استانی 14:25 - 30 دی 1397
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان گفت: به دنبال بارش برف در استان یک هزار و 34 کیلومتر از محورهای اصلی و فرعی کوهستانی برفروبی شد.

برفروبی هزار کیلومتر از محورهای کوهستانی گیلان

محمدرضا نازک کار در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به بارش برف در محورهای کوهستانی استان طی روزهای 26 و 27 دی ماه، اظهار کرد: یک هزار و 34 کیلومتر از محورهای اصلی و فرعی کوهستانی گیلان برفروبی شد.

وی با بیان اینکه گیلان 25 راهدارخانه ثابت و سیار، 42 اکیپ راهداری و 475 نیروی راهدار دارد، خاطرنشان کرد: در پی بارش های صورت پذیرفته 270 نفر از نیروهای راهداری استان گیلان در سطح محورهای کوهستانی استان درگیر برفروبی محورها و خدمت رسانی به مردم بودند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان افزود: در مدت مذکور 290 دستگاه انواع ماشین آلات سبک، نیمه سنگین و سنگین راهداری حالت آماده باش کامل داشتند و از این تعداد 115 دستگاه به طور مستقیم درگیر بازگشایی محورهای اصلی و فرعی کوهستانی و برفگیر استان بودند.

این مقام مسئول با اشاره به خیره سازی بالغ بر 10 هزار تن شن و ماسه برفروبی، تصریح کرد: همچنین 263 تن شن و نمک در سطح محورهای کوهستانی که بارش برف داشتیم استفاده شده است.

وی با بیان اینکه بارش برف سنگین در برخی محورهای کوهستانی مشکلاتی را برای ترددکنندگانی که به علت نداشتن تجهیزات ایمنی نظیر زنجیر چرخ به این محورها عزیمت کرده بودند به وجود آورد، گفت: با حضور به موقع راهداران استان گیلان به 69 خودرو امدادرسانی صورت گرفت.

نازک کار، از مردم خواست ضمن پرهیز از مسافرت های غیر ضروری به مناطق کوهستانی و برفگیر، حتما پیش از برنامه ریزی برای سفر ضمن همراه داشتن تجهیزات زمستانی مناسب و رعایت احتیاط لازم در رانندگی، به ویژه در محورهای برفگیر از طریق تماس با سامانه 141 مرکز مدیریت راه ها یا سامانه پیام کوتاه 1000141 از وضعیت راه های استان مطلع شوند.



انتهای پیام

10033091
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است