فرهنگی‌هنری 13:38 - 29 مهر 1393
در نشست خبری جشنواره فیلم های موبایلی "گزارش یک نگرانی" مطرح شد
در نشست خبری جشنواره فیلم‌های موبایلی "گزارش یک نگرانی"، از استقبال مردم تهران و شهرستان‌ها از این طرح عنوان شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران  نشست خبری جشنواره "گزارش یک نگرانی" با حضور سید علی احمدی رئیس فرهنگسرای رسانه، رامبد جوان رئیس هیئت داوران جشنواره ،حامد رهنما دبیر جشنواره و اصحاب رسانه در فرهنگسرای رسانه برگزار شد.



 سید علی احمدی رئیس فرهنگسرای رسانه گفت: با توجه به اطلاع رسانی‌های انجام شده از چگونگی شکل‌گیری جشنواره مطلع هستید ، ما در این نشست به بحث اختتامیه و چگونگی داوری خواهیم پرداخت.



وی افزود: شبکه های اجتماعی و شبکه مستند در حال فعالیت در مورد اطلاع‌رسانی در این زمینه هستند. موضوع مهم این است که در کشور ما متولی امر آب وجود ندارد و عمق این مطلب و بحران برای مردم قابل درک نیست، با وجود اطلاع‌رسانی ها انگار این موضوع مهم هنوز از سوی مردم کامل درک نشده است.

 

حامد رهنما دبیر جشنواره بیان کرد: قاعدتا برای جشنواره‌ها  دو نشست خبری برگزار می‌شود که برای افتتاحیه و اختتامیه است اما به دلیل زمان کوتاه این جشنواره ما یک نشست برای اختتامیه برگزار کردیم. این جشنواره بیست روز زمان داشت و اعلام فراخوان آن از طریق سایت‌ها منتشر شده است.



رهنما در ادامه  افزود: ما با صحبت هایی که با مسئولان شرکت آبفا داشته‌ایم به ما پیشنهاد شد که این جشنواره فیلم‌های موبایلی را برای پرداختن به موضوع کم آبی بپردازد.در ابتدا نگاه مردم تهران به موضوع کم آبی در این جشنواره مد نظر بود اما در روزهای بعدی که از جشنواره می گذشت از شهرستان‌ها نیز استقبال خوبی به عمل آمد.



وی درخصوص جوایز این جشنواره گفت: این جشنواره یک جایزه ویژه 5 میلیون تومانی ، سه جایزه 3 میلیون تومانی، و شش جایزه 1میلیون تومانی به همراه یک بسته فرهنگی خواهد داشت.



دبیر جشنواره همچنین اظهار داشت: پس از اطلاع‌رسانی در مورد ثبت‌نام جشنواره، 219 نفر ثبت نام کرده‌اند و 208 اثر ثبت شد. هیئت انتخاب تا ساعت 3:30 دقیقه بامداد به انتخاب فیلم‌ها پرداختند.



رهنما همچنین گفت: از ابتدای جشنواره بخشی به نام کارگاه آموزشی فیلم سازی با موبایل در دانشگاه‌های هنر و دانشگاه‌های آزاد اسلامی و همچنین با هماهنگی‌های انجام شده با آموزش و پرورش در چند مدرسه برگزار شد که در مجموع 15 کارگاه آموزشی داشتیم.



وی خاطرنشان کرد : پیشنهاد بخش رادیویی و بخش عکس در این جشنواره شده بود که به دلیل محدودیت زمان این بخش ها به جشنواره های بعدی موکول شد.



وی با ابراز امیدواری از ادامه این فعالیت پس از اختتامیه جشنواره گفت: امیدواریم اختتامیه این جشنواره، اختتامیه این موضوع و این حساسیت و تب زودگذر نباشد.

