علمی فناوری 22:06 - 26 خرداد 1398
رئیس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی مطرح کرد
رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی با بیان اینکه عناب، پایه‌ اقتصاد خانواده‌های خراسان جنوبی می‌شود، گفت: همایش ملی عناب ۳ و ۴ شهریورماه جاری برگزرار می‌شود.

عناب؛ پایه اقتصاد خانواده‌های خراسان جنوبی

به گزارش ایسنا، جلال الدین صادقی، امروز ۲۶ خرداد، در دیدار با مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی استان اظهار کرد: سازمان زندان‌ها مستقیماً با آسیب دیدگان و آسیب‌های اجتماعی در ارتباط است.

وی ادامه داد: سازمان زندان‌ها یکی از سازمان‌هایی است که فعالیت‌های فرهنگی اثرگذاری دارد و این مجموعه نه تنها به زندانی‌ها رسیدگی می‌کند بلکه به خانواده آنان نیز توجه دارد.

رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی با بیان اینکه در فضای فعلی جامعه این عملیات و فعالیت ارزشمند و ناشناخته است، تصریح کرد: جهاد دانشگاهی نیز در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی ذیل برنامه‌های دبیرخانه آسیب‌های اجتماعی که به این مجموعه واگذار شده است، فعالیت‌هایی دارد.

صادقی با اشاره به برگزاری همایش ملی عناب در ۳ و ۴ شهریورماه جاری، افزود: بخش مهمی از این همایش را فعالیت‌های جانبی تشکیل می‌دهد.

وی با تاکید بر توجه به محصول عناب، تصریح کرد: اگر در زندان‌های استان، در کنار مباحث اشتغال و کارآفرینی زندانیان، ساخت دست سازه‌های از چوب عناب نیز دنبال شود، می‌تواند به عنوان یکی از بخش‌های جانبی در همایش عناب مورد بهره برداری و در معرض دید عموم گذاشته شود.

حمید مرادی، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی نیز در این جلسه اظهار کرد: حوزه معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی با مراکزی که در زیرمجموعه خود دارد، می‌تواند نیاز فرهنگی تمامی دانشجویان را برطرف کند.

وی با بیان اینکه حوزه معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی در همه زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی فعالیت می‌کند، افزود: مرکز گردشگری دانشجویان اردوهایی را با موضوعات مختلفی از جمله اردوهای ایران مرز پرگهر، اردوهای کویرنوردی «دریای خاک»، اردوهای کوه‌نوردی «گنبد گیتی» و اردوهای محیط زیستی «بوم گشت» در طول سال برگزار می‌کند.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی بیان کرد: فرهنگسرای ابن حسام جهاد دانشگاهی زیر نظر معاونت فرهنگی فعالیت دارد که این مرکز در زمینه‌های مختلفی همچون هنرهای موسیقی، خوشنویسی، طراحی، مجسمه‌سازی، سفالگری، نقاشی، بازیگری، کارگردانی، نویسندگی و مرشدخوانی برای بزرگسالان، نوجوانان و کودکان، دوره‌هایی را برگزار می‌کند.

وی یادآور شد: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) و مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران نیز زیر نظر این معاونت فعالیت دارند که آمادگی خود را جهت عضویت و فعالیت در این مراکز برای دانشجویان اعلام می‌دارد.

حسین راغ آرا، دبیر اجرایی همایش ملی عناب نیز در این دیدار بیان کرد: از سال ۹۴ مأموریتی به جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی مبنی بر تولید و فرآوری گیاهان دارویی از جمله عناب، زرشک و زعفران داده شد.

وی با تاکید بر اشتغال‌زایی در حوزه گیاهان دارویی، افزود: در این زمینه تمام دستگاه‌هایی که مرتبط بودند را گردهم آوردیم تا بتوانیم از توان همه آنان در راستای معرفی محصول عناب بهره ببریم.

دبیر اجرایی همایش ملی عناب با تاکید بر اینکه در همایش ملی عناب قصد داریم محققان از سراسر کشور را گردهم آوریم، تصریح کرد: یکی از چالش‌های پیش رو معرفی درست عناب در کشور است که تدابیری برای آن اندیشیده شده است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه اشتغال یکی از فعالیت‌های سازمان زندان‌ها است، امیدواریم در برگزاری نمایشگاهی از دست سازه‌های زندانیان فعالیت مشترکی داشته باشیم.

