سیاسی 10:09 - 10 مرداد 1394
یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: ما نیاز به یک بازسازی ساختاری مدیریتی داریم نه فقط بازسازی عنصری. به طور کلی اگر تغییرات دیدگاهی به وجود نیاید، امکان تغییرات عملی نیز نخواهد بود بنابراین نمی‌توان انتظار نتایج مثبت از شرایط جدید را داشت.

راه‌های به سرانجام رسیدن "برجام"
به گزارش افکارنیوز، "غلامحسین خورشیدی"در مورد استراتژی‌ها و راهبردهایی که مسئولان باید برای کمک به نتایج "برجام" در نظر بگیرند گفت: جدا از اینکه این توافق خوب بوده یا بد، به هر حال یک بستر جدیدی ایجاد شده که شرایط با ثبات‌تری را فراهم آورده است.



وی افزود: می‌توان با یک دید بلندمدت‌تری به مسائل فکر کرد و روی آن‌ها برنامه ریزی داشت یعنی از اسیر روزمره بودن و در لحظه تصمیم گرفتن خارج می‌شویم.



خورشیدی تصریح کرد: اینجاست که استراتژی‌ها و راهبردها اهمیت خاصی پیدا می‌کند یعنی مدیریت کلان در سطح ملی و سیاست‌های در سطح ملی اهمیت پیدا می‌کند. وقتی ما نمی توانیم از این بستر جدید استفاده کنیم، طبیعی است که نمی‌توانیم به نتایج آن هم دل ببندیم.



این کارشناس مسائل سیاسی گفت: واقعیت این است که اینجا یک ترس قابل‌فهم برای بسیاری از تحلیلگران وجود دارد که بخشی از آن با قطعنامه می‌توان گفت تا حدی کاهش یافته است اما ما نگران بخش داخلی هستیم یعنی اگر قرار باشد مدیریت داخلی با سابقه‌ای که از خود نشان داده است ادامه دهد، خیلی نمی‌توان انتظار موفقیت چشم‌گیری‌ در بستر جدید داشت و ممکن است همین ظرفیت جدید را هم از دست بدهیم.



وی اظهار داشت: ما نیاز به یک بازسازی ساختاری مدیریتی داریم نه فقط بازسازی عنصری.



خورشیدی تصریح کرد: اینکه اگر فضا به شکل استراتژیک و راهبردی مدیریت شود، چقدر از مدیران موجود برمی‌آید، جای حرف دارد.



این کارشناس مسائل سیاسی افزود: معتقدم تعدادی از مدیران این قابلیت را ندارند یعنی باید بازسازی را در بخش مدیریتی هم داشته باشیم. به طور کلی اگر تغییرات دیدگاهی به وجود نیاید، امکان تغییرات عملی نیز نخواهد بود بنابراین نمی‌توان انتظار نتایج مثبت از شرایط جدید را داشت.



شایان ذکر است که پیش از این منصوری آرانی نماینده مجلس شورای اسلامی طی صحبت هایی اظهار داشته بود: ما باید عنایت داشته باشیم که خیلی شکست‌ها در زمان پیروزی رخ می‌دهد چون کشورها و جوامع دچار غرور کاذب می‌شوند لذا مسئولین ما باید بلافاصله استراتژی و دکترین و راهبرد خود را مشخص کنند تا بدانند در هز مقطع چه کاری باید انجام دهند؟

6838174
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» به مناسبت هفته کار و کارگر جمعی از کارگران سراسر کشور با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دیدار می‌کنند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر شورای‌عالی امنیت ملی که برای شرکت در «دوازدهمین اجلاس بین‌المللی امنیتی روسیه» در سن‌پترزبورگ حضور دارد، اهداف سفرش را تشریح کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهوری اسلامی ایران در صدر هیات بلندپایه سیاسی-اقتصادی و در سومین مرحله از سفر رسمی خود به پاکستان، دقایقی قبل وارد کراچی به عنوان قلب اقتصادی این کشور شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس از تدوین و انتشار کتاب اولویت‌های پیشنهادی دوازدهمین دوره مجلس در این مرکز خبر داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس مسائل غرب آسیا درباره تغییر معادلات بین المللی بعد از عملیات وعده صادق نکاتی را بیان کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی شورای نگهبان از تایید طرح استفساریه ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی خبر داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نماینده مردم فسا در مجلس دوازدهم درباره اولویت‌های مجلس دوازدهم توضیح داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» مجلس برای تامین نظر شورای نگهبان سازمان امور مالیاتی را موظف کرد هزینه‌های دارای صورتحساب الکترونیکی را به‌عنوان هزینه‌های قابل قبول مالیاتی بپذیرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» گزارش کمیسیون بهداشت مجلس درباره دلایل کمبود و گرانی دارو برای ارجاع به قوه قضاییه در مجلس قرائت شد که نمایندگان با آن مخالفت کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» خضریان گفت: راه حل مواجهه با معادله و حل مسائل کشور عقلانیت انقلابی است چون فرصت اعتماد مردم به نیرو‌های انقلاب را صرف کار‌های بنیادین می‌کند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است