فرهنگی‌هنری 15:16 - 06 اردیبهشت 1397
گالری گردی در پایتخت؛
نمایشگاه نقاشی های احمدرضا احمدی، بزرگمهر حسین پور و شیرین اتحادیه از جمله نمایشگاه‌های هنری است که روز جمعه ۷ اردیبهشت در گالری های تهران افتتاح می شود.

شاعر شمعدانی‌ها در کاما/ پرفورمنس آرت «بفرمایید شام» اجرا می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، برپایی نمایشگاه های هنری در حوزه تجسمی یکی از فرصت های مناسب بروز و ظهور هنر و خلاقیت هنرمندانی است که سال ها در این عرصه فعالیت می کنند. این نمایشگاه ها اغلب، جمعه های هر هفته افتتاح می شوند. در زیر اسامی برخی از این نمایشگاه های هنری و محل برگزاری آنها را که در روز جمعه ۳۱ فروردین ماه آغاز می شوند، می خوانید.

* نقاشی های احمد رضا احمدی، شاعر شمعدانی‌ها با عنوان «هزار اقاقیا در چشمان تو هیچ بود» جمعه ۷ اردیبهشت ماه در گالری کاما روی دیوار می رود. ۴۰ اثر نقاشی این شاعر برای نخستین بار توسط مجید برزگر جمع آوری شده است، به نمایش در می آید و این نمایشگاه با حضور چهره های شاخص ادبیات، هنرهای تجسمی و سینما افتتاح می شود.

* نمایشگاه نقاشی های مریم محبوب با عنوان «آبگیر مرگ» از ۷ تا ۱۳ اردیبهشت ماه در گالری فردا برپا خواهد شد. این نمایشگاه، روایتی از یک آرزو برای هنرمندی است که قرار بود نخستین نمایشگاه خود را برپا کند، اما متاسفانه این بانوی جوان هنر ایران پیش از نوروز در اثر سانحه تصادف دار فانی را وداع گفت. در این نمایشگاه که ۱۲ اثر از این هنرمند و نیز ۳ اثر نیمه تمام که قرار بود برای این نمایشگاه آماده کند به نمایش درخواهد آمد تا آخرین آرزوی این هنرمند ۳۰ ساله رنگ واقعیت به خود بگیرد.

* نمایشگاه گروهی نقاشی با عنوان «اثر گذار» جمعه ۷ اردیبهشت در نگارخانه آشیان نقش و مهر تفتتاح می شود. این نمایشگاه توسط اهورا محمدی گردآوری شده است و آثاری از صبا بنایی، محسن محبعلی، دریا حسینی، انسیه داریوشی، نوشین محمودی، زهرا فنایی، رضوانه منافی، فرشته حسینی، لیلا امینی، نیلوفر حیدری، مریم مومن نژاد، واهه برخورداری، سرور سلطانی، فاطمه گرشاسبی، الناز قره‌یازی و سولماز دانش فراز به نمایش در می آید.

* نمایشگاه یک روزه هنر معاصر مکان محور آسیه سلیمیان با عنوان «شهر قصه‌ها» روز جمعه ۷ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود. «شهر قصه‌ها» مستقل از گالری‌ها است و مخاطب می‌تواند هنر را در فضایی متفاوت ببیند. این نمایشگاه روز جمعه ۷ اردیبهشت ماه ساعت ۱۶ به نشانی خیابان کریم‌خان زند، جنب انتشارات ثالث، پلاک ۱۵۴ برگزار می‌شود.

* نمایش نقاشی‌های هادی پورصادقیان با عنوان «کارگران را نمی‌خرند» به مناسبت هفته کارگر و در حمایت این قشر، جمعه ۷ اردیبهشت ماه در گالری رج گشایش می یابد.

* مراسم گشایش نمایشگاه گروهی «نگارگران ایران» جمعه ۷ اردیبهشت از ساعت ۱۶ تا ۱۹ در محل نگارخانه خیال موسسه صبا با حضور جمعی از هنرمندان نگارگر برگزار خواهد شد. این نمایشگاه تا ۱۸ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۰ تا ۱۸ همه روزه به جز ایام تعطیل میزبان علاقه مندان به هنر نگارگری خواهد بود.

