گوناگون 20:30 - 09 اسفند 1393
می توانید این بیسکویت را همراه با قهوه ی اسپرسو مورد علاقه تون میل کنین و یا همراه با یک فنجان چای نعناع با لیمو و عسل نوش جان کنین .

کیک رژیمی با نخود فرنگی
رسول اکرم صلی الله علیه و آله : زن شایسته یکی از دو عامل پیشرفت خانواده است.



 

به گزارش سرویس خانواده جام نیوز، مواد مورد نیاز:



1 - 1/4 پیمانه کره ی نرم

2 - 3/8 پیمانه شکر

3 - یک عدد تخم مرغ

4 - 3/4 قاشق چای خوری بکینگ پودر

5 - نمک به میزان مورد نیاز

6 - مقداری عصاره ی وانیل

7 - یک پیمانه نخود فرنگی منجمد خشک

8 - 1/4 پیمانه آرد

9 - 1/3 پیمانه پسته

10 - مقداری شکلات سفید برای داخل بیسکویت ( اختیاری )

 

طرز تهیه :



آماده کردن نخود ها :

اول از همه دمای پیش گرمایش فر رو از قبل روی 350 درجه ی فارنهایت تنظیم کنین . سپس در پردازنده ی مواد غذایی و یا آسیاب ادویه ، نخود فرنگی ها رو کاملا آسیاب کنین ، بعد پودر نخود فرنگی ها رو با بکینگ پودر و نمک مخلوط کنین و مخلوط این مواد رو یه گوشه بذارین .



اگه پسته های شما با پوست هستند ، ابتدا پوست همه ی اون ها رو جدا کنین و مغز پسته ها رو ریز ریز خرد کنین . سپس کره و شکر رو با هم ترکیب کنین بعد تخم مرغ و وانیل رو اضافه کنین و مواد رو خوب مخلوط کنین . نخود فرنگی های پودر شده و نمک و آرد رو هم با مواد مخلوط کنین . سپس پسته ها رو هم به مواد اضافه کنین و همه ی مواد رو با هم ترکیب کنین .

 

پختن و برش زدن :

تو این مرحله خمیری که آماده کردین رو مثل تصویر به ششکل مستطیلی به ابعاد 3 اینچ در 13 اینچ در بیارین ، سپس این خمیر رو داخل یک ورق مخصوص پخت قرار بدین و به مدت 25 الی 30 دقیقه و یا حداقل تا زمانی که روی سطح خمیر به رنگ قهوه ای طلایی تبدیل بشه ، توی فر قرار بدین . بعد از پختن خمیر ، اون رو از فر خارج کنین و به مدت 30 دقیقه یه گوشه بذارین تا خنک بشه .



پس از اینکه خنک شد ، با استفاده از یه چاقوی دندانه دار به صورت مورب و با ضخامت نیم اینچ خمیر پخته شده رو برش بزنین . سپس دوباره به مدت 10 الی 15 دقیقه بذارین تا بپزه .



پس از پخت دوباره ، اجازه بدین تا به طور کامل خنک بشن . اگه شما شکلات سفید رو می پسندین ، می تونین توی این بیسکویت از شکلات سفید آب شده هم استفاده کنین . ( من علاقه ی زیادی به شکلات سفید ندارم ، بنابراین من از شکلات سفید توی بیسکویت استفاده نکردم .)



کار درست کردن این نوع بیسکویت هم به پایان رسیده ، می تونین این بیسکویت رو همراه با قهوه ی اسپرسو مورد علاقه تون میل کنین و یا همراه با یک فنجان چای نعناع با لیمو و عسل نوش جان کنین .

 

نیک صالحی /2021


5944532
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است