ورزشی 08:02 - 15 اسفند 1393
سرمربی تیم ملی اسکی آلپاین ایران گفت: در پایان دو روز رقابت پرفشار در رقابت‌های اسکی قهرمانی آسیا، توانستیم به نتیجه‌ای مطلوب و موفقیت‌آمیز دست پیدا کنیم که نشان از پیشرفت این رشته ورزشی در ایران دارد.

سرمربی تیم ملی اسکی: در رقابت‌های قهرمانی آسیا موفق بودیم

علی‌داد ساوه‌شمشکی در گفت‌گو با خبرنگار اعزامی ایسنا به کره‌جنوبی از کسب دومین مدال حسین ساوه‌شمشکی و طلایی‌شدن ایران در آسیا ابراز خرسندی کرد و گفت: با توجه به شناختی که از حسین داشتم، می‌دانستم که او می‌تواند در مارپیچ کوچک نیز به مدال دست پیدا کند و خوشحالم که این اتفاق رخ داد.

او ادامه داد: با توجه به حضور اسکی‌بازانی از کشورهای کره‌جنوبی، ژاپن و قزاقستان کار بسیار دشواری را برای کسب مدال داشتیم اما حسین ساوه‌شمشکی توانست با کسب یک زمان مناسب به مدال با ارزش طلا در آسیا دست پیدا کند.

سرمربی تیم ملی اسکی آلپاین ایران با بیان اینکه سطج رقابت‌های این دوره بسیار بالا بود و همین امر کار را برای اسکی‌بازان ایران دشوار کرده بود، اظهار کرد: در مارپیچ بزرگ می‌دانستم که حسین ساوه‌شمشکی می‌تواند به مدال دست پیدا کند ولی در رشته مارپیچ کوچک نیز او توانست توانایی خود را نشان دهد و خوشرنگ‌ترین مدال را کسب کند. بعد از پایان رقابت‌های مارپیچ کوچک امروز بعد از روزها بی‌خوابی، توانستم چند ساعتی بخوابم!

ساوه‌شمشکی در ادامه به نتایج دیگر اسکی‌بازان ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا اشاره کرد و افزود: محمد کیادربندسری می‌توانست در این رقابت‌ها به مدال طلا دست پیدا کند ولی روحیه او در رقابت مارپیچ بزرگ با کسب نتیجه ضعیف در مانش اول از دست رفت و همین امر روی رقابت او در مارپیچ کوچک نیز تاثیرگذار بود.

او ادامه داد: پوریا و پویا ساوه‌شمشکی نیز طبق آن چیزی که انتظار داشتیم عمل کردند، گرچه می‌توانستند عملکرد بهتری نیز داشته باشند. امیدوارم در رقابت‌های آینده بتوانند با عملکرد بهتری توانایی‌های خود را بیشتر نشان دهند.

وی در ادامه به عملکرد بانوان اسکی‌باز ایران نیز اشاره کرد و گفت: بانوان نیز عملکرد قابل قبولی را در رقابت‌های آسیایی از خود به نمایش گذاشتند ولی می‌توانستند بهتر از این نیز ظاهر شوند. با این حال، زیبا کلهر در مارپیچ بزرگ و فروغ عباسی در مارپیچ کوچک توانستند امتیاز زیر 140 فیز (FIS) را به دست‌ بیاورند که امتیاز خوبی به شمار می‌آید.

سرمربی تیم ملی اسکی آلپاین ایران با بیان اینکه پیشرفت ورزش اسکی نیازمند توجه بیشتر به آن است، گفت: در حال حاضر ما چندین سال است که صاحب لیگ هستیم و باشگاه‌های مختلفی در ورزش اسکی به فعالیت می‌پردازند. اطلاع‌رسانی بیشتر یا پخش زنده تلویزیونی مسابقات اسکی می‌تواند تاثیر زیادی در پیشرفت این رشته داشته باشد. اسکی رشته پرخطر و سختی است و نیاز به حمایت دارد، البته خوشبختانه فدراسیون در حال حاضر حمایت مناسبی از ما می‌کند.

او در پایان خاطرنشان کرد: اسکی یکی از ورزش‌هایی است که در ایران طرفداران بسیاری دارد و برای مثال در یک روز تعطیل جمعیتی بالغ بر 3600 نفر به پیست اسکی دیزین می‌آیند. این امر نشان از علاقه مردم به این ورزش زمستانی دارد.

انتهای پیام


5983360
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس فدراسیون والیبال ایران طی حکمی امیرحسین منظمی را به عنوان سرپرست دبیر کلی فدراسیون منصوب کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» ممکن است حق امضا از خطیر در باشگاه استقلال گرفته شود.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم ملی فوتسال ازبکستان با پیروزی ۲ بر یک مقابل ویتنام به مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۴ صعود کرد و حریف ایران شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» براساس تصمیم هیئت مدیره تراکتور، حمید مطهری به کادر فنی ملحق و به عنوان دستیار اول سرمربی معرفی شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم ملی ووشو ایران در روز نخست مسابقات انتخابی جام‌جهانی به ۱۰ مدال رنگارنگ دست یافت.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» شهربانو منصوریان و صدیقه دریایی نمایندگان کشورمان در بخش ساندا به مدال طلای مسابقات انتخابی جام جهانی ووشو دست یافتند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سید معین تقوی یک طلای دیگر برای کاروان ووشوی ایران در مسابقات انتخابی جام جهانی به ارمغان آورد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کیانی و جلیلی در فرم چانگ جوان در مسابقات انتخابی جام جهانی ووشو مدال طلا و برنز کسب کردند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مصطفی حسن زاده و شاهین بنی طالبی مدال های طلا و نقره فرم نن گوئن تالو را در مسابقات انتخابی جام جهانی ووشو کسب کردند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم ملی فوتسال تایلند با برتری برابر عراق راهی مرحله نیمه نهایی جام ملت های آسیا شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است