فرهنگی‌هنری 13:07 - 06 اسفند 1398
دبیر جامعه هتل‌ها و هتل‌آپارتماهای استان قم خبر داد
دبیر جامعه حرفه‌ای هتل‌ها و هتل‌آپارتمان‌های استان قم گفت: ۷۰ درصد هتل‌های قم تعطیل شده‌اند. از امروز هم تالارهای عروسی در هتل‌های شهر تعطیل می‌شوند. همچنین مواد ضدعفونی‌کننده‌ای وجود ندارد، نه دستکش و نه مواد بهداشتی و الکلی.

تعطیلی ۷۰درصد هتل‌های قم و نبود ضدعفونی‌کننده

احمد فلاحیان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت هتل‌های شهر قم به دنبال سرایت ویروس کرونا، اظهار کرد: مسافری نیست که در هتل‌ها پذیرش کنیم. همه رزروها کنسل شده است و وجوه پرداختی مردم را کامل و بدون کسر جریمه برگردانده‌ایم. از امروز (سه‌شنبه، ششم اسفندماه) به دنبال دریافت نامه‌ای از سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قم نیز  تمام تالارهای عروسی در هتل‌ها تعطیل خواهد شد و وجوه دریافت‌شده کامل به مردم بازگردانده می‌شود.

او با اشاره به تعطیلی بیشتر رستوران‌های شهر قم، درباره وضعیت رستوران‌های هتل‌ها گفت: این رستوران‌ها بیشتر مورد مصرف مسافران ساکن در هتل‌ها بود که با توجه به تعطیلی بیشتر هتل‌ها، طبیعتا رستوران‌ها هم خدماتی نمی‌دهند و عملا تعطیل شده‌اند.

او با بیان این که هتل ها خودجوش تعطیل شده‌اند، چون ادامه فعالیت‌شان در این شرایط فقط ضرر اقتصادی نداشت، افزود: حدود ۳۰ درصد هتل‌ها و هتل‌آپارتمان‌های قم درحال فعالیت هستند که آن‌ها هم به تدریج درحال پیوستن به جمع هتل‌های تعطیل‌شده هستند. بیشتر هتل‌ها نیروهای‌شان را مرخص کرده‌اند.

دبیر جامعه حرفه‌ای هتل‌ها و هتل‌آپارتمان‌های استان قم درباره ضدعفونی هتل‌های قم با توجه به دستورالعمل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و جامعه هتلداران ایران، گفت: مواد ضدعفونی‌کننده‌ای وجود ندارد، نه دستکش و نه مواد بهداشتی و الکلی. از اداره بازرگانی استان قم درخواست کرده‌ایم جداگانه سهمیه‌ای را به هتل‌های شهر که محل تردد مسافران بوده اند، اختصاص دهد اما هنوز مواد ضدعفونی‌کننده و بهداشتی دریافت نکرده‌ایم.

فلاحیان با اشاره به خسارتی که صنعت هتلداری قم متحمل شده است، افزود: از طریق استانداری قم، روز یکشنبه (چهارم اسفندماه) به وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای دریافت بسته حمایتی، تخصیص وام کم‌درصد و حمایت‌های دیگر نامه‌ای فرستادیم، اما هنوز جوابی نگرفته‌ایم.

انتهای پیام


10412965
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» فیلم «مست عشق» با جذب ۵۱ هزار مخاطب طی روز گذشته موفق شد تا رکورد بیشترین تعداد مخاطب روز نخست نمایش را از آن خود کند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در روز‌های پایانی اولین هفته از اردیبهشت ماه فیلم‌های سینمایی «جغد شب»، «قاتلان ماه کامل» و «در مسیر بوستون» از قاب شبکه‌های سیما تماشایی می‌شوند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» جبلی گفت: رسانه ملی و وزرات ورزش در حال تدوین آیین‌نامه‌ای درباره حق پخش فوتبال هستند که تقدیم هیئت وزیران خواهد شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» استاد پیشکسوت قرآنی گفت: قرآن همه چیز ماست. اگر قرآن می‌تواند تمام مشکلات ما را حل کند، چرا ما آن را در اولویت قرار ندهیم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک کارشناس مذهبی با اشاره به فضائل متعدد شاه عبدالعظیم حسنی (ع) از ایشان به عنوان یکی از شخصیت‌های برجسته تاریخ اسلام یاد کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزارت فرهنگ، دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های تبلیغاتی را که در اجرای بند ۱۶ ماده ۲ قانون اهداف و وظایف وزارت فرهنگ تدوین شده است، ابلاغ کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه سفر به پاکستان از فعال شدن ۶ خانه فرهنگی ایران در این کشور خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» کتابفروشی‌های تایید شده در سامانه بازار کتاب برای حضور در بخش مجازی سی وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا ۸ اردیبهشت فرصت دارد نسبت به ثبت‌نام در این بخش اقدام کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در مراسم اختتامیه جشنواره قهرمان ایران بهترین‌های سال گذشته ورزش ایران در بخش‌های مختلف معرفی شدند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در مراسم اختتامیه جشنواره قهرمان ایران بهترین‌های سال گذشته ورزش ایران در بخش‌های مختلف معرفی شدند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است