اقتصادی 14:29 - 24 شهریور 1393
معاون اجرایی رئیس‌جمهور از دستور کار دولت برای اصلاح قیمت آرد و نان خبرداد و گفت: به طور قطع تغییر قیمت نان با رویکرد حمایت از مصرف کنندگان صورت می‌گیرد و در حال انجام کار کارشناسی در این رابطه هستیم.

معاون رئیس‌جمهور خبرداد:

به گزارش مهر، محمد شریعتمداری در حاشیه افتتاح هشتمین نمایشگاه بین المللی صنعت نان در جمع خبرنگاران گفت: دولت اصلاح قیمت آرد و نان را در دستور کار قرار داده است و بر این اساس در حال جمع آوری نظرات کارشناسی دستگاههای مختلف دولت هستیم، اما به طور قطع، تغییر قیمت نان با رویکرد حمایت از مصرف کنندگان خواهد بود.

معاون اجرایی رئیس جمهور افزود: در حال حاضر، صنعت نان کشور شرایط مناسبی ندارد، این در حالی است که در دولت قبل، تصمیمات مناسبی برای یارانه نان گرفته شد که یارانه را از حالت غیرمستقیم به مستقیم تبدیل کرد، ضمن اینکه قیمت نان واقعی شد.

وی تصریح کرد: در چنین شرایطی، نانواها روش‌های پخت خود را اصلاح کرده و تولید نان‌های صنعتی رشد خوبی یافت؛ اما توقف تغییر قیمت نان طی دو سال و نیم اخیر، عاملی در راستای بروز مشکلات در کیفیت نان شده است.

به گفته شریعتمداری، هیچ تصمیم جدیدی از 30 ماهه قیمت گذشته در رابطه با آرد و نان گرفته نشده و اکنون دولت سعی در ریشه‌یابی مسئله را صورت داده تا تصمیماتی اتخاذ کند که حداقل فشار به مردم وارد شود.

وی اظهار داشت: برای اصلاح قیمت آرد و نان از سازمان‌های مختلف از جمله سازمان حمایت، بازرگانی دولتی، سازمان توسعه تجارت، وزارت صنعت، وزارت جهاد کشاورزی و اتحادیه‌ها نظرات کارشناسی اخذ شده تا تصمیماتی که در رابطه با قیمت نان گرفته می‌شود کاملا کارشناسی شده باشد.

به اعتقاد معاون اجرایی رئیس جمهور، هدف دولت این است که هم کیفیت نان اصلاح شود هم به مردم فشار نیاید؛ در عین حال، نانواها نباید ضرر کنند و مجبور به کاهش وزن نان برای سود بیشتر شوند.


4734699
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز بهبود محیط کسب و کار گفت: از ۲۵ اردیبهشت ماه با توجه به اتمام مهلت الکترونیکی شدن مجوزها هیچ مجوز کاغذی دیگر در بخش های مختلف قابل پذیرش نخواهد بود
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» به گفته سربازرس اداره مبارزه با پولشویی بانک مرکزی، سقف تراکنش روزانه غیرحضوری بانکی با افزایش دو برابری به ۲۰۰ میلیون تومان رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» به گفته سربازرس اداره مبارزه با پولشویی بانک مرکزی، سقف تراکنش روزانه غیرحضوری بانکی با افزایش دو برابری به ۲۰۰ میلیون تومان رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» ضوابط جدید تامین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات» برخی کالا‌های حوزه‌ جهاد کشاورزی اعلام شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: براساس اطلاعات سامانه طرح نهضت ملی مسکن بیش از ۷۱ هزار متقاضی واجد ۳ شرط ثبت‌نام کرده‌اند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بر اساس اطلاعات سامانه طرح نهضت ملی مسکن بیش از ۷۱ هزار متقاضی واجد ۳ شرط ثبت‌نام کرده‌اند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر اسبق انجمن تصفیه کنندگان شکر گفت: بنابر آمار در ۶ ماهه نخست سال، مصرف ماهانه شکر به ۲۴۰ هزار تن رسیده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ از توزیع روزانه ۴۰ تا ۵۵ تن قارچ در تهران خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر عامل توانیر گفت: مشترکانی که در تابستان امسال مصارف برق خود را نسبت به سال قبل کاهش دهند، علاوه بر پاداش در قبوض برق، به قید قرعه از جوایز متنوعی مثل خودرو و لوازم خانگی بهره‌مند خواهند شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون مرکز مبادله طلا و ارز گفت: بیستمین جلسه حراج شمش طلا در مرکز مبادله در حال برگزاری است که تاکنون ۸۰ کیلوگرم شمش طلا به فروش رفته است‌.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است