتاتور نیست. ایرانیان از دولت و مسئولان خود آزادانه و آشکارا انتقاد می‌کنند. مردم ایران، نفرت انگیز و مملو از خشم نیستند، آنها درست همان چیزهایی را می خواهند که بقیه مردم جهان: زندگی ای مناسب برای خود و خانواده و البته صلح.

جمهوری اسلامی حاصل انقلاب قهرمانانه‌ای است که موجبات سقوط یک ظالم بیرحم- شاهِ مورد حمایت آمریکا- را فراهم آورد. اگرچه دولت ایران اسلامی است، ادیان متفاوتی از جمله یهود و مسیحیت و زرتشت، در ایران وجود دارد. این ادیان مورد سرکوب دولت اسلامی ایران که تمامی یکتاپرستان را محترم می شمارد، نیست.

رسانه های آمریکایی، ایران را در رابطه با مسئله حقوق زنان اهریمنی جلوه می‌دهد، ولی اغلب این اطلاعات فریبکارانه است. زنان ایرانی عهده دار نقش های مهمی در کنفرانس افق نو بودند. بیش از %60 از پذیرفته شدگان اخیر دانشگاه‌های ایران را زنان تشکیل می دهند. زنان ایرانی، در ارتش نیز حضور دارند- از جمله یک سرتیپ در ارتش ایران.

برخلاف نیویورک، بیلبوردهای تهران مملو از تصاویر زنان برهنه ای که جهت به فروش رساندن محصولی بکار برده شده اند، نیست. در ایران با تصاویر مستهجن تلویزیونی و سینمایی که از هالیوود وارد می شود توسط سینما و رسانه های دولتی که به ترویج ارزشهای انقلاب اسلامی می پردازند مقابله می‌شود.

کنفرانس افق نو

کنفرانس افق نو سخنرانان و ارائه دهندگان بسیاری با دیدگاه‌های متفاوتی را در بر می‌گرفت. سخنرانی من درباره چگونگی رابطه کشمکش های اقتصادی کارگران کم درآمد ایالات متحده با کشمکش های فعلی مردم فلسطین برای عدالت بود.

من در مورد رانندگان اتوبوس دانشکده بوستون، که اخیراً در کشمکش با شرکت حمل و نقل فرانسوی وِئولیا هستند سخن گفتم- شرکتی که نه تنها سعی بر ورشکست کردن اتحادیه رانندگان دارد بلکه با شهرک سازی‌های غیرقانونی اسرائیل نیز همکاری می‌کند.

من موافق تمامی مباحث کنفرانس نیستم و مطمئنم که اشخاص دیگری نیز وجود دارند که با من موافق نیستند. کنفرانس افق نو مکانی برای بحث و گفتگوها بود.همه ما از کشورهای مختلف نظراتمان را آزادانه بیان کردیم.

دکتر کوین برت، استاد آمریکایی نیز یکی از سخنرانان این کنفرانس بود. وی جهت زیر سوال بردن شجاعانه اظهارات رسمی مربوط به  واقعه 11 سپتامبر شغلش را از دست داه بود. همانطور که کوین برت عنوان داشت؛ اکثریت مسلمانان جهان و اکثریت مردم خاورمیانه نیز واقعه 11 سپتامبر را زیر سوال برده اند.

چرا ایران باید به موجب فراهم نمودن فرصتی برای بررسی باورهای گسترده مورد حمله قرار گیرد؟ جالب است که برت، در تهران به بیان آزادانه سوالات و باورهای خود در مورد حقایق وقایع 11 سپتامبر 2001 پرداخت، حال آنکه پس از زیر سوال بردن این واقعه در آمریکا، شغل خود را از دست داد.

همچنین اشاره برخی مردم به "اسطوره شناسی هولوکاست" به معنای انکار آن نیست. دولت ایران به وضوح اظهار داشت که مرگ میلیون‌ها نفر به دست ریچ سوم را انکار نمی‌کند. کلمه "اسطوره شناسی" در این مورد بدین رو بکار برده می‌شود که تصریح کند؛ جنایتهای شنیع آدولف هیتلر، تا حدی توجیهی بر جنایت‌های مداوم اسرائیلی هاست و چرا باید مردم فلسطین قربانی این خشونت بشوند؟

چنانکه دکتر نورمن فینکنشتاین اشاره کرده است، یک "صنعت هولوکاست" به وجود آمده است، جایی که وقایع شنیع دهه 1940 جهت ترتیب دادن امتیازهای سیاسی بی ارزش به مقامات اسرائیلی نژاد پرست قرن 21 بکار برده می‌شود. کودکان یهودی نیویورک سیتی، با این تصور که اعراب آمریکا در پی محبوس کردن آن‌ها در اتاق‌های گاز هستند، توسط والدین و معلمان مدارس عبری از نزدیک شدن به مساجد منع می شوند. جنایت‌های شیطانی نازی‌ها در جهت شستشوی مغزی مردم و تحریک افراط گرایان و حس انزجار علیه مردم فلسطین- که یارای مقاومت در برابر آنها را ندارند- بکار برده می شوند.