* مجموعه آثار مهرآسا غیبی در قالب نمایشگاه نقاشی «باتیک» جمعه ۷ اردیبهشت در گالری فرشته (شهرکتاب فرشته) روی دیوار می‌رود. مهرآسا غیبی که پیش‌تر تألیف آثاری چون «تاریخ نقاشی ایران و جهان از رنسانس تا کنون»، «تاریخ لباس جهان و ایران از رنسانس تا کنون» و «هشت هزار سال تاریخ پوشاک اقوام ایرانی» را در کارنامه خود دارد این بار نمایشگاهی از آثار باتیک را برگزار می‌کند.

* نمایشگاه آثار نقاشی های شیما خطاط و مریم قنبری با عنوان «صورتی» جمعه ۷ اردیبشهت در گالری شَلمان آغاز می شود.

* نمایشگاه آثار آبرنگ سیمون آیوازیان در روز ۷ اردیبهشت ماه در گالری مریم گشایش می یابد. در این نمایشگاه ۱۷ اثر آبرنگ از مناظر طبیعت و نماهای منظر شهری به نمایش در می آید.

* نمایشگاه منتخبی از پوسترهای مهدی فاتحی که مدال برنز سه‌سالانه پوسترهای صحنه‌ای بلغارستان را دریافت کرده است، به همراه رونمایی از کتاب او با عنوان « حال کامل» جمعه ۷ اردیبهشت در گالری ماندگار برپا می شود.

* نمایشگاه انفرادی نقاشی های شیرین اتحادیه با عنوان «در غیاب آدم ها» ۷ اردیبهشت ساعت ۱۶ در گالری شیرین آغاز می شود.

* پرفورمنس آرت هژیر مرادی با عنوان «بفرمایید شام» جمعه  ۷ اردیبهشت ساعت ۱۸ تا ۲۰ در گالری دنا برگزار می شود. محسن بالاور و علی محمودیان به عنوان اجراکننده، سعید شمس به عنوان نوازنده و اجراگر، امیر طباطبایی به عنوان مدیر اجرایی و میلاد فداکار تصویربردار این پرفورمنس هستند.

علاقه‌مندان می‌توانند به خیابان سپهبد قرنی، بعد از چهار راه طالقانی، کوچه سوسن، پلاک ۴، طبقه ۲ مراجعه کنند.

* نمایشگاه آثار نقاشی بزرگمهر حسین پور نیز روز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ در نگارخانه بهنام دهش‌پور افتتاح می شود و تا روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ادامه دارد. نقاشی‌های این هنرمند اینبار همراه با کارت پستال‌هایی از آثار او در نگارخانه بهنام دهش‌پور به نمایش گذاشته می‌شود و بخشی از عواید حاصل از این‌ نمایشگاه صرف تامین هزینه دارو و درمان بیماران مبتلا به سرطان خواهد شد.


9759110
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» برنامه سینمایی «هفت» با اجرای بهروز افخمی از جمعه ۷ اردیبهشت‌ماه پخش خود را در شبکه نمایش از سر می‌گیرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» جدیدترین قسمت از «باغ شادونه» با ورود یک شخصیت جدید پنجشنبه 6 اردیبهشت حوالی ساعت 17:15 از شبکه دو سیما روانه آنتن می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس رسانه ملی درباره تولیدات سازمان متبوع خود در زمینه عملیات «وعده صادق» توضیح داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» فیلم «مست عشق» با جذب ۵۱ هزار مخاطب طی روز گذشته موفق شد تا رکورد بیشترین تعداد مخاطب روز نخست نمایش را از آن خود کند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در روز‌های پایانی اولین هفته از اردیبهشت ماه فیلم‌های سینمایی «جغد شب»، «قاتلان ماه کامل» و «در مسیر بوستون» از قاب شبکه‌های سیما تماشایی می‌شوند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» جبلی گفت: رسانه ملی و وزرات ورزش در حال تدوین آیین‌نامه‌ای درباره حق پخش فوتبال هستند که تقدیم هیئت وزیران خواهد شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» استاد پیشکسوت قرآنی گفت: قرآن همه چیز ماست. اگر قرآن می‌تواند تمام مشکلات ما را حل کند، چرا ما آن را در اولویت قرار ندهیم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک کارشناس مذهبی با اشاره به فضائل متعدد شاه عبدالعظیم حسنی (ع) از ایشان به عنوان یکی از شخصیت‌های برجسته تاریخ اسلام یاد کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزارت فرهنگ، دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های تبلیغاتی را که در اجرای بند ۱۶ ماده ۲ قانون اهداف و وظایف وزارت فرهنگ تدوین شده است، ابلاغ کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه سفر به پاکستان از فعال شدن ۶ خانه فرهنگی ایران در این کشور خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است