استانی 12:12 - 10 آذر 1394
آبزی پروران با اشاره به جریمه‌های غیر مجاز آب؛
رییس اتحادیه آبزی‌پروران خوزستان گفت: متاسفانه سازمان آب و برق با سوء استفاده از موقعیت خود و بدون هیچ گونه همکاری با تولیدکنندگان، با رویکرد ضد تولید آبزیان فعالیت می‌کند.

رویکرد سازمان آب و برق خوزستان ضد تولید آبزیان است

سید مصطفی موسوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، اظهار کرد: این سازمان بدون مصوبه مجلس شورای اسلامی و خودسرانه اقدام به اخذ جریمه‌های غیر مجاز و حدود 5 تا 7 برابری از آبزی‌پروران می‌کند.

وی ادامه داد: این سازمان با عملکردی غیر حرفه‌ای و غیر کارشناسی شده در برخورد با آبزی‌پروران صدمات سنگینی به تولید آبزیان در استان وارد می‌کند.

موسوی با بیان این که قراردادهای سازمان آب طبق قانون باید ابتدای هر سال منعقد شود، تصریح کرد: این سازمان ابتدای هر سال تحت عناوینی همچون کمبود آب، خشکسالی و به خطر افتادن منافع ملی از انعقاد قراداد با تولیدکنندگان آبزی خودداری می‌کند و در اواخر سال در اطلاعیه‌ای، یک مدت کوتاه برای بستن قرارداد با آبزی پروران را مشخص می‌کند.

رییس اتحادیه آبزی پروران خوزستان عنوان کرد: این سازمان در اواخر سال و هنگام انعقاد قراداد اقدام به اخذ جریمه و خسارت برای کل سال از آبزی پروران می‌کند و از تمام مزارع پرورش آبزی اعم از مزارع مجاز و غیر مجاز جریمه 5 تا 7 برابری می‌گیرد.

وی با بیان این‌که سازمان آب، فقط منافع مالی خود را در نظر می‌گیرد، بیان کرد: طبق قانون جریمه مزارع مجاز پرورش آبزی که میزانی مازاد مصرف دارند، 1.5 برابر است اما سازمان آب باز هم به صورت غیر قانونی از این گونه مزارع جریمه‌های 5 تا 7 برابری می‌گیرد و این سازمان نه تنها پاسخگوی هیچ کدام از درخواست‌های تولیدکنندگان نیست بلکه برای آبزی پروران احترامی نیز قائل نیست.

موسوی با اشاره به اینکه در کشورهای پیشرفته معمولاً با تخصیص تسهیلاتی به تولیدکنندگان، بهره وری و تولید را افزایش می‌دهند، اظهار کرد: مدت یکسال است که اتحادیه پیگیر درخواست‌های خود از سازمان آب و برق است و هیچ جوابی دریافت نکرده و اکنون اتحادیه در حال پیگیری شکایت از این سازمان به دیوان عالی کشور است.

انتهای پیام


7454043
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است