فرهنگی‌هنری 10:39 - 04 تیر 1401

چاپ رمانی درباره گروگانهای سفارت آمریکا در ایران

به گزارش خبرنگار مهر، رمان «گروگانکشتگی» نوشته نوید ظریف کریمی به‌تازگی توسط انتشارات سوره مهر منتشر و راهی بازار نشر شده است.

این‌رمان که یکی از تولیدات مرکز آفرینش‌های ادبی کارگاه قصه و رمان حوزه هنری است، درباره ماجرای تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در تهران است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی توسط دانشجویان پیرو خط امام (ره) انجام شد. در پی این‌اتفاق و زندانی‌شدن گروگان‌های آمریکایی در ایران، ایالات متحده تصمیم گرفت در قالب عملیاتی ضربتی، گروگان‌ها را از دست دانشجویان پیرو خط امام بیرون آورده و از ایران خارج کند. اما عملیات مورد اشاره با وقوع طوفان شن در صحرای طبس با شکست روبرو شد.

پس از شکست عملیات نیروهای آمریکایی، گروگان‌های آمریکایی به مکان‌های مختلفی برده شدند تا امکان انجام عملیات‌هایی از این دست در آینده دشوارتر شود. رمان «گروگانکشتگی» درباره انتقال چند تن از این‌گروگان‌ها به مشهد است.

کلیت رمان پیش رو براساس واقعیت است اما در فرازهایی از آن، عنصر تخیل و اتفاقات غیرواقعی هم وجود دارد. این‌رمان در ۴۸ فصل نوشته شده است.

در بخشی از این‌کتاب می‌خوانیم:

باغ نسبتا بزرگی بود و ساختمان دوطبقه نوسازی هم در مرکزش قرار داشت. استخر کوچکی در گوشه باغ بود که انگار تازه پر آبش کرده بودند، شاید هم خودش در اثر بارش‌های این‌فصل پر شده بود. دورتادور دیوار داخلی باغ پر بود از تبریزی‌های بلند که پر شده بود از برگ‌های تازه‌جوانه‌زده. بین ساختمان باغ تا تبریزی‌ها هم پر بود از درختان آلبالو و گیلاس که شکوفه‌هایشان تازه به بار نشسته بود. یکی از محافظ‌ها در را باز کرد و اول بلیزر مشکی و بعد پیکان استیشن و آخر هم لندرور به‌سرعت وارد باغ شدند. داخل باغ پتو را از سر گروگان‌ها برداشتند و چشم‌هایشان را باز کردند، کمکشان کردند از ماشین پیاده شوند، اما دست‌هایشان بسته ماند. محافظی که در را باز کرده بود مشغول پیاده کردن وسایل خوراکی و پهن‌کردن سفره صبحانه کنار استخر شد. فاصله من از ورودی و جایی که آن‌ها نشسته بودند آن‌قدری بود که متوجه حضورم نشوند، ولی باز چندمتر عقب‌تر رفتم و استتار کردم.

این‌کتاب با ۲۹۵ صفحه، شمارگان هزار و ۲۵۰ نسخه و قیمت ۹۴ هزار تومان منتشر شده است.


11603980
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نصیریان بازیگری با پیشینه تئاتری است که در طول سال‌های فعالیتش در سینما در فیلم‌های ارزنده و مهمهی نقش‌آفرینی کرده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس آمار، ۳۲۴ هزار و ۵۶۳ نفربازدید از موزه‌ها، پایگاه‌های میراث ملی و جهانی و اماکن فرهنگی تاریخی سراسر کشور انجام شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در شب نزول قرآن، دعا و استغفار، شبکه‌های سیما مراسم شب‌های قدر را از اماکن مقدس و معنوی به صورت ویژه و از نقاط مختلف کشور پخش می‌کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» همان‌گونه که انتظار می‌رفت، استقبال از سینما‌ها با شتاب بسیاری دنبال می‌شود و علاوه بر شکستن چندین رکورد، گیشه هم اختلاف خود را با مدت زمان مشابه سال گذشته، بیشتر کرده و به رقم ۷۶ میلیارد تومان رسیده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حرم امیرالمؤمنین حضرت علی علیه‌السلام برای ایام شهادت آن حضرت سیاهپوش شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» تلویزیون امروز فیلم‌های مختلفی مانند «مردی از کنتاکی»، «تنگه ابوقریب»، «سرقت»و «خزنده» را راهی آنتن شبکه‌های سیما می‌کند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» تهیه‌کننده برنامه گفت: در برنامه «بی‌انتها» واگویه‌های افراد مختلف با خدا را می‌شنویم و از زاویه دید‌های مختلف، دنبال رنگ خدا در زندگی هستیم.  
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گیلانی تأکید کرد که روزه فقط به نخوردن و نیاشامیدن نیست بلکه توجه صحیح به روزه و عبادات شرط بندگی است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» زمستان سال گذشته اتفاقات متنوعی را برای رادیو تلویزیون به دنبال داشت که به برخی از آن‌ها می‌پردازیم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» امام حسن مجتبی (ع) از ماه مبارک رمضان به عنوان میدان مسابقه‌ای برای بندگان یاد کرده اند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است