اجتماعی 02:20 - 13 مرداد 1394
رئیس انجمن پزشکان کودکان گفت: بیشترین عامل کم‌خونی کودکان زیر ۲ سال، کمبود آهن است به همین دلیل باید مصرف قطره آهن را تا ۲ سالگی ادامه داد.

شایع‌ترین علت کم‌خونی کودکان
به گزارش افکارنیوز، غلامرضا خاتمی در پاسخ به سؤال یکی از شهروندان درباره علت کم‌خونی کودک ۹ ماهه‌اش، اظهار داشت: شایع‌ترین علت کم‌خونی کودکان زیر ۲ سال در این سنین کمبود آهن است. کودکانی که با وزن حداقل ۳ کیلوگرم به دنیا می‌آیند و ۹ ماه دوران جنینی را طی می‌کنند تا ۵ -۶ ماه بعد از تولد ذخیره آهن دارند. در این مدت نیز با شیر مادر تغذیه می‌شوند که حاوی مواد غذایی است. بعد از آن در کنار شیر مادر سایر غذاهای کمکی همراه با قطره آهن توصیه می‌شود.



عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره کودکانی که نارس به دنیا می‌آیند، گفت: این کودکان باید زودتر از ۶ ماهگی قطره آهن مصرف کنند زیرا دوران جنینی را کامل نگذرانده‌اند در نتیجه ذخیره آهن کافی ندارند. به محض اینکه وزن آنها ۲ برابر شد مصرف قطره آهن شروع می‌شود یعنی نوزاد ۲ کیلویی به محض اینکه وزنش به ۴ کیلوگرم رسید باید مصرف قطره آهن را شروع کند.



این فوق تخصص گوارش اطفال با بیان اهمیت مصرف آهن از ۶ ماهگی تا ۲ سالگی تصریح کرد: بیشترین عامل کم‌خونی کودکان زیر ۲ سال کمبود آهن است به همین دلیل باید مصرف قطره آهن را تا ۲ سالگی ادامه داد.



رئیس انجمن پزشکان کودکان اظهار داشت: اگر کودک به دلیل دیگری مانند سوءتغذیه دچار کم‌خونی شود علاوه بر آهن به پروتئین و ویتامین نیز نیاز دارد که برای جبران آن باید مولتی‌ویتامین مصرف کنند. همچنین قطره آهن و مولتی‌ویتامین باید از غلظت معینی برخوردار باشد معمولاً باید روزانه ۱۵ قطره آهن و ۲۵ قطره مولتی‌ویتامین به کودک داده شود.



وی افزود: اگر کودک دچار سوءتغذیه شود یعنی وزن او از ۶۰ درصد وزن معمولی آن سن پایین‌تر باشد نیاز به کالری بیشتر و مصرف مولتی‌ویتامین و قطره آهن بیشتری دارد.



این فوق تخصص گوارش اطفال خاطرنشان کرد: وقتی کودک به دلیل سوءتغذیه یا کم‌خونی در بیمارستان بستری است ویتامین‌ها را به صورت تزریقی دریافت می‌کند که در این حالت ویتامین خوراکی توصیه نمی‌شود اما پس از ترخیص لازم است ویتامین خوراکی تجویز شود تا جهش رشد کودک برای ساخت عضلات و سوخت‌وساز بدن کافی باشد. همچنین نیازی به تهیه مولتی‌ویتامین و قطره آهن خارجی نیست و نمونه‌های داخلی مناسب هستند.

6854957
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان حج و زیارت از واریز ارز مورد نیاز حج تمتع۱۴۰۳ از سوی بانک مرکزی به حساب این سازمان خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به سیلاب‌های بهاری اخیر که در برخی از استان‌های کشور به وقوع پیوسته است، گفت: درس آموخته‌های این مخاطره، در مدیریت بهتر بحران‌های احتمالی ناشی از آب در پایتخت استفاده می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی از پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان دیگر از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد این سازمان در سراسر کشور خبر داد. علاوه بر این پرداخت، در هفته جاری نیز ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها، پزشکان و مراکز طرف ق...
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» نشست مشترک معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و پلیس راهور پایتخت برای بررسی مسائل مربوط به حمل و نقل پایتخت برگزار شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه از برگزاری آزمون استخدامی شورا‌های حل اختلاف در سال جاری خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی گفت: همکاران من در پایگاه یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ به تازگی موفق به کشف پرونده اذیت و آزار و اخاذی از زنان شدند که نقطه شروع آن شبکه اجتماعی اینستاگرام بوده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر کشور از پروژه شهید بروجردی در منطقه ۱۸ بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت آن قرار گرفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» همزمان با هفته زمین پاک پویش فرهنگی «زنده‌باد درخت» در فضای تبلیغات شهری تهران اجرا شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون استاندار تهران گفت: میزان خودکفایی تولید مرغ در استان تهران از ۴ درصد به ۱۲ درصد رسیده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل بنیاد حیات و معاون کمیته امداد از برنامه کمیته‌امداد برای ایجاد ۳۰۰ هزار طرح اشتغال در سال ۱۴۰۳ خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است