فرهنگی‌هنری 19:49 - 08 مرداد 1393
در جامعه ما متاسفانه بعضی از زنان حضور بیش از اندازه و حتی غیرضروری در محیط های کاری و خارج از منزل دارند و به همین دلیل باید اصول و شرایطی باشد که افراد با همه ضوابط بتواند در جامعه حضور پیدا کنند، بدون اینکه به نهاد اصلی در جامعه که خانواده است، آسیب برسد.

طرح تکریم بانوان در محیط های بیمارستانی

 

به گزارش سرویس فرهنگی جام نیوز، زهرا رود دهقان، عضو اتاق فکر دانشجویی دفتر نهاد رهبری، پژوهشگر قرآنی و دکترای علوم پرستاری دانشکده علوم پزشکی تهران گفت: ما در یک جامعه اسلامی زندگی می کنیم و اسلام قوانین دقیقی در همه ی زمینه ها بخصوص در بحث امنیت خانواده، امنیت و آرامشی که فرد نیاز دارد بیان کرده است. در جامعه ما متاسفانه بعضی از زنان حضور بیش از اندازه و حتی غیرضروری در محیط های کاری و خارج از منزل دارند و به همین دلیل باید اصول وشرایطی باشد که افراد با همه ضوابط بتواند در جامعه حضور پیدا کنند، بدون اینکه به نهاد اصلی در جامعه که خانواده است آسیب برسد...

 

وی در ادامه نظر خود را درباره اجرا شدن طرح تکریم بانوان در برخی ادارات این گونه بیان می کند: بانوانی که شاغل هستند این مسئله را تجربه کرده اند که حضور آنان کنار همکاران آقا یکسری چالش هایی دارد و ممکن است در محیط کاری نتوانند راحت باشند. بنابراین طرح تکریم بانوان برای احترام به خود آنان بسیار با ارزش است. همچنین اگر در یکسری از مشاغلی که شب کاری دارند مثل شغل هایی که در محیط های بیمارستانی است _ مانند طرح انطباق که در گذشته مطرح شد و در بعضی بیمارستان ها در حال حاضر اجرا می شود - این طرح اجرایی شود برای بانوان بسیار مناسب خواهد بود.

 

این پژوهشگر علوم قرآنی ادامه می دهد: در خیلی از محیط های اداری هم این طرح قابل اجراست و می شود با رعایت برخی اصول و ضوابط، امنیت و آرامش روحی را برای خانم ها فراهم کرد؛ به این دلیل که خانم ها با استرسی که در محیط کار تحمل می کنند باید خانواده را نیز حمایت و ساپورت کنند و اگر آن آرامش لازم را نداشته باشند ممکن است بنیان خانواده دچار مشکل شود.

 

خانم رود دهقان در ادامه می افزاید: زمانی که مسئولان به فکر اجرای این طرح افتادند برخی به جای اینکه به تقویت طرح بپردازنند به مقابله با آن برخاستند در حالی اگر در جزئیات این طرح مشکلی وجود دارد باید در جهت ارتقاء آن طرح تلاش کنند، طرح تکریم بانوان به صورت کلی خوب و با ارزش و احترام به مقام زن است.

 

وی با انتقاد از نگاه سیاسی برخی جریانات به طرح تکریم بانوان ادامه می دهد: زمانی که یک طرح خوبی مطرح شود و اتفاقا در راستای مسائل اسلامی نیز است نباید به صورت چکشی و سیاسی با آن برخورد شود چرا که این طرح را آقای دکتر قالیباف عنوان کردند و چون یک زمانی بحث کاندیدای ریاست جمهوری ایشان مطرح بوده، ممکن است دیدگاه های این چنینی وجود داشته باشد و برای تخریب یک شخص یا یک جریان بخواهند یک فکر خوب را زیر سوال ببرند.

 

این پژوهشگر قرآنی در پایان خاطر نشان کرد: وقتی اینگونه بحث ها مطرح می شود باید خیلی منطقی و با تقوا برخورد کرد. به این دلیل که اسلام نگفته است زنان و مردان با هم تعامل نکنند بلکه بیان کرده با رعایت حدود و ضوابط و در چهارچوب مشخصی می توانند می توانند تعامل داشته باشند و اتفاقا در جهت رسیدن به اهداف آن جامعه اسلامی تلاش کنند.

 

ایران اسلامی

 

114

 

 


4357726
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی از شگفتی سفر به پاکستان، سریلانکا و استقبال گروه‌های گوناگون در هر دو کشور از رئیس‌جمهور صحبت کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» برنامه سینمایی «هفت» با اجرای بهروز افخمی از جمعه ۷ اردیبهشت‌ماه پخش خود را در شبکه نمایش از سر می‌گیرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» جدیدترین قسمت از «باغ شادونه» با ورود یک شخصیت جدید پنجشنبه 6 اردیبهشت حوالی ساعت 17:15 از شبکه دو سیما روانه آنتن می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس رسانه ملی درباره تولیدات سازمان متبوع خود در زمینه عملیات «وعده صادق» توضیح داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» فیلم «مست عشق» با جذب ۵۱ هزار مخاطب طی روز گذشته موفق شد تا رکورد بیشترین تعداد مخاطب روز نخست نمایش را از آن خود کند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در روز‌های پایانی اولین هفته از اردیبهشت ماه فیلم‌های سینمایی «جغد شب»، «قاتلان ماه کامل» و «در مسیر بوستون» از قاب شبکه‌های سیما تماشایی می‌شوند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» جبلی گفت: رسانه ملی و وزرات ورزش در حال تدوین آیین‌نامه‌ای درباره حق پخش فوتبال هستند که تقدیم هیئت وزیران خواهد شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» استاد پیشکسوت قرآنی گفت: قرآن همه چیز ماست. اگر قرآن می‌تواند تمام مشکلات ما را حل کند، چرا ما آن را در اولویت قرار ندهیم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک کارشناس مذهبی با اشاره به فضائل متعدد شاه عبدالعظیم حسنی (ع) از ایشان به عنوان یکی از شخصیت‌های برجسته تاریخ اسلام یاد کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزارت فرهنگ، دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های تبلیغاتی را که در اجرای بند ۱۶ ماده ۲ قانون اهداف و وظایف وزارت فرهنگ تدوین شده است، ابلاغ کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است