استانی 06:16 - 07 بهمن 1393
توسط دو نویسنده لارستانی
کتاب گنبد نمکی توسط دو عضو هیئت ‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی لارستان به رشته تحریر درآمد.

کتاب گنبد نمکی به رشته تحریر درآمد

به گزارش خبرنگار فارس از لارستان این کتاب در 10 فصل مجزا و به‌ طور جامع به مطالعه گنبدهای نمکی جنوب کشور به ‌ویژه منطقه لارستان پرداخته است.

این کتاب توسط محمدابراهیم عفیفی و عبدالرسول قنبری از اساتید و اعضای هیئت‌ علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان با مقدمه‌ای از پروفسور پرویز کردوانی به رشته نگارش درآمده است.

در کتاب گنبد نمکی به مباحث مختلفی، مانند تعاریف، ترکیبات و نحوه پیدایش گنبدهای نمکی، اهمیت اقتصادی گنبدهای نمکی، آثار آن بر محیط‌زیست، نحوه پراکندگی گنبدهای نمکی در ایران، بررسی گنبدهای نمکی در منطقه لارستان، فارس و هرمزگان، تصاویر گنبدهای نمکی و موقعیت قرارگیری و غیره پرداخته شده است.

این کتاب دارای 537 صفحه است که توسط انتشاراتی پیروز با شمار یک‌هزار جلد در مجتمع کوثر لارستان به چاپ رسیده و علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه آن به کتاب‌فروشی‌های معتبر سطح این شهرستان مراجعه کنند.

عبدالرسول قنبری یکی از نویسندگان این کتاب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در لارستان، آگاهی از این مسئله که گنبدهای نمکی یکی از ظرفیت‌های مهمی هستند که باعث شوری منابع آب‌وخاک می‌شوند، گفت: مطالعات مقدماتی روی مدارک و نقشه‌ها در این مورد به‌طورکامل ضروری است.

وی افزود: شوری آب ‌و خاک ایران، باید در مورد مسائل زمین‌شناسی، آب‌شناسی و ژئومرفولوژی مطالعه شود، کتاب حاضر تا حدی پاسخگوی این نیاز است که گنبدهای نمکی ایران را موردبررسی قرار داده و نتایج حاصله را با شواهد کافی بیان کنیم.

این عضو هیئت ‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی لارستان با بیان اینکه، نواحی خشکی مانند منطقه لارستان، یکی از مهم‌ترین صحنه‌های فعالیت ژئومرفولوژی کاربردی است، تصریح کرد: با شناخت این پدیده طبیعی می‌توان به قابلیت‌های اقتصادی این پدیده بی‌نظیر پی برد و از آن به نحو احسن استفاده کرد.

محمدابراهیم عفیفی دیگر نویسنده این کتاب نیز با بیان اینکه، ارزش اقتصادی گنبدهای نمکی بسیار بالاست و می‌توان از آن در زمینه‌های گوناگونی بهره‌مند شد، خاطرنشان کرد: از گنبدهای نمکی می‌توان در صنایع شیمیایی، استخراج معادن، اکوتوریسم، ذخیره‌سازی گاز، دفن زباله‌های اتمی و حتی بهداشت جسم و روح انسان استفاده کرد.


5709321
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است