بین‌الملل 15:12 - 01 مهر 1400
بیش از 100 خاخام یهودی در آمریکا که قرار است به زودی از موسسات و نهادهای آمریکایی فارغ التحصیل و به عنوان خاخام معابد یهودی انتخاب شوند، رژیم صهیونیستی را دولتی نژادپرست خواندند که علیه فلسطینیان مرتکب جنایت شده است.

خاخام‌های یهودی آمریکا "اسرائیل" را دولتی نژادپرست خواندند

به گزارش ایسنا، به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این خاخام‌ها جامعه یهودی آمریکا را به توقف کمک مالی به رژیم صهیونیستی فراخواندند.

خبرگزاری فلسطینی "وفا" تاکید کرد که خاخام‌های یهودی آمریکا با امضای طوماری رژیم صهیونیستی را به ارتکاب جنایت علیه فلسطینیان و ایجاد رعب و وحشت در قدس و دیگر اراضی فلسطینی برای سالیان متمادی متهم کردند.

در این طومار آمده است: خون در خیابان‌های سرزمین مقدس بر زمین ریخته است، آتش در تپه‌ها و بلندی‌های قدس برافروخته شده، ساختمان‌ها در غزه به آتش کشیده شده است، خشونت در خیابان‌های اللد و حیفا رو به افزایش است، با هر خبری تصاویری جدید ذهن‌های ما را درگیر می‌کند و با هر ظلم و ستم تازه‌ای، بارها و بارها احساس غم و ناراحتی خواهیم کرد.

در این طومار همچنین به دوگانگی سیاست‌های نهادهای یهودی آمریکا اشاره و تاکید شده که این نهادها همواره این سوال را مطرح می‌کنند که چگونه در برابر خشونت علیه یهودیان بایستیم؟ و برای این منظور کارگاه‌ها و برنامه‌ها و تجمعات اعتراضی برگزار می‌کنند اما با این وجود، بسیاری از همین نهادها و موسسات در قبال استفاده نادرست از قدرت و خشونت و نژادپرستی "اسرائیل" علیه فلسطینیان سکوت کرده و چشم خود را بر اهانت‌های روزانه نیروهای پلیس و ارتش "اسرائیل" به فلسطینیان بسته‌اند.

در بخش دیگری از این طومار آمده که زمان مقابله فرا رسیده و باید جهل و نادانی را کنار بگذاریم وقتی می‌بینیم که ارتش "اسرائیل" مرزها را تحت کنترل خود گرفته و مسؤول بی‌خانمانی و محرومیت فلسطینیان از زندگی و رفتن به مدرسه است.

این خاخام‌های یهودی جامعه یهودی آمریکا و طلاب مدارس یهودی را به توقف کمک مالی به رژیم صهیونیستی فراخواندند.

کلمات کلیدی :


11241309
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» موسسه آمریکایی «استاندارد اند پورز» در تازه‌ترین ارزیابی خود، رتبه اعتباری بلندمدت اسرائیل را از AA- به A+ کاهش داد و چشم‌انداز آتی آن را نیز
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» آمریکا قطعنامه ارائه‌شده به شورای امنیت برای قبول عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» جنبش حزب‌الله لبنان اعلام کرد ضمن ادامه هدف قرار دادن نظامیان صهیونیست در سرزمین‌های اشغالی، موفق شده تلفاتی به آنان وارد کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بنیامین نتانیاهو خواستار میانجی‌گری وزرای امور خارجه اروپا برای جلوگیری از صدور قرار بازداشت دادگاه لاهه علیه خود و دیگر مقامات این رژیم شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» کاخ سفید می‌گوید که آمریکا و رژیم صهیونیستی مشغول گفتگو در مورد حمله احتمالی این رژیم به شهر رفح در جنوب غزه هستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نخست وزیر رژیم صهیونیستی اذعان کرد که این رژیم در داخل دچار اختلافات زیادی است، ولی نباید این مسئله را علنی کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا پیشاپیش از رای منفی کشورش در جلسه شورای امنیت خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک رسانه رژیم صهیونیستی پنجشنبه شب گزارش داد که ارتش آمریکا هزاران موشک را پس از حمله ایران به اسرائیل ارسال کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور آمریکا در بیانیه‌ای در خصوص تحریم‌های جدید علیه کشورمان، به گستردگی مقیاس حمله ایران علیه اسرائیل اذعان کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه الجزایر تأکید کرد که زمان عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد فرا رسیده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است