علمی فناوری 13:32 - 19 آذر 1397
/ مناظره دانشجویی گامی به سوی نقدپذیری/
اولین روز "هفتمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران" با انجام شش مناظره میان تیم های مختلف به پایان رسید.

از بیداری اسلامی تا آزادی بیان دانشجویان/ گزارشی از اولین روز مناظرات دانشجویی

به گزارش ایسنا، در قالب  اولین روز این رویداد درباره موضوعات "بیداری اسلامی در منطقه، متاثر از انقلاب اسلامی ایران است"، "در شرایط فعلی و با امکانات موجود اولویت اول برای مدیریت بحران آب، محدود کردن کشاورزی"، "انقلاب اسلامی ایران را به یک قدرت منطقه‌ای مستقل تبدیل کرد"، "خصوصی‌سازی در کشورهای مانند ایران موجب گسترش رانت وفساد اقتصادی می‌شود"، "مهمترین مانع توسعه کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها، احساس نبود آزادی بیان است" و  "برای جلوگیری از آسیب‌های جنسی در جامعه باید آموزش‌های مربوط به این حوزه از سنین کودکی شروع شود" بحث‌هایی میان تیم‌های دانشجویی صورت گرفته و نظرات موافق و مخالف این گزاره‌ها بیان شد.

بدین ترتیب در مناظره اول دو تیم  "ساتراپ" از خراسان رضوی و "سروش رازی" از کرمانشاه به مناظره بر سر گزاره "بیداری اسلامی در منطقه، متاثر از انقلاب اسلامی ایران است" پرداختند و به عنوان تیم‌های موافق و مخالف این گزاره نظرات خود را بیان کردند.

در نهایت پس از این مناظره تیم " ساتراپ" به عنوان برنده شناخته شد.

مناظره دوم نیز میان تیم‌های "کاپا" از استان فارس و تیم "سردار جنگل" از گیلان برگزار شد و دو تیم با موضوع "در شرایط فعلی و با امکانات موجود اولویت اول برای مدیریت بحران آب، محدود کردن کشاورزی" به مناظره با یکدیگر پرداختند.

این مرحله با برتری گروه سردار جنگل از گیلان به پایان رسید.

در سومین مناظره مرحله کشوری "هفتمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران" تیم "عدالت" از دانشگاه شهید بهشتی در مقابل گروه "علوم سیاسی" از خراسان رضوی قرار گرفت و اعضای دو گروه بر سر گزاره "انقلاب اسلامی ایران را به یک قدرت منطقه‌ای مستقل تبدیل کرد" به مناظره پرداختند.

در نهایت در این مناظره تیم گروه "عدالت" از دانشگاه شهید بهشتی به عنوان برنده اعلام شد.

در چهارمین مناظره دو گروه "فرهنگ" از هرمزگان و تیم "جیم" از تهران بر سر گزاره "خصوصی‌سازی در کشورهای مانند ایران موجب گسترش رانت وفساد اقتصادی می‌شود" با یکدیگر به مناظره پرداختند.

درا ین مرحله دانشجویان تیم "جیم" از تهران به عنوان برنده اعلام شدند.

در قالب پنجمین مناظره مرحله کشوری "هفتمین دوره مسابفات مناظره دانشجویان ایران" دو گروه "مبین" از استان البرز و "جدال احسن" از استان قزوین به مناظره بر سر گزاره "مهمترین مانع توسعه کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها، احساس نبود آزادی بیان است" پرداختند و این مرحله با برتری گروه "جدال احسن" از استان قزوین به پایان رسید.

در ششمین مناظره و در واقع آخرین مناظره روز اول مرحله کشوری نیز دو گروه "راه سبز امید" از اصفهان به عنوان موافق و "شهید دیالمه" از استان مازندران به عنوان مخالف بر سر گزاره "برای جلوگیری از آسیب‌های جنسی در جامعه باید آموزش‌های مربوط به این حوزه از سنین کودکی شروع شود" به مناظره پرداختند و در پایان تیم "راه سبز امید" از استان اصفهان به عنوان برنده اعلام شد.

به گزارش ایسنا، از حواشی برگزاری اولین روز "هفتمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران" می‌توان به مواردی چون زمان برگزاری این رویداد اشاره کرد که به گفته برخی دانشجویان با توجه به نزدیک شدن به ایام امتحانات و تداخل ساعت برگزاری مناظره‌ها با کلاس‌های دانشگاه، حضور علاقمندان در این مراسم با دشواری‌هایی همراه شده است، حتی در برخی موارد دانشجویان شرکت کننده نیز معتقدند زمان برگزاری این مسابقات با توجه به نزدیک بودن ایام امتحانات کمی نامناسب است.

همچنین در قالب برخی گفتگوها، برخی دانشجویان شرکت کننده در مناظرات نسبت به این موضوع که طبق آیین نامه امکان تجدید نظر در رای داوران وجود ندارد گلایه‌هایی مطرح کرده و این موضوع را امری دانستند که می‌توان در مورد آن بازنگری کرد.

نکته دیگر آنکه به زعم دانشجویان شرکت کننده در مناظرات، در این دوره کیفیت برگزاری مناظرات از حد مطلوب و خوبی برخوردار بوده و می‌توان گفت برگزار کنندگان این رویداد در قیاس با دوره‌های قبلی در دوره هفتم به پختگی رسیده اند.

در پایان می‌توان گفت برای حاکم شدن فرهنگ گفتگو در جامعه به نظر می‌رسد لازم است اطلاع‌رسانی و تبلیغ بیشتری برای برگزاری این مناظرات صورت گیرد تا شاهد اثرگذاری حداکثری این رویداد باشیم.

انتهای پیام


9995886
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» پژوهشگران نانوحسگر زیست‌الکترونیکی ساختند که می‌تواند به صورت مستمر روی سلول‌های قلب نظارت داشته باشد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نسخه جدید Grok از ۱۲۸ هزار توکن پشتیبانی می‌کند و عملکردش به GPT-4 نزدیک‌تر شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» بیدارشدن از خواب با دست‌های سفت یک مشکل نسبتا شایع است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» به‌زودی با یک قابلیت جدید می‌توانید میزان رم مصرفی مرورگر مایکروسافت اج را محدود کنید.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» برای اولین‌بار فیلمی از ربات انسان‌نما Unitree که بدون عملگرهای هیدرولیک پشتک می‌زند را مشاهده می‌کنید.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون آموزشی وزارت علوم گفت: پذیرش یک دانشجوی ایرانی در پردیس‌ها‌ی بین المللی به ازای هر ۴ دانشجوی خارجی است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» طبق اسکرین‌شات فاش‌شده، هواوی گوشی‌های سری P70 را در تاریخ ۲ آوریل (۱۴ فروردین ۱۴۰۳) معرفی خواهد کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون تربیت بدنی و سلامت گفت: کمتر از ۱۰ درصد مدارس کشور به فضاهای ورزشی استاندارد مجهز هستند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: به دلیل تنوع اقلیمی در ایران، شروع آلرژی بهاره در سراسر کشور در یک زمان نیست.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان اداری و استخدامی گفت: امسال بیشترین استخدام‌ها در آموزش و پرورش و وزارت بهداشت انجام خواهد شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است