استانی 18:00 - 29 دی 1400

سرانه مصرف آب در شاهین شهر ۲۸۴ لیتر است

به گزارش خبرنگار مهر، عصر چهارشنبه هوشنگ شریفی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار داشت: در استان اصفهان نزدیک به ۹۸ شهر و ۹۴۹ روستا از خدمات آبفا استفاده می‌کنند.

وی افزود: نزدیک به یک میلیون و ۴۵۰ هزار انشعاب و ۷۱۰ هزار انشعاب فاضلاب و ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار انشعاب آحاد در استان اصفهان وجود دارد که سهم شاهین شهر ۳۶ هزار انشعاب فاضلاب بوده است.

مدیر آبفای شهرستان شاهین شهر و میمه با بیان اینکه در استان اصفهان نزدیک به ۷۰۰ هزار انشعاب فاضلاب و یک ونیم میلیون انشعاب فاضلاب برای آحاد وجود دارد، ادامه داد: سرانه روزانه مصرف آب به ازای هر نفر در طول روز ۲۸۴ لیتر می‌باشد که نزدیک به ۸۰ درصد آن فاضلاب است.

وی با بیان اینکه متوسط سرانه مصرف آب در استان اصفهان به ازای هر نفر ۲۰۰ لیتر می‌باشد، اضافه کرد: متأسفانه این سرانه در شهرستان شاهین شهر و میمه ۲۸۴ لیتر به ازای هر نفر می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه شبکه فاضلاب این شهرستان نزدیک به ۴۰ سال است ایجاد شده و دچار فرسودگی است، تصریح کرد: تنها برای حل معضل فرسودگی فاضلاب در بلوار طالقانی شاهین شهر نزدیک به ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز هست.

مدیر آبفای شهرستان شاهین شهر و میمه با بیان اینکه امسال برای اصلاح خط فرسوده فاضلاب از بلوار مدرس به سمت نبوت نزدیک به ۸ میلیارد تومان هزینه شده است، ابراز داشت: شاخص ترین پروژه عمرانی امسال ما خط انتقال آب به مورچه خورت بوده است.

وی افزود: آب مصرفی شاهین شهر از محل سامانه اول و تسویه خانه اصفهان یا همان بابا شیخ علی تأمین می‌شود و با کمک خانه فرهنگ آب توانستیم سرانه مصرف آب را که در دهه ۸۰ به بیش از ۱۸۹ لیتر رسیده بود بع ۱۵۷ لیتر کاهش دهیم.

شریفی میزان هدر رفت آب را در شاهین شهر نزدیک به ۱۸ درصد اعلام و تصریح کرد: از رسانه‌ها انتظار داریم در حوزه اطلاع رسانی و فرهنگ سازی مصرف بهینه آب به ما کمک نمایند.

وی خاطرنشان کرد: با راه اندازی سامانه دوم نزدیک به ۱/۶ لیتر به ظرفیت اسمی آب ما اضافه خواهد شد اما نهایتاً برای خدمت رسانی بهتر به مردم ۲ هزار لیتر کمتر خواهیم داشت، از مردم شاهین شهر تقاضا داریم در کاهش مصرف آب با رعایت الگوی مصرف بسیار دقت نمایند تا در تابستان سال دچار تنش آبی نباشیم


11417857
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است