بین‌الملل 21:23 - 15 آذر 1395
شبکه ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی با انتشار اسنادی درباره مرگ یاسر عرفات، مدعی شد قاتل این رئیس پیشین تشکیلات خودگردان فلسطین را شناسایی کرده است.

ادعای تلویزیون اسرائیلی درباره قاتل عرفات

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری العالم، کمیته تحقیقاتی که محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، برای بررسی مسأله ترور یاسر عرفات تشکیل داده، محمد دحلان، عضو اخراجی جنبش فتح را به کودتای نظامی در کرانه باختری رود اردن، دست داشتن در برچیدن حکومت وقت تشکیلات در نوار غزه و مسموم کردن عرفات متهم کرده است.

در همین حال، تلویزیون اسرائیل در گزارشی اعلام کرد: سندی به دست آمده است که نشان می‌دهد محمد دحلان، رقیب سرسخت محمود عباس با اتهامات بزرگی مواجه است.

در این گزارش آمده است: بر اساس این سند، دحلان در ترور عرفات دست داشت و داروهای سمی را از طریق یک هیأت خارجی که عرفات را در بیمارستانی نزدیک پاریس ملاقات کردند، به او خورانده است.

شبکه ۱۰ تلویزیون اسرائیل در بخش دیگری از گزارش خود عنوان کرد: عوامل دحلان که هیأت خارجی را همراهی می‌کردند، به مسموم کردن عرفات اعتراف کرده‌اند.

محمود عباس در دهمین سالگرد مرگ عرفات با بیان این که عرفات با سم کشته شده، گفت که می‌داند که چه کسی وی را کشته است. عباس وعده داد که در هفتمین اجلاس عمومی جنبش فتح نام وی را فاش خواهد کرد.

این شبکه اسرائیلی گزارش داد، این سند در هفتمین اجلاس عمومی جنبش فتح که روز یک‌شنبه به کار خود پایان داد، فاش شده و بر اساس آن، دحلان افزون بر قتل عرفات، به اجیر کردن چند افسر و فرمانده برجسته نهاد ریاست تشکیلات خودگردان برای اجرای کودتای نظامی در کرانه باختری رود اردن با هدف سرنگون کردن محمود عباس متهم شده است.

انتهای پیام


8456477
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» آمریکا قطعنامه ارائه‌شده به شورای امنیت برای قبول عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» جنبش حزب‌الله لبنان اعلام کرد ضمن ادامه هدف قرار دادن نظامیان صهیونیست در سرزمین‌های اشغالی، موفق شده تلفاتی به آنان وارد کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بنیامین نتانیاهو خواستار میانجی‌گری وزرای امور خارجه اروپا برای جلوگیری از صدور قرار بازداشت دادگاه لاهه علیه خود و دیگر مقامات این رژیم شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» کاخ سفید می‌گوید که آمریکا و رژیم صهیونیستی مشغول گفتگو در مورد حمله احتمالی این رژیم به شهر رفح در جنوب غزه هستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نخست وزیر رژیم صهیونیستی اذعان کرد که این رژیم در داخل دچار اختلافات زیادی است، ولی نباید این مسئله را علنی کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا پیشاپیش از رای منفی کشورش در جلسه شورای امنیت خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک رسانه رژیم صهیونیستی پنجشنبه شب گزارش داد که ارتش آمریکا هزاران موشک را پس از حمله ایران به اسرائیل ارسال کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور آمریکا در بیانیه‌ای در خصوص تحریم‌های جدید علیه کشورمان، به گستردگی مقیاس حمله ایران علیه اسرائیل اذعان کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه الجزایر تأکید کرد که زمان عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد فرا رسیده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نماینده چین در سازمان ملل خواستار برقراری آتش‌بس در غزه و عدم حمله زمینی به شهر جنوبی رفح شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است