اقتصادی 06:35 - 26 مهر 1397
در ۵ ماهه نخست امسال صورت گرفت
میزان صادرات در بخش صنعت و معدن در پنج ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته به‌گونه‌ای است که حوزه صنعت از لحاظ ارزشی و وزنی به ترتیب با رشد ۲۵.۴ و ۱۶.۹ درصدی روبرو شده است و حوزه معدن نیز شاهد افت ۲۰.۵ درصدی از نظر وزنی و ۳۳.۲ درصدی از لحاظ ارزشی است.

صعود صادرات صنایع، افول صادرات معادن + جدول

به گزارش ایسنا، میزان صادرات در بخش صنعت طی ۱۵۰ روزه ابتدای سال جاری معادل ۸ میلیارد و ۴۸۷ میلیون دلار بوده که در قیاس با صادرات ۶ میلیارد و ۷۶۹ میلیون دلاری این بخش نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشدی ۲۵.۴ درصدی روبرو شده است. همچنین میزان صادرات بخش معدن در پنج ماهه ابتدایی سال جاری برابر ۵۲۶ میلیون دلار بود که در مقایسه با میزان صادرات ۷۸۷ میلیون دلاری مدت مشابه سال گذشته، شاهد افت ۲۲.۹ درصدی صادرات در این بخش هستیم.

این درحالی است که میزان صادرات وزنی صنایع طی مدت مذکور ۱۹ میلیون و ۴۳۸ هزار تن بود که نسبت به صادرات ۱۶ میلیون و ۶۳۱ هزار تنی در مدت مشابه سال گذشته ۱۶.۹ درصد رشد داشته است. در مورد صادرات وزنی معادن در پنج ماهه ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته نیز صادرات ۱۰ میلیون و ۹۵۵ هزار تنی به ۸ میلیون و ۷۱۳ هزار تن تقلیل یافته است که کاهشی ۲۰.۵ درصدی را نشان می‌دهد.

در ذیل جدول مربوط به صادرات حوزه صنعت و معدن طی پنج ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزشی و وزنی که به صورت اختصاصی در اختیار ایسنا قرار گرفته، آمده است:

انتهای پیام


9946220
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اتحادیه مرغداران میهن گفت: برآوردها حاکی از آن است که تولید تخم مرغ با افزایش حداقل ۱۰۰ هزارتنی به بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزارتن برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» براساس اعلام گروه صنعتی ایران خودرو؛ ظرفیت تولید محصول پژو پارس، از روزانه ۴۰۰ دستگاه در ابتدای سال ۱۴۰۳، به ۷۰۰ دستگاه در روز خواهد رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران گفت: با توجه به فراوانی عرضه و شرایط رقابتی، مغازه‌داران انواع میوه و صیفی را زیر نرخ مصوب عرضه می‌کنند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: فردا جمعه شاهد وزش باد شدید و بارش باران در نواحی شرقی کشور خواهیم بود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» یک کارشناس اقتصادی گفت:موضوع پرداخت یارانه‌ها و از جمله یارانه انرژی به مردم و تولیدکنندگان یک ضرورت است به طور کلی یارانه باید در راستای حمایت از کالای داخلی باشد و یارانه به دست مصرف کننده نهایی یعنی افراد برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» با تصویب‌ افزایش ضریب حقوق سال ۱۴۰۳ کارمندان و بازنشستگان دولت در جلسه هیئت وزیران، حداقل و حداکثر حقوق آن‌ها مشخص شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از توزیع و مصرف ۱۲۶ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر بنزین در هشتمین نوروز با رشد ۲۲ درصدی در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت:۱۱۰ هزار میلیارد تومان فرار و معوقات مالیاتی در سال ۱۴۰۲وصول شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر نفت در امور گاز اعلام کرد: ایران طبق دو قرارداد گازی با عراق از ژوئیه ۲۰۱۷ تاکنون حدود ۵۲ میلیارد مترمکعب گاز صادر کرده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل بازرسی و نظارت بر کالا‌های اساسی وزارت جهاد کشاورزی، هرگونه گران‌فروشی و افزایش قیمت را تضییع حقوق مردم دانست و از برخورد قانونی با متخلفان خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است