استانی 05:46 - 30 مرداد 1393
عضو شورای شهر کاشان:
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کاشان گفت: با بودجه‌های اندک و قطره‌چکانی برای فعالیت‌های فرهنگی نمی‌توان انتطار دستاوردهای بزرگی را داشت.

با بودجه‌های قطره‌چکانی نمی‌توان انتطار دستاوردهای بزرگ را داشت

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، علی هاشمی طاهری پنجشنبه شب در مراسم استقبال از دوچرخه‌سواران عازم مشهد مقدس اظهار داشت: متأسفانه بعد از انقلاب دچار یک اشتباه استراتژیکی به نام درمان بعد از اتفاق افتادن مشکلات هستیم در حالی که پیشگیری بسیار ارزان‌تر و مؤثرتر از درمان خواهد بود.

وی با اشاره به عدم توجه به فعالیت‌های فرهنگی در تمام ادوار گذشته گفت: با بودجه‌های اندک و قطره‌چکانی برای فعالیت‌های فرهنگی نمی‌توان انتظار دستاوردهای بزرگی را داشت البته شهرستان کاشان با وجود خیرین و گروه‌های و انجمن‌های غیر انتفاعی نقش بسزایی در گسترش فرهنگ اسلامی و جذب جوانان داشته‌اند و اعتقاد داریم که هنوز جای کار وجود داد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر کاشان خاطرنشان کرد: بعد از ایجاد مشکلات به دنبال معلول‌ها هستیم در حالی که نیازمند به شناخت علت و منشأ مشکلات باید باشیم و ضرورت دارد فرهنگ پیشگیری به جای درمان در کشور در تمامی مسائل نهادینه شود.

هاشمی طاهری افزود: این نکته که در انتظار حمایت‌های حاکمیتی از امور فرهنگی باشیم کار اشتباهی است و هر فرد وظیفه‌ای در قبال خود، خانواده و اطرافیانش دارد که نیاز است به وظیفه خود عمل کند و این بدان معنا نیست که حاکمیت از وظیفه خود غافل شود.

وی جذب جوانان را با سلایق و علایق متفاوت را در امور فرهنگی را کاری ارزنده دانست و گفت: کانون دوچرخه‌سواری امام رضا(ع) با ابتکاری نوین در این مسیر اقدامات شایسته‌ای به نوبه خود انجام داده است که شایسته تقدیر هستند.

هاشمی طاهری با انتقاد از بودجه‌های کم فرهنگی در کشور و شورای شهر بیان داشت: در جلسات متعدد شورای شهر در قبال فرهنگ نتایج چندانی را بست نمی‌آوریم ولی اقدامات مؤسسات و گروه‌های مردمی در شهرستان بسیار پررنگ است.

وی افزود: اگر یک برنامه فرهنگی در شهرستان با موفقیت به سرانجام برسد همه مدعی مشارکت در برگزاری آن هستند ولی اگر خدای ناکرده با مشکل و حادثه‌ای روبرو شود همه مدعیان از بار مسئولیت شانه خالی می‌کنند.

محمد قنبری سرپرست گروه دوچرخه‌سواری امام رضا(ع) نیز در این مراسم، هدف از اعزام دوچرخه‌سواران به مشهد مقدس را پیوند ورزش، فرهنگ و مذهب دانست و گفت: بی‌شک با ایجاد تنوع در کارهای فرهنگی می‌توان انتظار تاثیرگذاری بیشتری را داشت و نباید به روش‌های منسوخ و قدیمی اتکا کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، همزمان با استقبال از دوچرخه‌سواران شهرستان‌های اهواز، زرین شهر، فیروزکوه و اصفهان در مسجد خالو کاشان از پیراهن کاروان دوچرخه‌سواری امام رضا(ع) کاشان با حضور شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر و مسئول دفتر امام جمعه کاشان رونمایی شد.

کاروان دوچرخه‌سواری امام رضا(ع) در هفدهمین سفر زیارتی خود میزبان 42 دوچرخه‌سوار از شهرهای اهواز،زرین شهر، فیروزکوه و اصفهان به همراه 30 دوچرخه‌سوار کاشانی حضور دارند.

کاروان دوچرخه‌سواری امام رضا(ع) بعد از ظهر پنجشنبه با حضور در گلزار شهدای دارالسلام گلابچی کاشان و عطر افشانی قبور شهدا سفر زیارتی خود را آغاز می‌کنند.


4525739
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است