کوشش در جهت برقراری صلح

دعوت به ایران جهت شرکت در کنفرانس نو افتخار بزرگی برای من بود. می‌دانم که به عنوان یک آمریکایی، دست من به خون بسیاری از مردم ایران آغشته است. دولت من حامی شاه بود، فردی که موجبات کشته شدن و شکنجه بسیاری از مردم ایران را فراهم آورد. دولت من اخیراً بواسطه تحریم های غیر قانونی و یکطرفه، وارد جنگی اقتصادی با ایران شده است. بعلاوه، دولت من اخیراً گروه شروری از تروریست‌ها با نام مجاهدین خلق پرورش داده است که در طی دهه های اخیر هزاران ایرانی را کشته است.

علی رغم همه اقدامات پَستی که دولت من در قبال ایرانیان انجام داده است، من با بی احترامی و انزجار مواجه نشدم. من مورد خوش آمدگویی ایرانیان قرار گرفتم و رفتار آنها با من بسیار مهمان نوازانه بود. جمهوری اسلامی ایران و کنفرانس افق نو بخشی از مبارزات جهانی علیه جنگ و سرکوبگری هستند. همچنانکه به مبارزات خود در ایالات متحده آمریکا ادامه می دهم و در جهت مسائل اساسی چون صلح و کار و برابری و دموکراسی تلاش می کنم؛ از درس‌های متعددی که از ملاقات کوتاه خود از ایران گرفته ام استفاده خواهم برد.

انتهای پیام/


4999718
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار وبگردی

وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» عملیات وعده صادق ویژگی‌هایی دارد که آن را به یک عملیات تاریخی تبدیل کرده و نباید به سادگی از کنار آن عبور کرد.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس کارگروه کاهش طلاق سازمان اموراجتماعی گفته که موارد زیادی از زوجینی با سابقه زندگی‌مشترک ۲۰ ساله، اکنون در مسیر طلاق قرار دارند؛ از دلایل این اتفاق گفتیم.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» این گزارش به دنبال بررسی‌های علمی یکی از باورهای اشتباه مردم در خصوص آبلیموهای سنتی تهیه شده است. شاید پس از مطالعه آن، بیشتر از قبل در خرید آبلیموهای به اصطلاح سنتی تامل کنیم.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» این روز‌ها واژه رژیم‌های سم‌زدایی زیاد به گوش‌مان می‌خورد و اکثر افراد در مورد «سم زدایی» یا «پاکسازی» صحبت می‌کنند.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر بین‌الملل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با بیان اینکه عملیات وعده صادق به معنای عبور ایران از قدرت بازدارندگی به قدرت تهاجمی نیست، گفت: این عملیات بازتعریف آستانه تحمل جمهوری اسلامی نسبت به اقدامات رژیم صهیونیستی در رابطه با...
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» برخی بر این باورند که سر راه هم قرار گرفتن افراد برای ازدواج اتفاقی نیست و سرنوشت و قسمت برخی افراد را سر راه هم قرار می‌دهد.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» مهمان خانه پدر موشکی ایران، حاج «حسن طهرانی مقدم» می شویم و قرار است همسر این قهرمان از فراز و فرودهای زندگیش بگوید که شنیدن و خواندنش هزار حرف و درس زندگی دارد.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» وقتی ما به عنوان والدین به قول خود عمل می‌کنیم، این کار به فرزندانمان کمک می‌کند احساس امنیت کنند.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» کسانی که از انسانیت دور می‌شوند باید آماده مواجه با آثار اعمال خود باشند. با این حال خداوند برای جهنمیان و انسان‌های گناهکار تخفیفاتی نیز در نظر گرفته است.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» تیتراژ سریال «آژانس دوستی» به عنوان یکی از بهترین و خلاقانه‌ترین تیتراژ‌های مرتبط با سریال‌های دهه هفتاد سیما محسوب می‌شود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است