سیاسی 15:33 - 28 آذر 1393
بروجرد- ایرنا- امام جمعه بروجرد حادثه گروگانگیری هفته گذشته در سیدنی استرالیا را یادآور شد و گفت: این گروگانگیری کاملا هدفدار و توطئه ای جدید علیه جمهوری اسلامی ایران بود.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین 'حسن ترابی' در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه بروجرد در مصلی امام خمینی(ره) این شهر افزود: رسانه های غربی خبر حادثه گروگانگیری در استرالیا را با بزرگنمایی به صورت گسترده پوشش دادند.



وی با اشاره به ملیت ایرانی فرد گروگانگیر اظهار کرد: رسانه های مغرض غربی با دنبال کردن سیاست ایران هراسی و اسلام هراسی سعی کردند ایرانی ها را پای ثابت نا امنی ها در جهان معرفی کنند.



امام جمعه بروجرد افزود: غربی ها همچنین با انتشار عکس فرد گروگانگیر با لباس روحانی در رسانه ها سعی کردند به مخاطبان این موضوع را القا کنند که عامل این حوادث تروریستی مسلمانان هستند.



وی هدف از این اقدامات را سرپوشی دشمن بر رسوایی های آنها دانست و گفت: رسانه های مغرض غربی بعد از اجتماع میلیونی شیعیان در کربلا با این حادثه گروگانگیری قصد داشتند وجهه مسلمانان را تخریب کنند.



حجت الاسلام و المسلمین ترابی در فرازی دیگر از خطبه های نماز جمعه به کاهش شدید قیمت نفت اشاره کرد و افزود: سقوط کم سابقه قیمت نفت در این هفته ادامه داشت و قیمت هر بشکه به زیر 60 دلار رسید.



وی کاهش بی سابقه قیمت نفت را موجب شگفتی محافل سیاسی و فعالان اقتصادی دانست و اظهار کرد: این موضوع باعث از دست رفتن 40 درصد درآمد کشورهای تولید کننده نفت در ماه های اخیر شد.



امام جمعه بروجرد با اشاره به افت و خیزهای فراوان قیمت نفت در 40 سال اخیر افزود: امروز سیر نزولی قیمت نفت با ثبات بازار و سرمای هوا حکایت از یک توطئه و وجود دست های پشت پرده دارد.



وی خاطرنشان کرد: آمریکا و عربستان از کاهش قیمت نفت به عنوان اهرم فشار علیه جمهوری اسلامی ایران و روسیه برای تسلیم شدن آنها استفاده می کنند.



بگفته وی عربستان به عنوان بزرگترین تولید کننده و و صادر کننده نفت به شدت تحت نفوذ آمریکا است و حاکمان عربستان هیچ اختیاری از خود ندارند و برای خوش خدمتی به آمریکا و غربی ها حاضرند با کاهش قیمت نفت ضررهای هنگفتی را متحمل شوند.



حجت الاسلام و المسلمین ترابی افزود: کشور عربستان برای فشار آوردن به جمهوری اسلامی ایران و سوریه تاکنون 66 میلیارد دلار به ملت خود ضرر رسانده است.



وی اظهار کرد: آمریکایی ها و غربی ها یعنی طرف های مذاکره کننده با جمهوری اسلامی هنوز به این باور نرسیده اند که ابزارهایی مانند تحریم، تهدید و اعمال فشار بر ملت ایران نمی توانند جمهوری اسلامی را وادار به تسلیم و عقب نشینی کنند.



امام جمعه بروجرد افزود: مردم ایران تمام مشکلات را به جان می خرند اما از استقلال و شرف خود دست بر نمی دارند زیرا اگر قرار بود در برابر زورگویی تسلیم شوند، اصلا انقلاب نمی کردند.



وی با اشاره به تک محصولی بودن اقتصاد ایران گفت: ما باید این نقطه ضعف را با اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری به نقطه قوت تبدیل کنیم.



خطیب جمعه بروجرد در فرازی دیگر از خطبه های نماز جمعه با اشاره به فرا رسیدن 28 صفر سالروز رحلت پیامبر مکرم اسلام(ص) و شهادت امام مجتبی(ع) و امام رضا(ع) افزود: جهان اسلام خود را برای برگزاری عزاداری و سوگواری این وقایع آماده می کند.



