گوناگون 18:35 - 17 آذر 1395
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: توجه به ریشه‌های فرهنگی تروریسم در کنار مبارزه نظامی و همکاری‌های امنیتی نقش بسزایی در ریشه کن کردن تروریسم خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، علی لاریجانی در دیدار «پیتر مائورر» رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ جهانی با بیان این مطب تصریح کرد: اکنون تلاش‌های جامعه جهانی در مبارزه با تروریسم متمرکز بر مبارزه نظامی و همکاری امنیتی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ابتدای این دیدار ضمن اشاره به نگاه مثبت پارلمان ایران نسبت به فعالیت‌های بشردوستانه سازمان صلیب سرخ جهانی گفت: مجلس شورای آمادگی همکاری برای ایجاد بسترهای قانونی برای همکاری با صلیب سرخ را در زمینه‌ای فرهنکی و بشر دوستانه و حکمایت از کمک‌های انسانی به مناطق بحران‌زده دارد.

  • نگران پایداری تاثیرات حقوق بشری و درگیری‌های منطقه هستیم

«پیتر مائورر» رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ جهانی نیز در این دیدرا ضمن ابراز خرسندی از همکاری با مجلس شورای اسلامی گفت: این کمیته علاقه‌مند به توسعه همکاری خود با مجلس شورای اسلامی و مرکز پژوهش‌های نهاد قانون گذاری جمهوری اسلامی است.

مانورر افزود: یافتن راه کارهای قانونی برای ترویج ارزش‌های اسلامی بشردوستانه از جمله الویت‌های صلیب سرخ است و در این راستا نقش مجلس شورای اسلامی ایران بسیار حائز اهمیت است.

رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ جهانی گفت: در تحولات منطقه و بحران گروه‌های تروریستی، گروهی اسلام را به تروریسم گره می‌زنند و مبارزه با این دیدگاه از اهداف صلیب سرخ جهانی است.

وی افزود: صلیب سرخ جهانی نگران پایداری تاثیرات حقوق بشری و درگیری‌های منطقه است و برای حل این مشکل از همکاری با جمهوری اسلامی ایران استقبال می‌کند.

به گزارش اداره کل بین‌الملل مجلس شورای اسلامی، «پیتر مائورر» رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ جهانی در این دیدار همکاری سازنده مجلس شورای اسلامی در سال‌های اخیز با کمیته بین‌المللی صلیب سرخ جهانی تقدیر و تشکر کرد.


8470214
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است