فرهنگی‌هنری 09:26 - 09 آبان 1393
شیراز – ایرنا- دکترای رشته نقاشی و مدرس دانشکده هنر شیراز براین باور است که هنر در مدارس ما مورد بی توجهی قرار می گیرد و تاکنون برای آن جایگاهی در نظر گرفته نشده است .

به گزارش ایرنا، دکتر علی اکبر جهانگرد پنجشنبه شب در حاشیه نشست نقد و بررسی تاریخ شناسی جنبش های ضد هنری افزود:این در حالیست که شکوفایی ذوق واستعدادهای هنری می تواند در روحیه و نشاط دانش اموزان برای پیمودن پله های ترقی در دیگر زمینه های علمی نیز موثر باشد.



وی اضافه کرد: متاسفانه به حاشیه رانده شدن بحث هنر در مدارس موجب شده تا بخش عمده ای از جامعه با برخی مسایل هنری به کلی بیگانه باشند.



این عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی شیراز اظهار داشت : در شرایط موجود دانش آموزان باید مباحث هنری را در فرایند تئوری و عملی به خوبی فرا گیرند، چرا که این هنرآموزان و دانش آموزان در آینده با هنرمندی مقایسه می شوند که به طور جدی به مطالعه و ممارست روی آورده و سالها آموزش تکنیکی دیده است.



وی گفت : برای رفع این خلا در حوزه آموزش و فراگیری هنر دستگاه های دولتی باید وظایف خود را در جهت ارتقای آگاهی عمومی و افزایش سطح درک مردم از آثار هنری به خوبی انجام دهند چیزی که الان اتفاق نمی افتد.



مدرس دانشکده هنر دانشگاه آزاد شیراز گفت: معمولا مربیان و معلمان هنر در مدارس، تخصصی در رشته های خطاطی و نقاشی ندارند و کلاس های هنر ساده انگارانه برگزار می شود.



جهانگرد گفت : این بی توجهی به مقوله هنر در مدارس همچنین باعث گردیده تا در جامعه ما از هنر به عنوان تفنن و سرگرمی نگریسته شود و هر کسی به خود اجازه بدهد در مورد آثار هنری اظهار نظر کند.



وی با اشاره به روند ارزیابی آثار هنری در جامعه بیان کرد: هنگام برپایی نمایشگاه های آثار هنری ، ملاک معینی برای ارزیابی آثار هنری وجود ندارد و کسانی به ارزیابی می پردازند که خود از جنس هنر نبوده و در واقع توان و تخصص این کار را ندارند.



جهانگرد با اشاره به شکاف عمده بین آثار هنری و مخاطب تصریح کرد: این اصلا اتفاق مبارکی نیست که هنرمند، آثار خود را در سطح عامه جامعه تنزل دهد تا اثر او پرمخاطب شود .



وی ادامه داد: این درحالیست که می توان در برابر سبک های هنری مختلف به سطح بندی مخاطب پرداخت به طوری که آثاری با سبک های انتزاعی، مخاطبان خاص تر و سبک رئال مخاطبان عمومی تری را به خود جذب کند.



این دکترای رشته نقاشی تاکید کرد: رفع شکاف و موانع میان توده مخاطبان با آثار هنری نیاز به سیاستگذاری جدی در سطح کلان دارد، مخاطبان ما یا خود هنرمندان، دانشجویان هنر و دوستان آنها هستند یا گالری داران ثروتمندی که به قصد عرضه آثار در گالری های خود، اقدام به خرید آثار می کنند و جای توده مردم در این میان خالی است.



وی خاطرنشان کرد: هنرمند با مخاطب همراه است اما مخاطب همراه نیست و ما امید به همراهی مخاطب داریم در حالی که مخاطب جدی وجود ندارد.



گفتنی است علی اکبر جهانگرد سال 55 در شهرستان قصرشیرین متولد شده است. وی فوق لیسانس رشته نقاشی و دانشجویی دوره دکترا تاریخ تطبیقی و تحلیلی هنر است. جهانگرد در حال حاضر مدرس دانشگاه در رشته نقاشی، طراحی، طراحی هنر است. ک/2



7366/ 667

انتهای پیام /*


5080969
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام یعقوبی گیلانی گفت: حضرت محمّد مصطفی (ص) الگو و شاخصه‌ی اصلی انسان قرآنی است که همه زندگی ایشان را قرآن کریم فرا گرفته است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» ستاد خدمات سفر در سه اطلاعیه اسامی استان‌های دارای آمادگی برای میزبانی از مسافران نوروزی در موج دوم سفر‌های نوروزی را اعلام کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه از حضور ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار زائر طی نوروز ۱۴۰۳ در بقاع متبرکه خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مراسم تجلیل از خادمان قرآنی به رسم هر ساله در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با حضور رئیس جمهور شنبه در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجموعه نمایشی «اعتبار» با هنرنمایی رضا توکلی، نیما شاهرخ شاهی، افسانه ناصری، غلامرضا اوصانلو از جمعه ساعت ۱۹ پخش و روز بعد ساعت ۱۰:۴۰ بازپخش می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یکی از آن مساجدی که به دستور امام زمان (عجّ) ساخته شده، مسجد مقدس جمکران است که دارای اهمیت و جایگاهی بزرگ در میان مردم است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» دختر سعید راد بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون، آخرین وضعیت این هنرمند در بیمارستان را تشریح کرد و از ادامه بستری او در بیمارستان خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام حسینی نیشابوری گفت: دشمنان اصرار دارند بگویند قرآن اولویت جمهوری اسلامی و مردم ایران نیست.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نصیریان بازیگری با پیشینه تئاتری است که در طول سال‌های فعالیتش در سینما در فیلم‌های ارزنده و مهمهی نقش‌آفرینی کرده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس آمار، ۳۲۴ هزار و ۵۶۳ نفربازدید از موزه‌ها، پایگاه‌های میراث ملی و جهانی و اماکن فرهنگی تاریخی سراسر کشور انجام شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است