وی اظهار کرد: پس از رحلت پیامبر(ص) به رغم توصیه های قرآنی و نبوی، شکافی عمیق در صفوف مسلمانان ایجاد شد که آثار زیانبار آن بعد از هزار و 400 سال هنوز قابل مشاهده است.



حجت الاسلام و المسلمین ترابی با اشاره به وجود تفرقه و اختلاف در جهان اسلام افزود: متاسفانه تلاش دشمن برای تفرقه افکنی میان مسلمانان تا حدودی نتیجه داده و باعث گسترش سلطه دشمن بر جوامع اسلامی شده است.



وی گفت: وضعیت کنونی کشورهای عراق، افغانستان، سوریه، لبنان و فلسطین محصول کنار گذاشتن سفارشات پیامبر اکرم(ص) در مورد وحدت، اتحاد و یکپارچگی مسلمانان است.



وی تفرقه در صفوف امت اسلام را دلیل اصلی مشکلات موجود در جهان اسلام خواند و افزود: مسلمانان جهان بویژه خواص و نخبگان باید با هوشیاری و بیداری در راهی که پیامبر مکرم اسلام(ص) برای آینده مسلمانان مشخص کرده اند، گام بردارند.



وی تاکید کرد: امیدواریم سران کشورهای اسلامی به جای دامن زدن به تفرقه و خوش خدمتی به دشمنان اسلام در راستای تقویت پایه های وحدت گام بردارند زیرا وحدت، همگرایی و همبستگی تنها راه عزت و سربلندی امت اسلام است.



امام جمعه بروجرد ضمن دعوت از مردم برای شرکت در آیین های مذهبی 28 صفر افزود: هیات های عزاداری و مردم بروجرد در این روز به استقبال دو شهید گمنام خواهند رفت.



وی میزبانی از دو شهید دوران دفاع مقدس را باعث افتخار مردم بروجرد خواند و گفت: پیکر مطهر این شهیدان والامقام در محوطه دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد به خاک سپرده می شوند تا مانند مشعلی فروزان هدایتگر ما باشند.



7189/7279

انتهای پیام /*


5448959
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ملازهی گفت: ایران و پاکستان در قبال مسائل منطقه‌ای در خاورمیانه دیدگاه‌های مشترکی دارند که در سیاست منطقه‌ای می‌توانیم با یکدیگر هم مسیر باشم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» روزنامه‌های امروز به موضوعاتی نظیر دیدار مقام معظم رهبری با جمعی از کارگران و گسترش اعتراضات ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های آمریکا پرداخته اند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام شرکت در انتخابات دور دوم مجلس را بسیار مهم تلقی کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور گفت: جمهوری اسلامی ایران کشور قدرتمندی است که هم می‌تواند از جایگاه اقتدار و عزت سخن خود را با دشمنان بیان کند و هم ارتباط خود را با دوستان تداوم و تحکیم بخشد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» قائم مقام حزب موتلفه توطئه‌های جدید دشمنان علیه جمهوری اسلامی را شکست خورده تلقی کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور پس از سفر رسمی و پرکار یک روزه به سریلانکا، دقایقی پیش کلمبو پایتخت این کشور را به مقصد ایران ترک کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر کشور به استانداران سراسر کشور دستور داد برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم بزرگداشت امام خمینی (ره) در ۱۴ خرداد اهتمام ویژه داشته باشند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: ۹۰ داوطلب در سطح کشور در دور دوم انتخابات برای تصاحب ۴۵ کرسی مجلس رقابت می‌کنند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر کشور گفت: تقسیمات کشوری جدید فرآیندی دارد که در حال پیگیری است و تاکنون در کمیسیون سیاسی دولت مصوب شده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات مجلس خبرگان رهبری گفت: مراسم افتتاحیه ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز سه‌شنبه اول خرداد ۱۴۰۳ در ساختمان قدیم مجلس برگزار خواهد شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است