علمی فناوری 10:07 - 09 اسفند 1393
گرگان - ایرنا- سرپرست روابط عمومی محیط زیست گلستان از درگیری مسلحانه شکارچیان غیرمجاز با محیط بانان در حوزه شهرستان ترکمن و زخمی شدن یک شکارچی خبر داد.

احمد دباغیان روز شنبه به ایرنا اظهار داشت: ماموران اداره یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان شامگاه جمعه در ماموریت گشت و کنترل حوزه استحفاظی بندرترکمن به دو گروه شکارچی متخلف برخورد کردند که در حاشیه تالاب گمیشان در حال شکار پرندگان بودند.



به گفته وی، مامورین به دو گروه تقسیم شده و نسبت به دستگیری این متخلفان اقدام کردند که یکی از این شکارچیان در مواجه با فرمانده یگان حفاظت محیط زیست با نشانه رفتن اسلحه و تهدید به مرگ قصد فرار داشت که در این درگیری، شکارچی متخلف از ناحیه دست هدف گلوله قرار گرفت و زخمی شد که توسط محیط بانان به مراکز درمانی شهرستان انتقال یافت.



دباغیان اضافه کرد: از این متخلف تعداد 12 پرنده چنگر، یک قبضه اسلحه تک لول مجاز، قطار فشنگ و یک فروند قایق چوبی کشف و ضبط شد.



به گفته وی دو تن از شکارچیان نیز با استفاده از تاریکی هوا موفق به فرار شدند که تلاش ماموران برای دستگیری آنان ادامه دارد.



تالاب بین المللی گمیشان با دارا بودن وسعتی در حدود بیست هزار هکتار در شمال غربی شهرستان گمیشان و در شمال غرب استان گلستان در منطقه مرزی با کشور ترکمنستان واقع شده است.



همه ساله این تالاب میزبان تعداد زیادی از پرندگانی است که از نیم کره شمالی به مناطق جنوبی مهاجرت می کنند و ماه ها در این محل حضور داشته و مجددا برای جوجه آوری به وطن اصلی خود باز می گردند.



این روزها شاهد حضور ده ها گونه پرنده مهاجر در تالاب گمیشان هستیم که برای زمستان گذرانی به این منطقه می آیند و از میان آنها می توان انواع غازها و اردک ها و آب چلیک ها، چوب پا و اردک ها را نام برد.



در میان این پرندگان انواع نادر هم وجود دارد که در خطر انقراض بوده اما حمایت شده هستند که می توان به غاز پیشانی سفید، گیلان شاه، غاز خاکستری، قوی گنگ و قوی فریاد کش اشاره کرد.



شهرستان های ترکمن و گمیشان در شمال غرب گلستان واقع هستند.



1648

انتهای پیام /*


5938809
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» قطع پای جوان ۱۹ ساله بالگرد اورژانس هوایی استان تهران را به پرواز درآورد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو از راه اندازی ۴۴ خط جدید تولیدی و ورود ۹۶ داروی جدید به بازار دارویی کشور در سال ۱۴۰۲ خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان روانشناسی و مشاوره گفت: دومین دوره آزمون صلاحیت حرفه‌ای در تیر سال جاری برگزار می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان روانشناسی و مشاوره گفت: دومین دوره آزمون صلاحیت حرفه‌ای در تیر سال حاری برگزار می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اداره دارو سنتی گفت: صرفاً زالوی طبی عرضه شده در داروخانه واجد برچسب اصالت، مورد تایید سازمان غذا و دارو برای تجویز و استعمال خواهد بود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» تقویم زمانی اولیه ثبت سفارش کتاب‌های درسی دانش‌آموزان در سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ اعلام شد و جزئیات آن بعدا اطلاع رسانی خواهد شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» یک مطالعه جدید نشان داده است که هوش مصنوعی در همدلی با احساسات از انسان‌ها بهتر عمل می‌کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: مصرف آی‌وی‌آی‌جی حدود ۳۵ درصد در کشور افزایش داشته است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» دانشمندان حوزه فضایی معتقدند که اورانوس در اعماق خود مقدار زیادی متان دارد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» ادوبی اعلام کرد که روی یک مدل هوش مصنوعی مولد برای فایرفلای کار می‌کند تا نرم‌افزار پریمیر پرو را به ابزار‌های جدیدی مجهز کند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است