گوناگون 22:11 - 11 بهمن 1393
درحالی‌که انتقادها از ناکارآمدی ائتلاف هوایی آمریکا علیه داعش در عراق هر روز بیشتر می‌شود، دیروز مقام‌های واشنگتن از احتمال اعزام نیروی زمینی به عراق خبر دادند تا بدین‌ترتیب آمریکا آماده ورود نظامی به عراق شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزیر دفاع آمریکا روز شنبه‌احتمال داد که کشورش به‌منظور گردآوری داده‌های اطلاعاتی و شناسایی مواضع گروه تروریستی داعش در عراق، نیروهای زمینی «غیرجنگی» به عراق اعزام کند. چاک هگل افزود: استقرار این نیروها در عراق جدای از 4500نظامی‌ای است که در حال حاضر در کار آموزش‌دهی نیروهای آمریکایی و ارائه مشاوره به آنان فعالیت دارند.

هگل در گفت‌وگو با شبکه خبری سی ان ان گفت: شاید در نهایت ناچار شویم نیروهای زمینی غیرجنگی به عراق اعزام کنیم تا داعش را شکست دهیم. اظهارات وزیر دفاع آمریکا درحالی بیان می‌شود که پیش از وی 3مقام آمریکایی دیگر دراین باره اظهارنظر کرده بودند. ژنرال مارتین دمپسی رئیس ستاد مشترک آمریکا در پاییز گذشته در جلسه‌ای در کنگره گفته بود که شاید نیروهای آمریکایی ناچار شوند به‌صورت زمینی نیز در عراق به ایفای نقش بپردازند.

در حال حاضر آمریکا به‌صورت هوایی مواضع داعش را بمباران می‌کند و نیروهای آن در عراق بنا به گفته مقام‌های واشنگتن در کار ارائه مشورت‌های میدانی و فرماندهی هستند. افزون بر دمپسی، جان مک‌کین نماینده جمهوریخواه سنای آمریکا هم بر ضرورت اعزام نیروهای زمینی برای مشارکت در جنگ علیه داعش در عراق و سوریه تأکید کرده بود. وی که ریاست کمیسیون نیروهای مسلح سنا را نیز بر عهده دارد، گفته بود که هیچ اعتمادی به دولت اوباما ندارد زیرا هیچ راهبردی برای شکست داعش ترسیم نکرده است.

باراک اوباما هم به‌عنوان ارشدترین مقام آمریکایی در سخنرانی سالانه خود در حضور نمایندگان مجلس نمایندگان و سنای آمریکا در کنگره، خواستار دریافت موافقت کنگره برای اعزام نیروهای زمینی به عراق شده بود. اظهارات مقام‌های ارشد نظامی و سیاسی آمریکایی برای اعزام نیرو به عراق در حالی بیان می‌شود که تاکنون مقام‌های بغداد با ایجاد هرگونه پایگاه نظامی آمریکایی در کشورشان مخالفت کرده‌اند. به‌نظر می‌رسد دمکرات‌ها آهسته آهسته استراتژی خود برای شکست داعش تا پایان سال‌جاری میلادی را آغاز کرده‌اند تا در پایان این سال که آماده نبردهای انتخاباتی ریاست‌جمهوری می‌شوند، یکی از مهم‌ترین برگ برنده‌های خود را در این پیکارهای انتخاباتی رو کنند.

  • مرگ کارشناس شیمیایی داعش

فرماندهی مرکزی آمریکا  از کشته شدن یک کارشناس تسلیحات شیمیایی داعش در عراق خبر داد. این کارشناس معروف به ابومالک هفته گذشته در حمله‌ای هوایی در نزدیکی موصل مرکز استان نینوا در شمال غرب عراق کشته شده‌است. او از کارشناسان تسلیحات شیمیایی دوران صدام بوده‌است.


5745091
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است