استانی 16:11 - 27 اسفند 1397
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد از شناسایی 225 امامزاده و بقعه متبرکه در سطح استان خبر داد.

شناسایی 225 امامزاده و بقعه متبرکه در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرنگار ایسنا، حجت‌الاسلام سید نورالله جنتی پور در جمع خبرنگاران با اشاره با آمارهای قبلی در خصوص تعداد امامزادگان استان افزود: در گذشته 300 امامزاده و بقاع متبرکه استان اعلام شده بود با بررسی‌های صورت گرفته بطور دقیق 225 امامزاده و بقعه متبرکه در سطح استان شناسایی شده که تاکنون 219 امامزاده در سامانه به ثبت رسیده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد در رابطه با آمار 300 امامزاده و بقعه متبرکه ای که در گذشته در استان مطرح می شد، خاطرنشان کرد: برخی از آنها تکراری بودند، برخی قدمگاه بودند و برخی نیز افراد عابد بودند که امامزاده حساب شده بودند.

حجت‌الاسلام جنتی پور با بیان اینکه امامزادگان قطب فرهنگی هستند، تصریح کرد: دشمن به دنبال تخریب وجهه این قطب های فرهنگی است که باید مسئولان، رسانه ها و صدا و سیما و مردم هوشیار و آگاه باشند تا توطئه دشمنان اسلام خنثی شود.

وی ادامه داد: تا زمانی که مدیرکل اوقاف استان هستم نه اجازه دادم و نه اجازه هم می دهم که امامزاده ساختگی ایجاد شود البته تاکنون موردی در این خصوص نیز نداشته ایم. طبق قانون با چنین مواردی برخورد می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: بیشتر امامزادگان استان دارای زائرسرا، حمام و سرویس بهداشتی، پارکینگ و... هستند.

انتهای پیام


10081989
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است