بین‌الملل 12:18 - 01 بهمن 1399
"هیلاری کلینتون"، وزیر امور خارجه سابق آمریکا و "نانسی پلوسی"، رئیس مجلس نمایندگان اظهار کرده‌اند که ممکن است دونالد ترامپ در روز شورش‌های کشنده در کنگره آمریکا، در تماس با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه بوده باشد و خواستار رسیدگی کمیسیون ۹/۱۱ برای تحقیق در مورد رویدادهای ۶ ژانویه شده‌اند.

ادعای کلینتون و پلوسی: ترامپ هنگام حمله کنگره در تماس تلفنی با پوتین بوده است

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه ایندیپندنت، پلوسی روز دوشنبه در حال صحبت با خانم کلینتون برای پادکست "من و تو، هردو" بود که وزیر امور خارجه سابق آمریکا اظهار کرد، بسیار علاقمند است تلفن همراه ترامپ را ببیند تا چک کند آیا وی روز ۶ ژانویه- روز شورش‌ها- در حال صحبت با آقای پوتین بوده است یا خیر.

پلوسی با گفتن این جملات پاسخ داد که "پوتین می‌خواهد دموکراسی آمریکا را تضعیف کند" و در مورد ترامپ، "همه راه‌ها به پوتین ختم می‌شود". وی گفت شورش‌های کنگره "هدیه‌ای برای پوتین" بوده و افرادی که به کنگره حمله کردند "عروسک‌های خیمه‌شب‌بازی پوتین" بودند.

وی افزود: این افراد، نادانسته عروسک‌های خیمه‌شب‌بازی پوتین هستند. زمانی که با تحریک به شورش توسط رئیس جمهور آمریکا به کنگره حمله کردند، در حال انجام کسب و کار پوتین بودند. بنابراین بله، باید کمیسیون ۹/۱۱ داشته باشیم و کنگره هم به شدت از این امر پشتیبانی می‌کند.

دموکرات‌های مجلس نمایندگان به رهبری پلوسی، هفته گذشته  ماده استیضاح را بابت تحریک شورش معرفی و آن را تصویب کردند که باعث شد دونالد ترامپ اولین و تنها رئیس جمهور آمریکا باشد که دو مرتبه استیضاح می‌شود.

با وجود آنکه هنوز محاکمه سنا هم پیش روی ترامپ است، وی پس از مسدود شدن حساب‌هایش در شبکه‌های اجتماعی، از طریق پیام ویدئویی شورش‌ها را محکوم کرد.

بنا بر استشهادنامه، مطابق با طرح اتهام درگیری مستقیم یا غیرمستقیم پوتین در شورش‌ها توسط رهبران دموکرات، یک کارگر مراقبتی پنسیلوانیا هم به تلاش برای به سرقت بردن لپ‌تاپ پلوسی برای فروختن آن به روسیه متهم شد.

اف‌بی‌آی در حال تحقیق در مورد این مسأله است و این زن به ورود به ساختمان محافظت‌شده و بی‌نظمی متهم شده است.

انتهای پیام


10912540
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» کمیته تحقیقات فدرال روسیه از دستیابی به شواهدی از نقش داشتن اوکراین در حمله مرگبار اخیر در مسکو خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» روسیه امروز (پنجشنبه) با وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد، به شکل موثری نظارت هیاتی از کارشناسان این نهاد بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی را لغو کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه مصر در دیدار با وزیر مشاور انگلیس در امور خاورمیانه و شمال آفریقا از لندن خواست تا کشور مستقل فلسطین را به رسمیت بشناسد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» تلویزیون سوریه از حملات موشکی رژیم صهیونیستی به اطراف شهر دمشق پایتخت این کشور خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) با اشاره به شرایط وخیم نوار غزه تأکید کرد که خوابیدن در این منطقه مانند دراز کشیدن در تابوت است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت امور خارجه لبنان اعلام کرد به هیأت نمایندگی این کشور در سازمان ملل متحد دستور داده تا از رژیم صهیونیستی به دلیل حمله به نیرو‌های امدادرسان لبنانی شکایت کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا به شورای امنیت سازمان ملل جهت «افزایش اختیارات متخصصان ناظر بر تحریم‌های کره شمالی به مدت یک سال» را وتو کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رسانه های محلی گزارش دادند که نیروهای امنیتی تاجیکستان تمامی بستگان یکی از عوامل حمله تروریستی به مجتمع «کروکوس» را دستگیر کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یکی عضو پارلمان انگلیس، تمایل نداشتن دولت لندن برای استرداد موسس پایگاه افشاگر «ویکی لیکس» به آمریکا را تایید کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» با حکم ریاست تشکیلات خودگردان، «محمد مصطفی» به عنوان نخست وزیر جدید فلسطین کابینه خود را معرفی کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است