لیلا محمودی، معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی نیز گفت: تکالیف حوزه پژوهشی بر اساس دو موضوع مزیت‌ها و پتانسیل‌ها و چالش‌ها و کاستی‌های هر منطقه تعریف می‌شود.

وی افزود: تفاوت پژوهش‌های جهاد دانشگاهی با پژوهش‌های دیگر این است که هدف گیری پژوهش‌های جهاد دانشگاهی به سمتی پیش می‌رود تا بتوانیم کاری که تاکنون انجام نشده به انجام رسانیم.

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی ادامه داد: گیاهان دارویی مزیت این منطقه بوده و خراسان جنوبی پایتخت گیاهان دارویی به علت دارا بودن ۷۰ گونه گیاهان دارویی نادر است.

محمودی با بیان اینکه این استان تولیدکننده انحصاری عناب و زرشک است، افزود: اولین اولویت کاری جهاد دانشگاهی در حوزه پژوهشی، عناب است.

وی با اشاره به اینکه همایش ملی عناب اقدامی در راستای معرفی و بازیابی جایگاه اقتصادی این محصول است، تصریح کرد: هدف ما این است که علاوه بر زرشک و زعفران، عناب به عنوان یک محصول فوق استراتژیک جایگاه خود را در بازار پیدا کند.

مسئول کمیته اشتغال و بازاریابی همایش ملی عناب با بیان اینکه همایش ملی عناب یک رویداد برندساز است، افزود: در این همایش از شخصیت‌های ملی و مسئولان دعوت می‌شود.

محمودی اظهار کرد: در همایش ملی عناب پیش از آنکه به دنبال گردآوری مقالات از پژوهشگران باشیم، به دنبال معرفی عناب به کشور هستیم.

وی بیان کرد: یکی از پایه‌های اقتصاد خانواده‌ها در خراسان جنوبی، عناب است اما متأسفانه آنطور که باید به استان‌های کشور صادر نشده است که بتواند بهره اقتصادی شایسته‌ای را عاید کشاورز کند.

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اگر بخواهیم عناب را معرفی کنیم و ترویج فرهنگ مصرف آن را به عنوان خشکبار داشته باشیم، بازاریابی محتوایی را در این همایش به کار خواهیم گرفت، یادآور شد: در کنار این همایش، نمایشگاه و میزگردی برای طرح ایده برگزار خواهند شد.

محمودی ادامه داد: زمینه دوم فعالیت ما آسیب‌های اجتماعی است که در این راستا میزان افسردگی در بین بانوان خانه دار را سنجیدیم.

وی با بیان اینکه از سال ۹۵ جهاد دانشگاهی متولی دبیرخانه علمی آسیب‌های اجتماعی شد، اظهار کرد: برگزاری تورهای گردشگری و نشست‌های تخصصی مختلف از برنامه‌های این دبیرخانه برای بانوان خانه دار استان با هدف ارتقا سلامت، دانش و مهارت آنان بوده است.

انتهای پیام


10151436
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت گفت:برای نخستین بار در کشورمان اعضای یک بیمار پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی، به بیماران نیازمند عضو اهدا شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» قیمت کتاب‌های درسی در پایه تحصیلی اول ابتدایی ۷۱ هزار تومان است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون آموزشی و پژوهشی سازمان نظام پزشکی گفت: طب ایرانی می‌تواند زمینه توریسم درمانی به کشور باشد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مایکروسافت نسخه‌ی جدید هوش مصنوعی سبک‌ خود را به نام Phi-3 Mini معرفی کرد. Phi-3 Mini اولین مدل از سه مدل کوچکی محسوب می‌شود که مایکروسافت رونمایی کرده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر ارتباطات با اشاره به سه بار ارایه درخواست رفع فیلترینگ گوگل پلی به کارگروه تشخیص مصادیق مجرمانه، اظهار امیدواری کرد که با همراهی اعضا در جلسه هفته آینده رفع فیلتر صورت گیرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر آموزش و پرورش گفت: هیچ مانع قانونی برای ثبت نام دانشجو معلمان در طرح تأمین مسکن فرهنگیان وجود ندارد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر آموزش و پرورش گفت: امروز نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تصویب شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» ماه کامل صورتی پنجم اردیبهشت در آسمان نمایان خواهد شد و تمام طول شب قابل رصد است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون علمی و فناوری رئیس جمهور جزئیات برنامه‌های دولت برای ارتقای رتبه ایران در کاربرد هوش مصنوعی را تشریح کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر ارتباطات گفت: برای سومین بار درخواست کردیم گوگل‌پلی رفع فیلتر شود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است