 

رامبد جوان رئیس هیئت داوران پس از صحبت های دبیر جشنواره بیان کرد: تعداد آثار ارسالی قابل توجه بوده و این موجب حساسیت نسبت به موضوع کم آبی می شود و این نشان‌دهنده آن است که این موضوع برای همه مهم است.



وی افزود: امیدواریم که این نگرانی جدی را بتوانیم گسترش دهیم و توجه به آن را بیشتر کنیم.



جوان گفت: از 200 اثر انتخابی، 30 اثر توسط داوران برگزیده خواهد شد. شما اصحاب رسانه واقعا تا چه حد این موضوع را در جامعه انعکاس داده‌اید؟

به نظر شما با ترساندن مردم می توان جدیت این موضوع را اعلام کرد؟



وی در ادامه  افزود: ما در برنامه های مختلف و با روش‌های مختلف و با همکاری هنرمندان این موضوع را اطلاع داده ایم اما این حرکت اتحاد و همکاری همگانی را می طلبد. ما مثل پدر و مادرهایی هستیم که در اوج خرابی خانه نمی گذاریم فرزندان نگران شوند. به نظر من در حال حاضر این موضوع احتیاج به یک شوک دارد چون فرهنگ‌سازی زمان زیادی می برد.



جوان با نام بردن از اعضای هیئت داوران گفت: قرار بود که پیمان قاسم‌خانی نیز که در شکل‌گیری هیئت داوران شرکت داشت با ما همکاری کند که به دلیل سفری که برایش پیش آمد نتوانست در این جشنواره شرکت داشته باشد.



دبیر جشنواره در پایان اعلام کرد: با صحبت های که با پردیس‌های سینمایی شده، قرار است فیلم های برگزیده این جشنواره قبل از پخش فیلم‌های سینمایی نمایش داده شود.



لازم به ذکر است؛ که اجرای برنامه اختتامیه بر عهده اشکان خطیبی خواهد بود.



انتهای پیام/




5002960
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» صحرا اسدالهی جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن را از جشنواره بین‌المللی زنان بیروت دریافت کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس کمیته گردشگری و میراث فرهنگی شورای شهر تهران گفت: حریم کوشک امیر سلیمانی واقع در منطقه ۱۵ تهران پس از مدت‌ها تعیین شده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» آمار فروش نمایش‌های مجموعه تئاترشهر، تالار هنر و تماشاخانه سنگلج تا پایان روز جمعه ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳ اعلام شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» معاون صدای رسانه ملی، برنامه‌های شبکه‌های رادیو برای نمایشگاه کتاب را اعلام کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» برخی از هنرمندان موسیقی در نیمه اول اردیبهشت ماه کنسرت‌هایی را تدارک دیده‌اند که بیشتر آنها همچنان در گونه موسیقی پاپ است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سعدی یکی از شاعران نامدار پارسی است که غزلیاتش شهرت فراوانی دارند و به باور بسیاری از استادان زبان و ادبیات پارسی، تصحیح آن‌ها کار ساده‌ای نیست.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس با برگزاری هزاران جلسه تاریخ شفاهی مجموعه کتب ثبت تجارب فرماندهان و مدیران جنگ را در قالب تاریخ شفاهی منتشر کرده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در گزارشی که پیش‌رو دارید پیامک‌هایی که مخاطبان در بازه زمانی هفته گذشته با سامانه ۱۶۲ تماس گرفته و درخواست‌های خود را مطرح کردند، مشاهده می‌کنید.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در گزارشی که پیش‌رو دارید پیامک‌هایی که مخاطبان در بازه زمانی هفته گذشته با سامانه ۱۶۲ تماس گرفته و درخواست‌های خود را مطرح کردند، مشاهده می‌کنید.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران»  در گزارشی که پیش‌رو دارید پیامک‌هایی که مخاطبان در بازه زمانی هفته گذشته با سامانه ۱۶۲ تماس گرفته و درخواست‌های خود را مطرح کردند، مشاهده می‌کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است