استانی 15:43 - 29 شهریور 1396
مدیرکل دفتر تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی:
مدیرکل دفتر تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی معتقد است: امروز در شرایطی قرار داریم که مرحله بحران در هیئات مذهبی را پشت سر گذاشته‌ایم.

مرحله بحران در هیات های مذهبی را پشت سر گذاشتیم

به گزارش خبرنگار ایسنا، رضا معممی مقدم که امروز در نشست روسای شورای هیئات مذهبی سراسر کشور در محل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی سخن می‌گفت در ادامه اظهار کرد: پس از این مراحل به سمتی رفته‌ایم که امروز دغدغه‌های این حوزه به سمت زیبایی‌شناسی و ارتقاء کیفیت پیش رفته است.

وی ادامه داد: همیشه نام امام رضا(ع) مترادف با زیارت است زیارتی که حاجت طلبی نیست و ما باید به سمتی حرکت کنیم که مفهوم زیارت درست تعریف شود.

مدیرکل دفتر تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: کارکرد زیارتی مشهد نباید تغییر کند و وضعیت پیوست فرهنگی مشهد اصلا خوب نیست، به همین دلیل باید به صورت جدی در این زمینه تدبیر کرد تا پارک‌های آبی تبدیل به جاذبه اصلی مشهد نشوند.

معممی‌مقدم خاطرنشان کرد: بعد فرهنگی مسائل باید برای ما مشخص و روشن باشد و ما باید این موضوع را به خوبی متوجه باشیم و درک کنیم تا به سمتی برویم که از وجوه اجتماعی تمام فروع دین استفاده کنیم و مشکلات خانواده و اجتماع را با استفاده از آن مرتفع سازیم.

وی افزود: رهبری از مجالس عزاداری اعلام رضایت کردند و گفتند که سطح برنامه‌ها بالا رفته که این موضوع برای ما جای خوشحالی دارد.

مدیرکل دفتر تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی عنوان کرد: بنا بر نظر مراجع و مقام معظم رهبری باید مشکل علامت هیئت‌ها را حل کرد چون علاوه بر آنکه نام و نشان و ریشه مشخصی ندارد باعث ایجاد مشکل و مساله برای مردم شهر و افرادی که آن را حمل می‌کنند نیز ‌شده است.

معممی اضافه کرد: وقتی استکبار جهانی متوجه رشد شیعه در جهان امروز شد دو جنگ سخت و فرهنگی را علیه شیعه به راه انداختند.

وی با بیان اینکه در حوزه جنگ فرهنگی آسیب‌هایی دیده‌ایم، گفت: هرکس به دنبال افزایش ایام عزاداری نسبت به ایام ذکر شده در تقویم جمهوری اسلامی باشد، درد دین ندارد درد او «پاکت» و مسائل مالی است.

مدیرکل دفتر تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی اظهار کرد: برجسته‌سازی‌ سخنان اشتباه سخنرانان و مداحان ما از جمله راهکارهای دشمن برای ضربه زدن به ماست. در کنار آن انحرافی نشان دادن عزاداری شیعیان، تکیه بر غلوهای شیعیان و جمع‌آوری مستندات توهین به بزرگان اهل سنت نیز از جمله روش‌های مخالفان برای ضربه زدن به ما و فرهنگ عزاداری ماست.

وی ادامه داد: باید به دنبال بازمهندسی مناسبات دینی در هیئات مذهبی باشیم تا از ضربه زدن دشمن به ماهیت عزاداری خودمان جلوگیری کنیم زیرا در روایت داریم که ایرادات شیعیان به پای ائمه نوشته می‌شود و ما باید جلوی نوشته شدن ایراداتمان به پای اهل‌بیت را بگیریم.

انتهای پیام


9427482
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه‌شنبه ۴ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است