سیاسی 12:22 - 30 دی 1398
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این که « باید خودمان را مردم تطبیق دهیم نه مردم را با خودمان» گفت: نباید مردم را اجنبی، نفوذی و خائن خطاب کنیم.

پزشکیان: خودمان را باید با مردم تطبیق دهیم نه مردم را با خودمان

به گزارش ایسنا، مسعود پزشکیان در جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: ما در یک جنگ تمام عیار اقتصادی از طرف آمریکا هستیم. او با تمام قدرت ایستاده تا ما را به زانو دربیاورد و ما یک راه بیشتر نداریم و آن این است که به حرف و راه امام اعتقاد داشته باشیم و آن را ادامه دهیم؛ امروز وحدت ما بسیار مهم است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با قرائت بخش‌هایی از نامه حضرت علی (ع) در منشور حکومتی به مالک اشتر گفت: شاخص مردم هستند و حق با مردم است. باید با مردم با انصاف برخورد کنیم. نه این که به جناح، گروه، دسته و قومیت خاص یا طبقه خاص دقت کنیم بلکه باید با تمام وجود به مردم عشق بورزیم و خدمتگزار مردم باشیم؛ بدانیم که این یک امتحان الهی است.

پزشکیان تاکید کرد: باید با گذشت با مردم رفتار کنیم و با آنها برخورد خشن نداشته باشیم. باید از آمرانه عمل کردن اجتناب کنیم. معنای مالک در منشور حکومتی حضرت علی (ع) دولت، مجلس، قوه قضاییه و کل حکومت است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حضرت علی در آن نامه می‌گوید که مردم پشت سر شما حرف‌هایی را خواهند زد که شما پشت سر حاکمان قبلی می‌گفتید. این که ما درست هستیم یا غلط، مردم مشخص می‌کنند. عمود جامعه مردم است. آمریکا و قدرت‌های استکباری از مردم ما می‌ترسند نه از موشک ما. موشک ارزش و افتخار ما است اما قدرت ما مردمی است نه دفاعی. اگر مردم در صحنه باشند آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

وی با بیان اینکه « باید بررسی کنیم که آیا آن حرف‌هایی که سابقا پشت سر حاکمان می‌گفتیم را هم اکنون مردم پشت سر ما می‌گویند یا نه» تصریح کرد: خودمان را باید با مردم تطبیق دهیم نه مردم را با خودمان. نباید دیگران را اجنبی، نفوذی و خائن بدانیم، باید با مردم با انصاف برخورد کنیم، با تمام وجود به مردم عشق بورزیم و صحبت کنیم. مردم از نظر حضرت علی دو دسته‌اند یا بردار دینی تو هستند و یا در خلقت با تو برابرند. پس اگر مشکلی پیدا می‌کنند و یا تخلفی انجام می‌دهند باید با گذشت و رافت با آنها برخورد کنیم.

پزشکیان گفت: حضرت علی معتقد بود اگر گذشت می‌کنیم نباید پشیمان شویم و نباید با خشونت و خشم با مردم برخورد کنیم. نگویید ما امیر هستیم، شما مامور هستید.

وی در پایان نطق خود مسئولان را دعوت به مطالعه منشور حکومتی حضرت علی به مالک اشتر کرد و گفت: ادبیات آمرانه جایگاه مسئول قلب‌ها را سیاه می‌کند، دین را تضعیف می‌کند و انقلاب و دگرگونی را نزدیک می‌کند.

انتهای پیام


10353901
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب گفت: به تازگی برخی مسؤولان به دلیل کار‌های بی‌قاعده در حوزه حجاب تذکر دریافت کرده‌اند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه ایران که در نیویورک به سر می‌برد، گفت: اگر اسرائیل خطا کند، پاسخ فوری، قاطع و پشیمان‌کننده حداکثری خواهیم داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیرخانه شورای‌عالی امنیت ملی، خبر منتشر شده درباره تشکیل جلسه اضطراری این شورا را تکذیب کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» مهمانپرست گفت: جلسه شورای امنیت دستاورد بزرگی برای کشور ما و شکست مهمی برای صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها بود.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» موشک‌ها و پهپاد‌هایی که از ایران به سمت سرزمین‌های اشغالی حرکت و در ادامه اصابت کرد، بزرگترین عملیات پهپادی جهان را به نام ایران ثبت کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ترابی گفت: فشار روانی به صهیونیست‌ها در زمان پاسخ ما بسیار سنگین و سخت بوده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس گفت: عبور دادن موشک‌ها و پهپاد‌ها از گنبد آهنین رژیم صهیونیستی کار بسیار خارق‌العاده‌ای بود.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» منابع خبری از شنیده شدن صدای نسبتا شدید در شرق استان اصفهان خبر داده‌اند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» منابع خبری از شنیده شدن صدای نسبتا شدید در استان اصفهان خبر داده‌اند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» منابع خبری از شنیده شدن صدای نسبتا شدید در شرق استان اصفهان و هدف قرار گرفتن چند ریزپرنده ناشناس خبر داده‌اند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است