گوناگون 20:40 - 15 آذر 1395
رئیس حفاظت محیط زیست زابل با بیان این که برخی ساکنان روستاهای نیمروز در مسیر انتقال خط فاضلاب با شکستن خط لوله اقدام به آبیاری زمین‌های کشاورزی می‌کنند گفت که این اقدام برای سلامت انسان‌ها و محیط پیرامون یک تهدید است.

رئیس حفاظت محیط زیست زابل:

به گزارش ایرنا، الهام آبتین سلامت ساکنان روستاهای سه قلعه، عباس آباد، فتح الله و سنجدی نیمروز را در معرض تهدید دانست و اظهار کرد: در این روستاها محصولات مختلف شامل ذرت علوفه‌ای، جو و گندم کشت می‌شود و برخی از کشاورزان برای آبیاری از آب فاضلاب استفاده می‌کنند.

وی افزود: حفاظت محیط زیست زابل از این محل‌ها بازدیدهای میدانی را انجام داده و گزارشات خود را به شرکت آب و فاضلاب زابل اعلام کرده است.

رئیس حفاظت محیط زیست زابل فاضلاب خام را سرمنشا اصلی انواع بیماری‌ها و پراکنش حشرات دانست و تصریح کرد: استفاده از فاضلاب خام توسط انسان در راستای منافع زود بازده تهدیدی برای سلامت انسان است.

وی افزود: شکایت‌های مردمی زیادی درباره مشکلات فاضلاب زابل مبنی بر نامناسب بودن سیستم‌های تصفیه فاضلاب به محیط زیست رسیده است.

آبیتن گفت: رهاسازی فاضلاب در محل سکونت و ناقص بودن سیستم فاضلاب شهری از منازل افراد تا خروجی فاضلاب نشان‌دهنده نقص فنی در سیستم دفع و تصفیه فاضلاب در زابل است.

وی تاکید کرد: محیط زیست یک دستگاه حاکمیتی و نظارتی است و با هر مساله که در زمینه حفظ محیط زیست و شرایط اکولوژیکی مغایرت داشته باشد و سبب آلودگی آب، خاک، هوا و تهدید سلامت انسان‌ها شود، برخورد می‌کند.

طبق این گزارش، در زمین‌های اطراف شهر زابل که مسیر عبور خطوط انتقال فاضلاب شهری به تصفیه خانه فاضلاب این شهر است جوی‌ها و نهرها، آبی لجنی رنگ دارند که منشا آن نیز لوله‌های فاضلاب شهری بوده که توسط برخی افراد شکسته شده است.



شبکه فاضلاب در برخی از نقاط، فرسودگی لوله‌ها و اجرای نامناسب طرح‌های فاضلاب شهری معضلاتی است که مردم شهر زابل با آن رو به رو هستند.

منطقه سیستان متشکل از پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، نیمروز و هیرمند واقع در شمال سیستان و بلوچستان زیر نظر اداره حفاظت و محیط زیست زابل مدیریت می‌شود.


8456337
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است