استانی 15:24 - 05 آذر 1393
معاون میراث فرهنگی:
اصفهان - ایرنا- معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: توریسم درمانی اکنون به یکی از جذابیت های بی بدیل سرمایه گذاری در صنعت گردشگری بدل شده است.

به گزارش ایرنا، مرتضی رحمانی موحد روز چهارشنبه در همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری در صنعت گردشگری استان اصفهان افزود: امروزه همه کارشناسان حوزه پزشکی و گردشگری ورود سرمایه گذاران به این حیطه را مثبت ارزیابی می کنند.



وی ادامه داد: اکنون از هشت پروژه ملی معرفی شده استان اصفهان به بانک ها برای دریافت تسهیلات بانکی ، حداقل یکی از آنها اختصاص به گردشگری سلامت و آب گرم دارد.



وی گفت: 44 پروژه نیز هر کدام با اعتبارات کمتر از 20 میلیارد ریال هم اکنون در مرحله دریافت تسهیلات بانکی است.



وی اظهار کرد: در سال 2013 شمار گردشگران بین المللی از مرز یک میلیارد و یکصد میلیون نفر در جهان گذشت و بیش از یک هزارو 159 میلیارد دلار هزینه کردند.



رحمانی موحد با بیان اینکه کشور ما نیز در سال 2013 حدود چهار میلیون و 700 هزار نفر گردشگر خارجی جذب کرد، افزود: در شش ماه نخست امسال بیش از 110 هزار نفر وارد اصفهان شدند.



وی افزود: در سند توسعه استان اصفهان و مجموعه اسناد بخش و فرابخشی مبنای هدف گذاری اصفهان، تبدیل به کانون اصلی و برتر گردشگری فرهنگی در مقیاس جهانی، رتبه اول آسیا از نظر ثبت آثار ملی در یونسکو و بزرگترین مرکز تولید و صادرات صنایع دستی تا پایان برنامه پنجم، مورد نظر است.



وی با بیان اینکه اقتصاد گردشگری به درون زایی توسعه کمک می کند، افزود: سیاست سازمان میراث فرهنگی بر این است که سهم اقتصاد گردشگری را در اقتصاد ملی مورد مطالعه قرار دهد تا حجم واقعی آن را در تولید ناخالص ملی مشخص سازد.



وی از آغازمطالعات این سازمان درباره حساب های اقماری گردشگری خبر داد و افزود: سرمایه گذاران استان اصفهان می توانند در آینده نزدیک سرمایه گذاری خود را با مطالعات لازم انجام دهند.



وی تاکید کرد :چاره جویی ملی برای افزایش ارزآوری از طریق ارائه خدمات گردشگری است.



وی ادامه داد: محدود شدن سرانه هزینه کرد گردشگران خارجی به دلایل مختلفی مانند تحریم های بانکی و مسدود بودن کارت های اعتباری بین المللی قدرت خرید گردشگران خارجی و درآمد ارزی ما را کاهش می دهد.



وی با تاکید بر اینکه توزیع سفر در کشور نیازمند توزیع سرمایه و سرمایه گذاری است ، افزود: باید ازانباشت سرمایه و سرمایه گذاری گردشگری در شهرهای کلان پیشگیری کنیم.



همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری در صنعت گردشگری استان اصفهان با حضور مسئولان کشوری و استانی فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران بخش خصوصی در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شده است.



در این همایش 50 طرح گردشگری استان اصفهان به سرمایه گذاران معرفی می شود.



پ/7140/8114/ 684

انتهای پیام /*


5277899
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است