اقتصادی 07:32 - 09 مرداد 1393
وزیر خارجه انگلیس چهارشنبه شب گفت که اقدامات تنبیهی جدید اتحادیه اروپا و آمریکا علیه روسیه که متعاقب سقوط هوایپمای مالزیایی بر فراز خاک اوکراین صورت می گیرد، به اقتصاد انگلیس لطمه خواهد زد.

وزیر خارجه انگلیس چهارشنبه شب گفت که اقدامات تنبیهی جدید اتحادیه اروپا و آمریکا علیه روسیه که متعاقب سقوط هوایپمای مالزیایی بر فراز خاک اوکراین صورت می گیرد، به اقتصاد انگلیس لطمه خواهد زد.



به گزارش ایرنا، فیلیپ هاموند در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی اسکای نیوز افزود: تحریم های جدید طوری طراحی شده اند که حداکثر تأثیر بر روی روسیه و کمترین تأثیر بر روی اقتصاد اتحادیه اروپا داشته باشند.



وی در عین حال اذعان داشت: این اقدامات البته بر روی اقتصاد انگلیس نیز تأثیر خواهد گذاشت... اما پختن املت بدون شکستن تخم مرغ ها ممکن نیست.



وزیر خارجه انگلیس اضافه کرد: اگر ما خواهان اعمال تحریم های اقتصادی علیه روسیه با هدف تشویق آن به رفتار مناسب در قبال تحولات شرق اوکراین و نیز دسترسی به محل سقوط هواپیمای مالزیایی هستیم، باید خود را آماده این گونه اقدامات کنیم.



وی گفت: ما زمان زیادی صرف کردیم که مطمئن شویم که این بسته تنبیهی علیه روسیه طوری متعادل شود که آثارش نسبتاً منصفانه میان اقتصادهای بزرگ اتحادیه اروپا تقسیم شود اما ما نمی توانیم انتظار داشته باشیم که آنها (تحریم ها) هیچ تأثیری بر کل اقتصاد ما نگذارند.



سخنگوی نخست وزیر انگلیس روز دوشنبه گذشته پیش از آغاز نشست بروکسل در ارتباط با اقدامات تنبیهی جدی اتحادیه اروپا علیه مسکو گفته بود که روسیه ظرف چند روز آینده می تواند با تحریم های جدید از جمله تحریم بانکی مواجه شود که این مسأله می تواند برای برخی ها در لندن «دردآور»ˈ باشد.



گفته می شود که سرمایه کلان برخی سرمایه داران روسیه هم اینک در حوزه های مختلف اقتصادی در انگلیس بویژه در لندن وارد شده است که تحریم های بانکی و مالی روسیه می تواند بر روی گردش این سرمایه ها و نیز روند این سرمایه ها گذاری ها تأثیرات زیادی بگذارد.



به نوشته دیلی تلگراف، این تحریم های جدید، بانک های روسی را از ورود به بازار بورس و معاملات اروپایی منع خواهد کرد که خسارت ناشی از این اقدام می تواند بالغ بر شش میلیارد پوند باشد که احتمالاً این مسأله تأثیر مهمی بر روی شهر لندن خواهد گذاشت.

4358600
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» با توجه به شرایط اقلیمی و منابع آبی و خاکی کشور، اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری در کاهش خسارت سیل و مقابله با خشکسالی تاثیر بسزایی دارد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سیاح گفت: مجوز‌های کاغذی ۲۶ اردیبهشت ماه امسال پایان می‌پذیرد و دستگاه‌های اجرایی و صاحبان مجوز‌های کاغذی، مکلفند مجوز‌های خود به الکترونیکی و شناسه یکتا را تسریع کنند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» ۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه خودرو‌های شخصی بدون هیچ‌گونه تغییری، ساعت ۲۴ امشب در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: طی سال ۱۴۰۲ نزدیک به ۴ میلیون تن نهاده (جو، ذرت و کنجاله سویا) به نظام بهره برداری دام و طیور کشور توسط این شرکت عرضه شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور سازمان راهداری گفت: مسافران با توجه به وقوع سیل و انسداد مسیر‌ها از سفر به جنوب کشور پرهیز کنند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران گفت: سال گذشته بیش از ۲ هزار واحد‌های تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان پایش و مورد بررسی قرار گرفتند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل بازرسی و نظارت بر کالا‌های اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: مالیات بر عوارض گمرکی واردات و ارزش افزوده کالا‌های اساسی همچنان یک درصد تعیین شده و هرگونه افزایش قیمتی تخلف محسوب می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر طرح خودرو‌های برقی وزارت صمت گفت: ۲۵۰۰ خودرو و تاکسی برقی از گمرک ترخیص شده که در سه ماه آینده ۸ تا ۱۰ هزار خودرو‌های برقی در معرض واگذاری قرار می‌گیرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» در هفته کاری که گذشت شاخص کل بورس با کاهش ۲.۳۷ درصدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۰۸ هزار واحدی ایستاد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مجری طرح گندم گفت: گندم به عنوان یک غله مهم و استراتژیک در کشور بیش از ۴۰ درصد انرژی و پروتئین مورد نیاز را تامین می‌کند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است